پرده اداری

پرده اداری

هر فضایی برای شیک شدن، تنظیم نور و برپایی آرامش نیاز به پرده دارد. پرده اداری یکی از ضروری ترین تجهیزات اداری می باشد؛ چرا که یکی از موارد دیسیپلین کاری، انتخاب پرده اداری مناسب است. برای انتخاب پرده مناسب دیگر نگران نباشید و کلاس کاری خود را به ما بسپارید.

پرده اداری چیست؟

پرده در کل به معنای پوششی تزیینی و کاربردی است که یکی از انواع مهم آن پرده اداری می باشد. پرده اداری در ساختمان های اداری مانند شرکت ها، بیمارستان ها، ادارات و… به کار می رود. پرده اداری تاثیر مهمی در دیزاین ساختمان های اداری، دیسیپلین کاری، افرادی که وارد آن می شوند و حتی کارکنان دارد. با انتخاب یک پرده مناسب و زیبا می توان آرامش را در مکان برای دیگران فراهم کرد و محیطی زیبا را رقم زد؛ همچنین استفاده از پرده های اداری این قابلیت را به شما می دهد که طرح یا برند دلخواهتان را روی پرده فراهم کنید.

انتخاب نکردن یک پرده مناسب در محیط اداری باعث آن می شود که پرده نور را در زمان هایی از روز خوب جذب نکند و یا صبح و بعد از ظهر نور گیری مناسبی برای ایجاد روشنایی لازم نداشته باشد و باعث تاریکی محیط شود در حالی که کنترل نور اتاق در ساعات مختلف بسیار مهم است. انتخاب رنگ پرده نیز بسیار مهم است چرا که اگر پرده رنگ مناسبی نداشته باشد، محیط را از زیبایی دور می کند و محیط کسل آوری می سازد.

پرده کرکره ای افقی

نکات مهم در انتخاب پرده اداره:

1. جنس پارچه پرده اداری:

در انتخاب پرده باید به این نکته توجه داشته باشیم که عوامل تاثیر گذار برای انتخاب مناسب پرده در هر مکان متفاوت است؛ برای مثال جنس پرده ای که در اتاق خواب استفاده می شود با جنس پرده ای که در ادارات مصرف می شود متفاوت است.

2. قابلیت تنظیم نور:

قابلیت تنظیم نور در پرده اداری خیلی مهم است چرا که نور پردازی عنصر مهمی در ادارات می باشد. از پرده هایی باید استفاده شود که قابلیت تنظیم دلخواه نور را داشته باشند.

3. رنگ پرده اداری:

بهترین رنگ پرده برای ادارات بستگی به فضای آنجا دارد؛ برای مثال اگر نور گیری آن بیش از حد باشد بهتر است پرده های تیره تر انتخاب شود تا نور اتاق را مناسب کند، یا اگر نورگیری اتاق کم است، بهتر است از پرده هایی استفاده شود که رنگ روشن تری دارند تا همان مقدار نور را نیز از دست ندهیم.

سنگ در دکوراسیون داخلی
بیشتر

4. قابلیت شستشو:

اگر در اداره امکان جداسازی پرده و شستشوی آن وجود ندارد، بهتر است از پرده هایی استفاده شود که در حالت نصب امکان شستشو دارند.

نکات مهم قبل از خرید پرده

1. انتخاب میله پرده اداری:

بعد از انتخاب درست جنس پارچه باید دنبال انتخاب میله درست برای پرده اداری باشیم. میله باید متناسب با جنس پرده انتخاب شود؛ مثلا اگر جنس پارچه شما سنگین است باید میله آن بزرگ و ضخیم باشد و اگر پارچه شما وزن زیادی ندارد و سبک است می توان از میله های ظریف تر استفاده کرد.

