بازسازی مسکونی

بازسازی مسکونی

بازسازی از جمله کارهایی است که پس از مدتی ساختمان به آن نیاز پیدا میکند. بسیاری از افراد جوامع پیشرفته و در حال پیشرفت تمایل دارند تا در خانه های لوکس و مدرن زندگی کنند. البته خانه های قدیمی نیز دیگر پاسخگوی نیازهای انسان امروزی نیست. به همین دلیل است که بازسازی منزل اهمیت بسیار زیادی پیدا میکند. همچنین  افراد برای ایجاد حس نو در ساختمان به جای ساخت مجدد و پرداخت هزینه فراوان، تصمیم به بازسازی خانه میگیرند. بازسازی مسکونی میتواند شامل تمام ساختمان یا بخشی از آن باشد. به زبان ساده میتوان گفت بازسازی شامل همه مراحلی است که ساختمان های مخروبه یا قدیمی را تعمیر میکند و تمام زیر ساخت ها و ویژگی های ظاهری آن را تغییر میدهد.

شرکت های دکوراسیون داخلی بسیاری وجود دارد که در این زمینه فعال هستند. تاو کور نیز یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه است. اگر شما هم قصد نوسازی منزل خود را دارید؛ میتوانید به صورت رایگان با مشاوران ما در ارتباط باشید.

در بازسازی منزل به چه نکاتی باید دقت کرد؟

بازسازی منزل امری نامحدود است. پس هنگامی که قصد بازسازی دارید، باید در گام اول اولویت های خود را مشخص کنید. یک لیست جامع از نیاز های اساسی خود را تهیه کنید. مشخص کنید که چه چیز هایی برای شما اهمیت بیشتری دارد و با توجه به بودجه خود میتوانید آنها را انجام دهید. به عنوان مثال اگر شما بودجه محدودی دارید، نمی توانید به سراغ تغییرات زیادی مانند تغییر کفپوش و دیوارپوش بروید. در نتیجه بهتر است بر روی ویژگی های ساده و جزئی تمرکز کنید.

  • تعیین اولویتها

در یک ستون خواسته های خود را قرار دهید. در دیگری نیازهای تان را. به این ترتیب در طول بازسازی منزل، نسبت به اولویت ها تصویر واضح تری دارید  و می دانید که در محدودیت های بازسازی منزل، باید ابتدا به نیازهایتان رسیدگی کنید و بعد به خواسته هایتان. می دانید که چه اتفاقی باید بیفتد و چه چیزی می تواند صبر کند تا در آینده انجام شود.

  • تعیین بودجه در بازسازی منزل

قبل از اینکه با پیمانکار یا معمار خانه خود ملاقات کنید، به برآورد هزینه ها احتیاج دارید. و باید تعیین کنید که چه مقدار بودجه دارید. بودجه شما، تمام پول شما نیست. بلکه باید برای هزینه های از پیش تعیین نشده ای که ممکن است در طول بازسازی مسکونی، پیش بیاید، مقداری بودجه کنار بگذارید. سپس شما می توانید از طراح یا معمار خانه خود، بخواهید که متناسب با بودجه شما، بازسازی را انجام دهد.

  • برنامه زمانی خود را تعیین کنید.

تعیین جدول زمانی شما برای نوسازی مهم است. اگر برنامه خاصی برای خانه خود دارید که در زمان خاصی، اتفاق بیفتد، زمان و مراحل انجام بازسازی خانه را تعیین کنید و با طراح و تیم اجرایی خود، در مورد جدول زمانی به توافق برسید. تا مطمین شوید خانه شما در زمان تعیین شده و حتی زودتر،‌ آماده خواهد شد. در این زمینه میتوانید از مشاوران تاودکور کمک بگیرید.

رنگ درب حیاط کرم طلایی
بیشتر

هزینه بازسازی خانه

  • تعیین مجری یا پیمانکار

برای اینکه بیشترین رضایت را داشته باشید، باید یک مجری خوب با مبلغ مناسب پیدا کنید. بهتر است قبل از عقد قرارداد، نمونه کار های مجری را ببینید تا مطمئن شوید که سبک کاری معمار مطابق با سلیقه شما است. برای مشاهده نمونه کار های تاو دکور میتوانید به قسمت نمونه کار ها در سایت مراجعه کنید. البته می توانید از مشاوران ما درخواست کنید تا نمونه کار های بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

  • طراحی خانه را با طراح، نهایی کنید.

در مراحل مختلف طراحی، با طراح خود در تماس باشید. پیش از اتمام مرحله طراحی و شروع اجرا، از باب میل بودن طرح بازسازی خانه، مطمئن شوید و سپس مراحل بازسازی را شروع کنید.

  • در بازسازی خانه، بدون اضافه کردن پنجره، نور طبیعی ایجاد کنید.

