میز کنفرانس

معمولا در هر اداره و موسسه‌ای یک اتاق کنفرانس وجود دارد. در این اتاق معمولا جلسات مهم برگزار شده و ملاقات‌های کاری در آنجا انجام می‌شود. اگر یک اداره قصد تعامل با شرکت‌ها و ادارات دیگر را داشته باشد، یکی از مواردی که باید آن را لحاظ کند، اتاق و میز کنفرانس برای برگزاری جلسات کاری است. این اتاق برای جلسات مهم بین کارکنان هم مفید است. میز جلسه هم مانند اقلام دیگر دفاتر اداری از متریال متعدد مانند شیشه‌، چوب یا آلومینیوم یا ترکیبی از متریال مختلف ساخته می‌شود.

اگر به دنبال خرید میز کنفرانس 8 نفره، 10 نفره و… هستید، در این مقاله از دکوراسیون داخلی اداری تاو دکور می توانید با انواع خصوصیات و قیمت میز جلسات آشنا شوید.

خرید میز کنفرانس

یک قسمت از فضای اداره یا دفتر کار همیشه به میز کنفرانس یا جلسات اختصاص پیدا می‌کند. عموما آن را در یک فضا به نام دفتر کنفرانس قرار می‌دهند. همچنین از این میز برای اجرا و برگزاری جلسات مهم و دیدار با مشتریان و حتی برگزاری کلاس‌های آموزشی استفاده می‌شود. معمولا مدیران و صاحبان شرکت‌ها به خاطر میزان اهمیتی که میز جلسه دارد، در هنگام خرید آن یشترین دقت را می‌کنند. و سعی می‌کنند بهترین نمونه را برای دفتر کارشان تهیه کنند.

قیمت میز کنفرانس

معمولا اتاق کنفرانس مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بخش یک اداره است. که در آن قراردادهای مهم و حیاتی تنظیم و بسته می‌شوند. نما و ظاهر این اتاق روی کارمندان تاثیر زیادی دارد. و می‌تواند روی تصمیم‌گیری‌های آن‌ها تاثیر بگذارد. به همین خاطر بهتر است در هنگام خرید میز کنفرانس، علاوه بر قیمت به زیبایی و شکیل بودن آن هم دقت کنید.

در صورتی که در اتاق کنفرانس از ویدئو پرژکتور استفاده می‌کنید، می‌توانید میز جلسات را طوری انتخاب کنید که هنگام استفاده از آن به راحتی بتوانید به پرده نمایش اشراف داشته باشید. در صورتی که کاربران به کابل برق نیاز داشته باشند، باید این موضوع را هنگام خرید و انتخاب میز مد نظر قرار دهید. انتخاب میز جلسه باید طوری انجام شود که افراد بتوانند به خوبی با هم ارتباط برقرار کنند. و دید خوبی نسبت به هم داشته باشند. خصوصیات با قیمت میز کنفرانس ارتباط مستقیمی دارد.

کاربردهای میز کنفرانس و جلسات

  • اجرای همایش‌ها و جلسات
  • انجام مذاکرات و بستن قراردادها با شرکت‌ها
  • اجرای جلسات گروهی در داخل سازمان‌ها
  • اجرای کلاس‌های آموزشی

انواع میز کنفرانس

عموما این میزها با توجه به نوع استفاده و نوع نیازی که خریدار دارد، به سه دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شود:

  • میز 8 نفره با پذیرایی
  • میز بدون امکانات پذیرای
  • میز با طراحی خاص

انواع میز جلسات اداری و کنفرانس

انواع سایز و مدل میز کنفرانس

در هنگام خرید میز کنفرانس باید به مدل و ابعاد آن هم دقت ویژه داشته باشید. اندازه میزهایی که می‌خرید، باید با فضایی که قرار است در آن از میز استفاده کنید، متناسب باشد. میزهای بیضی یا مستطیل شکل برای کنفرانس مناسب‌تر هستند. همچنین باید به تناسب ارتفاع میز و صندلی‌ها هم توجه و دقت داشته باشید. معمولا ابعاد میز کنفرانس از 2 تا چند متر نسبت به درخواست مشتری متفاوت است.