2. محاسبه اندازه پرده اداری:

اندازه پرده بهتر است از ابعاد پنجره بیشتر باشد. ( البته این بستگی به آن دارد که چه سبکی را برای پرده انتخاب کنیم.) اصولا عرض پرده را دو برابر عرض پنجره می خرند و ارتفاع را چند سانتی متر بیش از پنجره انتخاب می کنند؛ گرچه این نیز سلیقه ای می باشد و به سبک انتخابی شما بستگی دارد.

طول مناسب انواع پرده ها

پرده های کوتاه:

این پرده ها مناسب فضاهایی هستند که بیشتر ساعات روز باز می باشند و معمولا در پنجره های کوچک به کار می رود و ابعادش تا لبه پنجره و یا کمی پایین تر می باشد.

برکه ای یا دنباله دار:

ارتفاع این پرده ها از ارتفاع واقعی دیوار بیشتر است و پایین آن مانند دنباله بعضی از لباس های عروس روی زمین رها می شود.

پرده های بلند و سقفی:

بیشتر برای پنجره های قدی که کمتر باز می شوند یا برای جدا کردن دو بخش از هم استفاده می شوند.

پرده های پیشبندی:

زمانی استفاده می شود که فرد بخواهد پنجره را از اندازه واقعی اش بیشتر نشان دهد. میله این پرده ها کمی بالاتر از پنجره نصب می شود از پایین هم کمی بلند تر گرفته می شود.

انواع پرده اداری:

1- پرده اداری لوردراپه:

پرده لوردراپه همان پرده عمودی است که اسلاید های عمودی دارد و به طور افقی جمع می شود و این نوع از پرده برای دفاتری مناسب تر است که پنجره های وسیع تری دارند. از ویژگی های این پرده چاپ تصویر یا برند دلخواه است.

پرده اداری لوراپه

2- پرده اداری کرکره فلزی:

پرده اداری کرکره ای یا همان Window blind، آلومینیومی یا فلری است که در قطر های خود تنوع دارند. مههم ترین ویژگی این پرده ها همسانی بالا با محیط است. این پرده ها ظاهری رسمی و مدرن دارد. تیغه های آلومینیومی آن انعطاف پذیری بالایی دارند که باعث دوام آن ها می شود. این نوع از پرده ها رنگ بندی های مختلفی دارند که دست شما را در انتخاب پرده مناسب برای دیزاین کاری خود، باز می گذارد.

استفاده از گلس برد ها در فضاهای اداری
بیشتر

تمیز کردن آن ها به این صورت است که ابتدا باید اسلاید ها را ببندید و بعد با یک پارچه نرم و کمی نمناک (در صورتی که خیلی خاک روی پرده نشسته باشد) گردگیری کنید؛ البته می توانید به جای پارچه از گردگیر های دستی نیز استفاده کنید.

پرده اداری کرکره فلزی

3- پرده اداری شید:

نسل جدیدی از پرده ها هستند که بافت سبکی دارند که از یک صفحه نرم مانند کتان، پلی استر یا پنبه تشکیل شده اند و جایگزین نوع کلاسیک پارچه و کرکره ای می باشند. این پرده های اداری از یک تکه پارچه تشکیل شده اند که حول محور دایره واری می چرخند و بالا و پایین می روند تا به تنظیم نور کمک کنند. دلیل آن که لایه بیرونی این نوع پرده اداری پارچه می باشد، قابل رویت نبودن داخل خانه از بیرون است.

این نوع پرده اداری خود انواعی دارد:

شید ساده پارچه ای

جزو اولین و ساده ترین انواع این محصول است. پارچه ای که برای این نوع پرده اداری به کار برده می‌شود، هم پوشش مناسبی را ایجاد می‌کند هم تا 70٪ از ورود نور جلوگیری می‌کند؛ ولی فضای داخل را تاریک نمی‌کند، صرفا از ورود اشعه های مضر خوردشید جلوگیری می‌کند.

