دیوایدر شیشه ای

دیوایدر شیشه ای در لغت

دیوایدر در لغت تقسیم کننده و جدا کننده مهنی می دهد و از کلمه انگلیسی Divide به معنی تقسیم کردن گرفته شده. در واقع دیوایدر در دکوراسیون داخلی همان پارتیشن کوچک تک وجود دارد که انواع مختلفی از قبیله شیشه‌ای، چوبی، PRC ، پارچه‌ای، ام دی اف و.. را در بر می گیرد.

انواع دیوایدر شیشه ای

غالبا دیوایدرهای شیشه ای به سه نوع زیر تقسیم می‌ شوند:

  • دیوایدر شیشه ای حمام
  • دیوایدر شیشه ای داخل ساختمان Indoor
  • دیوایدر شیشه ای خارج ساختمان outdoor
  • هر نوع از دیوایدرها غالبا براق و شیشه ویژه به خود را دارا هستند

دیوایدر شیشه ای

دیوایدر شیشه ای حمام

غالبا دیوایدرهای شیشه ای حمام را با شیشه ساتینا (تمام مات) ۱۰ میل به کار می برند. البته در برخی موارد از شیشه های شفاف، و شیشه های طراحی استفاده خواهد شد ، و یا حتی شیشه های لمینیت رنگی هم به کار می برند . و همچنین به عنوان پارتیشن فریم لس شیشه ای نیز استفاده می شود.

یراق آلات استفاده شده هم از بست ۱۲۰ تمام استیل ۳۰۴ با ضخامت بالا یا پاسار تمام استیل ۳۰۴ با ضخامت ۱ میل استفاده می شود که هم بصورت مات و هم بصورت براق به کار می روند . رنگ این نوع از یراق، سفید، طلایی، سیلور و مشکی می باشد که رنگ سیلور آن دکوراتیوتر به حساب می آید.

موضوع قابل بحث و دارای اهمیت در اینجا این است که قبل از سکوریت کردن شیشه لازم است جاسازی یراق بست ۱۲۰ روی شیشه اعمال شود ولی یراق پاسار به هیچ کدام از جاسازی روی شیشه نیاز نخواهد داشت. برند یراق استیل مورد کاربرد تتراگلس برای دیوایدر شیشه ای پاسار استیل ۳۰۴ ، کینگ لانگ تایوان KingLong یا میتسوبا Mitsuba چین گرید A می‌باشد.

دیوایدر شیشه ای داخل ساختمان Indoor

دیوایدر شیشه ای داخل ساختمان غالبا در اداره‌ها مورد کاربرد قرار می گیرد و برای جداسازی دو فضای کاری نیمه مستقل از آن استفاده خواهد شد. دیوایدر ذکر شده توانایی اینکه به صورت یک شیشه، کانتر شیشه ای، باکس شیشه ای، استند آینه ای و … باشد.

البته در برخی از موارد از دیوایدر شیشه ای برای فضای داخل منزل مسکونی استفاده می‌شود. به عنوان مثال در داخل آشپزخانه، کتابخانه، اتاق و سایر فضاها قابلیت استفاده را دارا است.

دیوایدر شیشه ای

دیوایدر شیشه ای خارج ساختمان outdoor

امروزه با استفاده از شیشه ها در فضای خارجی فراوان مورد استفاده قرار می گیرد . شیشه ها به دلیل شفافیت ، زیبایی، مقاومت در برابر ضربه در تراس، بالکن، حیاط، پارکینگ، استخر، باغ و … استفاده می شوند.

پارتیشن دفتر وکالت
بیشتر

از دیوایدرهای شیشه ای در تراس و بالکن به عنوان جداکننده فضاها از یکدیگر، استفاده می شود. برای مثال برای جداسازی فضای باربیکیو تراس از سایر بخش های دیگر تراس یا جدا کردن قسمتی از بالکن از سایر بخش ها استفاده می شود.

یکی دیگر از کاربردهای دیوایدر شیشه ای در آلاچیق های چوبی و غیر چوبی، برای جدا سازی قسمتی از باغ و به ویژه استخر مورد استفاده قرار گرفته می شود که با یراق آلات ویژه مانند پاسار، بست ۱۲۰، یوخپل کاشتی، یراق فکی و غیره برای ایستایی و نصب مورد استفاده قرار گرفته می شود.