این میزها باید طوری انتخاب شود که اگر خواستید از مهمانان هم پذیرایی کنید، فضای کافی داشته باشد. رنگ آن هم اهمیت زیادی دارد. رنگ انتخابی شما باید با مکانی که در آن میز جلسه را قرار می‌دهید و همچنین با میزان نور سالن، تناسب داشته باشد. رنگ‌های تیره معمولا محبوبیت بیشتری برای خرید میز کنفرانس دارند. ولی اگر طراحی و رنگ اتاق کنفرانس تیره باشد، می‌توانید برای ایجاد تضاد رنگ از میزهای با رنگ روشن استفاده کنید.

زیاد بلند بودن یا زیاد کوتاه بودن میز جلسه هم می‌تواند برای کاربران و استفاده کنندگان از آن مشکل ایجاد کند. ارتفاع استاندارد برای این نوع میزها 75 سانتی متر است. جنس و کیفیت آن هم باید خوب باشد. تا زود خراب نشود. بهتر است از انواع میز کنفرانس ام دی اف استفاده کنید. که روکش ملامینه یا فرمیکا دارند. چرا که این نوع روکش‌ها استحکام زیادی داشته و همچنین کیفیت بالایی هم دارند که در قیمت آن تاثیر گذار است.

چیدمان مبلمان اداری
بیشتر

ابعاد میز کنفرانس به چه صورت است؟

در واقع ابعاد میز به تعداد افراد و نفرات اطراف میز بستگی دارد. همچنین فرمول خاصی برای مشخص کردن ابعاد میز وجود ندارد.

چرا که میزان فضایی که در دسترس هست هم روی این پارامتر تاثیر می‌گذارد. در واقع میز جلسات اداری که در یک فضای کوچک استفاده می‌کنید، با میز کنفرانس 8 نفره ای که در یک فضای بزرگ استفاده می‌کنید، متفاوت است.

اما یک محدودیت کلی برای ابعاد میز وجود دارد.  فضای مناسبی که افراد را در یک فاصله مشخص قرار می‌دهد و باعث می‌شود آن‌ها بتوانند به راحتی با هم صحبت کرده و تبادل نظر کنند، حداقل 70 سانتی‌متر است. این مقدار حداقل عرض میز کنفرانس است. و بهتر است این میزان کمتر نشود. همچنین هر چقدر طول میز بیشتر شود، بهتر است عرض آن هم به تناسب بزرگ‌تر باشد که در قیمت میز کنفرانس 8 نفره تاثیر گذار است.

البته میزهای U شکل از این قاعده مستثنا هستند. در میز مستطیل شکل طول میز به نسبت تعداد افرادی که می‌خواهند اطراف آن بنشیند، متغیر است. این نوع میزها به نسبت اینکه افراد در اطراف آن بنشینند یا اینکه دو نفر در بالا یا پایین میز هم صندلی بگذارند، متغیر است. همچنین به نسبت فضایی که در دسترس است هم این ابعاد می‌تواند عوض شود. درنتیجه ابعاد میز کنفرانس  به نسبت نوع استفاده و فضای در دسترس باید مشخص شود. برای مثال ابعاد میز کنفرانس 6 نفره 220 در 70 است. و میز کنفرانس 4 نفره 90 در 70 می‌باشد. میز کنفرانس 8 نفره هم به همین نسبت ابعادش مشخص می‌شود.

اندازه و شکل میز جلسات

اندازه‌ای که برای میزکنفرانس انتخاب می‌شود، مطابق طول و عرض اتاق است. یا بر اساس تعداد افراد حاضر در جلسات ادارات و شیوه برگذاری آن تعیین می شود. به این صورت که اگر تعداد افراد حاضر در جلسه بیشتر از 70 تا 80 نفر است، بهترین انتخاب این است که میز کنفرانس دایره‌ای شکل یا بیضی شکل باشد تا همه به هم دید داشته باشند و بتوانند با هم تعامل داشته باشند.