پرده اداری شید ساده

شید رول

شید رول یا همان Roller Blinds از یک لایه ساده پرده تشکیل شده است که به طور کامل پنجره را می پوشاند که نوع کرکره ای آن بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است. این پرده اداری از نوع پرده های بالا رونده است. از ویژگی های این نوع پرده اداری، نصب و اندازه گیری آسان آن است.

پرده اداری مدل شید رول

شید تصویری و چاپی

پرده اداری شید تصویری از نوع پارچه شید ساده تشکیل می‌شود و همچنین قابلیت جلوگیری از ورود نور را تا 70٪ دارد. تنها تفاوت آن توانایی چاپ انواع تصاویر مانند برند، طرح های سه بعدی و…است.

پرده اداری چاپی

پرده اداری شید اسکرین یا سان اسکرین

به آن شید خوردشیدی هم گفته می شود، از پارچه های مخصوص که مانند مشبک هستند، ساخته شده اند. این پرده ها نور بیشتری را وارد خانه راه می دهند و امکان دیدن بیرون از داخل خانه را نیز دارند.

فضاسازی دفتر اداری
بیشتر

پرده اداری شید اسکرین

پرده اداری بلک اوت

این نوع پرده اداری بعد از نصب، پوشش کاملی ایجاد می‌کند که به هیچ وجه اجازه عبور نور را نمی‌دهد و فضا را تاریک می‌کند. این پرده را با پرده اسکرین ترکیب می‌کنند و پرده های دو مکانیزم یا روز و شب تشکیل می دهند.

پرده اداری شید نوع بلک اوت

پرده اداری شید برقی (پرده موتوردار)

باتوجه به آن که در مدت زمان طول پنجره ها زیاد شده است، باز و بسته کردن آنها سخت شده، برای همین پیشنهاد می‌شود از ریموت و سیستم کنترلی استفاده شود. به دلیل چیدمان مبلمان بعضی خانه ها یا در کل دیزاین خانه، برای باز و بسته کردن پرده ها نیاز به جا به جایی وسایل است، شید برقی کمک می‌کند به راحتی در هر شرایطی پرده را باز و بسته کنید.

پرده اداری ریموت دار

4- پرده اداری کرکره چوبی:

از جمله پرده هایی که می توان یکی از قدیمی ترین مدل ها نام برد، پرده کرکره چوبی است که با گذشت زمان قیمت مقرون به صرفه تری یافته است. این پرده ها در کالیته های مختلف با رگه های چوبی طبیعی یا مصنوعی ساخته می شود. در زمان امروز این پرده ها متریال و رنگ های متنوعی را دارا هستند. در بعضی از آن ها از چوب بامبو به خاطر زیبایی، جذابیت خاص و مقاومت بالایی که دارد استفاده می شود.

پرده های چوبی یا به صورت نوارهای قیطانی یا نوارهای تسمه ای (این حالت دارای زیبایی و مقاونت بیشتری است) عرضه می گردند.

پرده اداری کرکره ای جنس چوب

پرده کرکره چوبی

پرده کرکره ای چوبی

5- پرده اداری زبرا:

این نوع پرده اداری تشکیل شده از دو اسلاید پارچه به صورت نوار افقی که با غلتک آن می توان نور فضا را تنظیم کرد. این نوع پرده اداری برای پوشش مساحت وسیع به کار می رود که با تنظیم نور اتاق می توان فضای زیبا و دلنشینی را ایجاد کرد. اکثرا این نوع پرده اداری را شبیه پرده سیلوئت می دانند در حالی که پرده های سیلوئت ساده تر هستند و در محیط های اداری خواستار بیشتری دارند.

پرده اداری زبرا

برای دکوراسیون محل کار، ادارات، شرکت ها و حتی دفتر خود می توانید به ما اعتماد کنید. پرده یک اصل مهم در هر فضایی است پس بی توجه از آن رد نشوید.

پرده زبرا

4.7/5 - (300 امتیاز)

6 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.