ضخامت شیشه‌های دیوایدرهای شیشه‌ای

یکی از پرکاربردترین نوع دیوایدرها، دیوایدر شیشه‌ای هست که از لحاظ زیبایی و ایستایی نسبت به انواع دیگر دیوایدر جایگاه بالاتر و صعودی تری را به خودش اختصاص داده است. دیوایدرهای شیشه‌ای دارای ضخامت‌های مختلفی می باشند و ضخامت ۸ میل، ضخامت ۱۰ میل و ضخامت ۱۲ میل را دارا هستند که در برخی از موارد برای افزایش و بیشتر کردن استحکام از دو لایه شیشه ۵ میل لمینیت یا دو لایه شیشه ۶ میل لمینیت استفاده می‌ شود.

موضوعی که در اینجا دارای اهمیت و مهم است اینکه در سکوریت بودن شیشه می باشد، شیشه باید با درجه حرارت 700 سانتی‌گراد، سکوریت و تمپرد (آبدیده، سخت) Tempered شده باشد تا بتواند در مقابل ضربه و حرارت مقاوم باشد.

انواع شیشه‌های دیوایدر شیشه ای

شیشه‌هایی که برای دیوایدر شیشه‌ای به کار برده می شوند باید جنبه دکوراتیو داشته باشد. برای تحقق در رابطه این موضوع می‌توان از شیشه دودی ۱۰ میل، شیشه برنز ۱۰ میل یا از شیشه های ۱۰ میل سندبلاست شده با طراحی های خاص و ویژه و یا حتی از شیشه رنگی استفاده شود.

منتهای مراتب و در نتیجه شیشه رنگی لاکوبل، متلوکس و یا متلاک کاملا شیشه های تک رو نما می باشند و برای استفاده از این دسته از شیشه ها برای دیوایدر شیشه ای باید حتما به شکل دو لایه ۵ میل یا دولایه ۶ میل سکوریت لمینیت استفاده شود. در واقع شیشه باید از سمت پشت آن به یکدیگر لمینیت شوند تا از دو طرف نمای شیشه رنگی را به بیننده نشان دهد.

ویژگی‌ های دیوایدر شیشه ای

دیوایدرهای شیشه‌ ای دارای ویژگی‌هایی می باشند که آن‌ها را از انواع دیگر دیوایدرها متمایز می‌ گرداند.دیوایدرهای شیشه‌ ای از جنس سکوریت می باشند.اندازه استاندارد ضخامت شیشه دیوایدرها ۱۰ میل می باشد.دیوایدرهای شیشه‌ ای که فریم‌لس شده‌اند، فریم آن‌ها آلومینیومی هست.

پارتیشن اداری
بیشتر

این فریم آلومینیومی دیوایدر شیشه ای، ۴ سانتی متر می باشد و بیشتر از این میزان زیبایی طرح را نابود می کند و یکی از ویژگی های نصب دیوایدرهای شیشه‌ ای این است که بسیار آسان و تا حدودی ساده و سریعا نصب خواهند شد. از جهت نصب این جداکننده شیشه ای می‌توانید از میزان استاندارد و یا بالاتر و صعودی تر از آن‌ هم استفاده شود.

معمولا دیوایدرهای شیشه‌ ای جلوه خاص و ویژه ای به فضا داده و مکان مورد نظر را جذاب خواهند کرد.دیوایدر شیشه ای که با شیشه سکوریت ساخته می‌شوند، در مقایسه با انواع دیوایدر، دارای ضخامت بسیار کمتری هستند. این دیوایدرها دارای رنگ‌های بسیار متنوع و زیادی که می‌توانید به دلخواه هر رنگی که مدنظر فرد هسترا داشته باشد و انتخاب کند.

دیوایدر شیشه ای

قیمت و هزینه نصب دیوایدر شیشه ای

یکی از این عواملی که در قیمت دیوایدر شیشه ای تاثیر می گذارد این است که شما برای چه اندازه از فضا می‌خواهید که از دیوایدر استفاده کنید. هرچه میزان متراژ آن فضا بیشتر باشد، فرد نیاز به شیشه بیشتری داشته و بنابراین باید هزینه بیشتری را پرداخت نماید.

عوامل دیگری هم در قیمت دیوایدر شیشه ای تاثیر دارند. یکی از این عواملی که در قیمت دیوایدر ها تاثیر دارد این است که چه نوع رنگی را برای دیوایدر خود می‌خواهید انتخاب کنید .

اگر از رنگ‌های معمول و رایج استفاده کنید، قیمت دیوایدر برای‌ شما کمتر خواهد شد. اما اگر می‌خواهید از رنگ‌هایی مانند قرمز و صورتی و اینچنین رنگ‌ها استفاده کنید، مسلما قیمت آن بیشتر خواهد شد. نوع فریمی که برای فریم‌لس‌کردن دیوایدر شیشه ای استفاده می‌شود، تاثیر مستقیمی در قیمت آن می تواند داشته باشد.