روش های هوشمندی برای استفاده از روشنایی برای صرفه جویی در انرژی پیدا کنید. قبل از بریدن یک سوراخ بزرگ در دیوار خانه و تنظیم مجدد فریم و خرید پنجره در بازسازی منزل، که محدودیت در ایجاد پنجره نیز وجود دارد، روش های کم هزینه تر گرفتن نور را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، برای روشن تر کردن یک حمام یا راهرو بدون پنجره، می توانید ” لوله نوری” نصب کنید.

در بازسازی خانه، بدون اضافه کردن پنجره، نور طبیعی ایجاد کنید.

  • نوسازی حمام

نوسازی حمام خود را با خرید توالت جدید و رنگ کردن و عوض کردن کاشی ها می توانید انجام دهید . دقت کنید اگر درب حمام در گذر زمان ، پوسیده و آب دیده شده است ، ظاهر خوشایندی ندارد و بهتر است آن را تعویض کنید .

  • نوسازی کف

اگر بودجه شما برای بازسازی منزل تهران ، کافی است ، می توانید کف پوش های خانه را عوض کنید . اما قیمت کف پوش ها ممکن است ، گران باشد و اگر به اندازه کافی بودجه ندارید ، می توانید برچسب های طرح کف پوش تهیه کنید و در هزینه ها ، صرفه جویی کنید .

  • چیدمان اصولی خانه

در هنگام بازسازی به این نکته توجه کنید که در آپارتمان های با متراژ کم بهتر است از رنگ روشن استفاده کنید. رنگ های روشن باعث‌ بزرگتر دیده شدن فضا میشوند که علاوه بر روشنی بیشتر، با وسایل منزل نیز هم نشینی دارند. کفپوش های‌ رنگ تیره، فضا را فشرده تر میکنند درصورتی که رنگ‌ سفید هم معایبی دارد پس بهتر است از رنگ چوب های روشن استفاده شود برای کفپوش ساختمان میتوان از سرامیک، موکت، پارکت چوبی و.. استفاده کرد.

بازسازی اداری تجاری
بیشتر

پرده های استفاده شده جلوی پنجره ها بهتر است روشن باشد. و استفاده از پرده های عمودی از ورود نور خورشید جلوگیری‌ میکنند. وسایل خانه مثل مبل و.. را تا جایی که میتوانید کنار دیوار قرار دهید تا از هدر رفتن فضا جلوگیری شود.

خلاقیت در بازسازی مسکونی منجر به ایده ای نو، کاربردی و ارزشمند میشود. یک معمار میتواند با قوه تخیل و خلاقیت خود اثرهایی که به ذهنش رسیده را اجرا کند و تصوری که از بازسازی دارد را به واقعیت تبدیل کند.

چند نکته برای بازسازی مسکونی موفق

  • هنگام تعیین بودجه رویایی فکر‌ نکنید. قبل از بازسازی هزینه آن را تامین کرده باشید.
  • اجازه دهید طرح بازسازی به مرور زمان شکل بگیرد. تا نتیجه نهایی زیباتر شود.
  • یک مجری‌ برای بازسازی انتخاب کنید و محدوده اجرای طرح را برایش‌ مشخص کنید.
  • خودتان را برای طولانی شدن بازسازی آماده کنید. و اتفاقات غیر‌منتظره را درنظر بگیرید.

چند نکته برای بازسازی موفق

مراحل بازسازی خانه

بازسازی ساختمان مسکونی اتفاقی است که همه ما در طول زندگی آن را تجربه‌ خواهیم کرد. اگر این کار را بصورت پروژه ای در نظر بگیرید و برنامه‌ریزی‌ داشته باشید مشکلی ایجاد نخواهد شد. بازسازی شامل تغییرات و تعمیر ساختمان است که نیاز به یک متخصص دارد. به همین دلیل توجه به نکات زیر برای شروع بازسازی ضروری است:

  • قبل از شروع کار بودجه مورد نظر را در نظر بگیرید.
  • محل هایی که قصد بازسازی دارید را مشخص و انتخاب کنید و کالاهای مورد نظر را آماده کنید.
  • شروع و پایان بازسازی‌ را در نظر بگیرید و محلی را برای ساکن شدن اعضای خانواده در نظر بگیرید.

1. تعیین اولویت ها برای بازسازی خانه

ابتدا اولویتهای خود را برای بازسازی منزل در نظر بگیرید. ببینید کدام موارد برای شما اهمیت بیشتری دارد. بودجه خود را ابتدا برای این موارد تقسیم بندی کنید.

عده ای افراد علاقه دارند کار ها هرچه سریعتر انجام شود. سریع تصمیم میگیرند و اجرا میکنند در این صورت راهی برای پشیمانی نیست. نقشه ای از کارهایی که قرار است انجام دهید روی‌ کاغذ پیاده کنید تا از هزینه تراشی جلوگیری کنید.