ارتفاع میز جلسه اداری

ارتفاع میز کنفرانس باید با قد نرمال یک فرد متناسب باشد. درصورتی که در زمان ساخت پایه‌ها بیش از اندازه بلند طراحی شوند، مهمانان هم در موقع نشستن دچار مشکل می‌شوند. کوتاه بودن میز هم باعث می‌شود که افراد حاضر در دور میز مجبور شوند که خم شوند که خب صورت خوشی ندارد.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید نورپردازی میز است. اتاق کنفرانس مرجع بسیاری از اتفاق‌های مهم ادارات و شرکت‌هاست. به همین علت بهتر است که نور متعادل و خوبی داشته باشد. درصورتی که بتوانید از نور طبیعی خورشید استفاده کنید خیلی بهتر است. در غیر این صورت می‌توانید با انواع لامپ‌ها نورپردازی مناسبی را در محیط ایجاد کنید.

ابعاد میز کنفرانس اداری برای جلسه

مشخصات یک میز کنفرانس مدرن و متناسب

  • ابعاد میز کنفرانس یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

اگرچه میز جلسات اشکال متعددی دارد اما ارتفاع استاندارد آن معمولا 75 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. طول میز هم بین 2 تا چندین متر است که بر اساس تعداد افرادی که قرار است از آن استفاده کنند و با در نظر گرفتن ظرفیت اتاق طراحی می‌شود. به عبارتی حداقل طول استاندارد میز 2 متر است و به نسبت درخواست مشتری، بزرگ‌تر می‌شود.

  • رنگی که برای میز جلسات استفاده می‌شود هم مهم است و باید با نورپردازی فضا تناسب داشته باشد. همچنین رنگ میز می‌تواند یک رنگ متضاد با فضا انتخاب شود. می‌توان از میز جلسات با رنگ‌های تیره برای اتاق‌هایی با دکوراسیون روشن استفاده کرد. همچنین اگر رنگ غالب در اتاق از رنگ‌های تیره باشد، رنگ میز باید رنگ روشنی داشته باشد.
  • در زمان برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها یکی از کارهایی که باید به درستی انجام شود، پذیرایی درست از مهمانان است. پس میز جلسات باید طوری طراحی شود که پذیرایی از مهمانان هم به سادگی در آن انجام شود. اگر میزکنفرانس دو قسمت پلکانی داشته باشد، پذیرایی بسیار ساده‌تر انجام می‌شود.
  • زیبایی و شکیل بودن میز هم اهمیت زیادی دارد. در واقع شکل و طراحی درست و اصولی میز به داشتن اتاق‌های زیباتر و شکیل‌تر کمک می‌کند. در بعضی از میزهای کنفرانس انحنا یا قوسی ایجاد می‌شود که زیبایی بیشتری هم به فضا می‌دهد.
  • رنگ کاری میز یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت آن است. به این منظور استفاده از رنگ‌های مرغوب و ماشین‌آلات صنعتی پیشرفته به بالا بردن کیفیت و زیبایی آن کمک می‌کند.
  • میز کنفرانس شیشه ای به عنوان میز اداری هم می‌تواند استفاده شود. یک نکته مهم اینکه برای جلسات و کنفرانس‌های بسیاری رسمی بهتر است از میز کنفرانس ام دی اف استفاده کرد. میزهای ترکیبی که با شیشه و ام دی اف ساخته شده‌اند هم گزینه مناسبی هستند. همچنین اگر جلسات زیادی برگزار می‌کنید، هم بهتر است از میزهای شیشه ای استفاده نکنید. چرا که همیشه باید درحال تمیز کردن آن باشید.
  • در تولید میز باید همه اصول طراحی و نصب قطعات به درستی رعایت شوند تا درنهایت یک میز خوب و باکیفیت داشته باشید. همچنین در تولید این نوع میزها باید از چسب‌های مرغوب و باکیفیت استفاده شود.
  • میزکنفرانس مدولار هم برای ادارات و شرکت‌های که جلسات متعدد با ظرفیت‌های متفاوت برگزار می‌کنند متناسب است. در این نوع، چندین میز در کنار هم چیده می‌شوند. این نوع میز‌ها برای افرادی که تصمیم قطعی در خصوص ابعاد و اندازه اتاق کنفرانس ندارند یا اینکه می دانند این پارامتر ثابت و قطعی نیست، بهتر است.
  • شکل هندسی میز کنفرانس بر اساس تعداد افراد حاضر در جلسه تعیین می‌شود. به این معنا که اگر تعداد افراد حاضر در جلسه بیشتر از 70 یا 80 نفر باشد، بهترین گزینه میزهای دایره‌ای یا بیضی شکل هستند. در این میزها همانطور که در بالا هم گفتیم، افراد بیشتر به هم اشراف داشته و تمام افراد حاضر در کنفرانس می‌توانند همدیگر را ببینند و با هم تماس چشمی برقرار کنند.
  • اگر قرار است از میکروفون و لپ تاپ بر روی میز استفاده شود باید میز دارای سوراخهای داخلی باشد تا کابلها از آنجا به روی میز هدایت شود و قرار گرفتن کابلها روی میز باعث بی نظمی و شلوغی روی میز نشود.
  • در صورتی که از ویدیو کنفرانس در اتاق جلسات استفاده میشود بهتر است سطح میز رنگ روشنی داشته باشد تا انعکاس نور بیشتری در اتاق ایجاد شود.
  • در مورد صندلیهای دور میز توصیه میشود صندلی هایی که تهیه میشود قابل تنظیم و دارای پایه های ثابتی باشد.