یکی دیگر از موضوعاتی که در قیمت تاثیر می گذارد، مدل دیوایدر شیشه طرح مورد انتخاب شما برای شیشه دیوایدر رنگ فریمی که برای دیوایدر استفاده می‌کنید.اگر دیوایدر مورد انتخاب شما درب داشته باشد، تعداد درب‌ها هم تاثیر مستقیمی در قیمت خواهند داشت.

کاربرد دیوایدر شیشه ای

از ابتدای مباحثی که در مورد دیوایدر شیشه ای توضیح داده شد ، به برخی از کاربردهای آن هم اشاره شد در این بخش قرار است که کاملا ویژه به این موضوع پرداخته شود.

  • استفاده از دیوایدر در سالن‌های زیبایی مردانه و زنانه
  • استفاده در رستوران و هتل‌ های مدرن و شیک
  • استفاده از این دیوایدر ها در کلینیک‌ های درمانی. چرا که ضدعفونی‌ کردن سطوح شیشه‌ ای بسیار راحت است.
  •  استفاده در شرکت های کوچک و بزرگ
  • کارخانه ها و صنایع مختلف تولید 
  • جدا کردن دو فضا که ارتباط کمی با یکدیگر دارند.
  •  ساختن اتاقک‌ هایی برای فضای حمام و دوش
  •  ایجاد دید باز جهت مدیر و رئیس شرکت
  •  استفاده از دیوایدر شیشه ای در فضای جلوی در لابی هتل‌ها برای جداسازی فضای بیرون و داخل از هم
  •  اگر منزل کوچکی دارید، می‌توانید با استفاده از جدا کننده شیشه ای، دو فضا را نسبتا از همدیگر جدا کنید.
  • در فضاهای اداری و شرکت‌ها به علت عایق خوب صدا، استفاده می‌شود.
اندازه شیشه سکوریت
بیشتر

دیوایدر شیشه ای

دیوایدر شیشه ای رنگی

بعضی از افراد می اندیشند که دیوایدر شیشه ای باید به همان رنگ و صورت شفاف یا سفید باشد. شما می‌ توانید دید و بینش خود را باز تر کنید و برای اتاق یا محل کار خودتان از دیوایدر های شیشه‌ ای که با استفاده از شیشه رنگی طراحی می شوند، مورد استفاده قرار دهید.

غالبا رنگ شیشه‌ ای که برای این کار انتخاب می‌شود باید با فضای داخلی هماهنگ باشد. این رنگ با توجه به رنگ المان‌های داخلی همچون رنگ کاشی، وسایل چوبی استفاده‌شده و اگر در آشپزخانه باشد، با توجه به رنگ کابینت‌ها انتخاب خواهد شد.

از رنگ‌هایی که بیشتر برای این کار امورد استفاده قرار می گیرد می‌توان رنگ طوسی، مشکی، آبی، برنز و دودی را نام برد.

انتخاب این رنگ‌ها بستگی به دیدگاه و نظر خود فرد دارد و در آخر این خود فرد هست که بهترین رنگ را انتخاب خواهد کرد. برای این کار می‌توانید از رنگ‌های صورتی، آبی، سبز،بنفش و … هم به کار ببرید. برای گزینش رنگ دیوایدر شیشه ای ، کافی است تنها آن را سفارش دهید تا برای‌ شما تولید کنند.

دیوایدر یعنی چه؟

دیوایدر همان معنای جدا کننده را دارد که در فضاهای متعدد قابل استفاده بوده و می توان با بهره گیری از آن فضا را به بخش های محیطی در ابعاد و اندازه های گوناگون تقسیم نمود و نظم خوبی را در محیط تداعی کرد.

آیا دیوایدر شیشه ای عایق صوتی است؟

بله دیوایدر شیشه ای عایق صوتی بوده و می تواند به خوبی میزان صدای اطراف را کاهش و از آلودگی صوتی جلوگیری کند.افراد می توانند از مشاوره رایگان تاو دکور بهره مند شده و دیوایدر شیشه ای را با بالاترین کیفیت ممکن تهیه کنند.

آیا دیوایدر تنها با متریال شیشه ای عرضه می شود؟

خیر دیوایدر جدا کننده را می توان در متریال های گوناگون مثل دیوایدر چوبی، ام دی اف و..نیز به صورت تک جداره یا دو جداره از تاو دکور تهیه کنند.

4.6/5 - (139 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.