2. تعیین بودجه

درست است که بازسازی هزینه بر است اما با مدیریت هزینه ها میتوانید در بازسازی موفق شوید. توجه داشته باشید بودجه و انتظارات شما باید متناسب باشند. درغیر این صورت باید بودجه را افزایش دهیم یا انتظارات را کاهش.

3. انتخاب شرکت و طراح

انتخاب شرکت و طراح مناسب برای بازسازی مسکونی دغدغه اصلی افراد است. قبل از انتخاب شرکت شما باید نمونه کارهای بازسازی شرکت را مشاهده کنید، با مشتریان آنها صحبت کرده و از خوش قولی و تمیز کاری شرکت مطمئن شوید، در انتخاب شرکت عجله نکنید و بگذارید حداقل سه نفر به شما پیشنهاد بدهند و با استفاده از نظرات هر کدام و نمونه کارهایشان تصمیم بگیرید.

  • معمولا مالکان قصد دارند خودشان بازسازی مسکونی را مدیریت کنند در حالی که هرچقدر پیش روند با مشکلات بیشتری برای تصمیم گیری روبرو میشوند. اگر شما هم بتوانید با کمی هزینه یک مشاور فنی در کنار خود داشته باشید از هزینه های دوباره کاری جلوگیری میکنید.
  • مصالح ساختمانی دنیای متنوعی دارد. مصالح غیر استاندارد زیادی در بازار به چشم میخورد. اگر شما هم تصمیم دارید خودتان مصالح ساختمان را خریداری کنید اشتباه بزرگی کرده اید. به زودی در سردرگمی گیر خواهید کرد که کدام محصول‌را از کجا خریداری کنید. و این کار زمان بر است. در صورتیکه اگر یک فرد متخصص در کنار شما باشد در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده اید.
رنگ درب حیاط مشکی طلایی
بیشتر

انتخاب شرکت و طراح بازسازی ساختمان مسکونی

4. قرارداد بازسازی منزل

در انتخاب طراح و قرارداد آن باید دقت کامل را داشته باشید. نمونه قرارداد های قبلی را مشاهده کنید و مطمئن شوید از نظر حقوقی مورد تایید است.

  • مشخصات کامل شرکت طرف قرارداد از جمله آدرس، تلفن و.. را قید کنید.
  • مشخص کنید چه کسی مسئول خرید لوازم است و هزینه های آن به عهده چه کسی است.
  • کلیه کارهای مد نظر از جمله نصب کابینت، برقکاری، نقاشی و.. را شرح دهید.
  • هزینه بازسازی منزل را بصورت شفاف در قرارداد مشخص کنید و پس از اتمام کار هزینه مراحل بازسازی را صورت جلسه کنید.

انواع قرارداد های بازسازی خانه

مدیریت پیمان:

در این قرارداد مدیریت پروژه به عهده مدیر پیمان است اما هزینه ها توسط کارفرما تایید شده و درصدی از هزینه ها به عنوان حق الزحمه به مدیر پیمان داده میشود. مدیر پیمان وظیفه دارد اسناد و فاکتور های هزینه را به کارفرما تحویل دهد. این کارها به صورت مرحله ای انجام میشود و در هر مرحله پس از تایید هزینه ها توسط کارفرما مبلغ آنها پرداخت میشود.

در این قرارداد معمولا مبلغی به عنوان تنخواه گردان به مدیریت پیمان داده میشود. تنخواه گردان مبلغی است که در آغاز‌ هر‌ ماه به افراد داده میشود تا هزینه ها را پرداخت کرده و باقی‌مانده آن را به کارفرما تحویل دهد.

قرارداد با قیمت مقطوع:

در این قرارداد پس از تصمیم گیری‌ درباره طرح مبلغ مشخصی‌ به عنوان هزینه کل پروژه تعیین میشود. در اصل هزینه پروژه از قبل برای کارفرما مشخص شده است.

مصالح پای کار: خرید کلیه مصالح به عهده کارفرما است. این کار نیاز به تخصص و زمان برای کارفرما دارد.

سخن پایانی

شرکت تاودکور متخصص در امر بازسازی اداری و مسکونی آماده ارائه خدمات به شماست. میتوانید بصورت رایگان از مشاوران تاودکور در زمینه بازسازی ساختمان مسکونی و ادای بهره مند شوید.

 

 

4.6/5 - (110 امتیاز)

4 نظرات

  • سلام خسته نباشید هزینه بازسازی منزل با متراژ 120 متری حدودا چقدر میشه؟ چطور میتونم باهاتون در ارتباط باشم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      از طریق شماره تماس‌های زیر با تاو دکور در ارتباط باشید:
      021-44036086
      09120056090

  • سلام وقتتون بخیر باشه
    شما فقط بازسازی مسکونی در تهران قبول میکنین یا در شهرستان ها هم خدمات ارائه میدین؟

    • سلام وقت شما هم بخیر
      لطفا از طریق شماره تماس‌های زیر با تاو دکور در ارتباط باشید:
      021-44351800
      09120056090

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.