    مزایای استفاده از میز جلسات

    انتخاب میز جلسات یا میز کنفرانس اداری نشان‌دهنده شخصیت کاری و نیز اهمیت دادن به مشتریان و مخاطبین است. به همین دلیل برای بسیاری از شرکت‌ها و ادارات جزو مهم‌ترین اجزا مبلمان اداری محسوب می‌شود. داشتن میز جلسات مزایایی را برای همه شرکت‌ها و ادارات به همراه دارد. این مزایا عبارت‌اند از:

  • گرد هم آوردن همه افراد در کنار هم

    بر روی این میزها مهم‌ترین و اساسی‌ترین تصمیمات مربوطه به مسائل کاری مطرح و نتیجه‌گیری می‌شود. می‌توان همه افراد یک اداره یا شرکت را دور هم گردآورد و در خصوص مسائل مختلف مشورت نموده و بهترین تصمیم را اتخاذ کرد.

  • زیبایی محیط کاری

    یکی از تأثیرات مثبت میز جلسات اداری و مزایای آن، زیبایی و جذابیت فضای کاری است. انتخاب میز می‌تواند با متریال‌ها و شکل‌های مختلف صورت گیرد. در این قسمت به مزایای هر کدام از این موارد می‌پردازیم:

    انتخاب مواد اولیه بکار رفته در ساخت میز جلسات

    هر کدام از متریال دارای ویژگی‌ها و مزایایی هستند که در این قسمت به اختصار به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

    میز کنفرانس ام دی اف

    میز کنفرانس ام دی اف یکی از رایج‌ترین مواد اولیه برای ساخت میزهای اداری است. علت آن نیز به صرفه بودن و دوام بالای آن‌ها است. از مزایای آن‌ها نیز می‌توان به جابجایی راحت آن‌ها اشاره کرد. همچنین نگهداری از آن‌ها نیز راحت است. از مزیت‌های دیگر آن می‌توان به کاربردی بودن و امکان سفارش میز در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف اشاره کرد.

    میز کنفرانس شیشه‌ای

    یکی دیگر از موادی که باعث می‌شود حالت لوکس و مدرن بودن فضای کاری حفظ شود، استفاده از شیشه در طراحی است. از مزایای این میزها می‌توان به مقرون به صرفه بودن و زیبایی خاص آن‌ها اشاره کرد. این میزها از نظر رنگ نیز تنوع دارند. استفاده از المان شیشه بخصوص شیشه مات برای میز کنفرانس مدرن می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. یکی از مزایای این میزها، امکان تعویض رویه میز با ام دی اف است.

    انتخاب ابعاد میز کنفرانس و مزایای آن‌ها

    این میزها در ابعاد بزرگ و کوچک تولید می‌شوند که هر کدام برای منظور و نیاز مشخصی کاربرد دارند. برای فضاهای بزرگ‌تر با تعداد کارکنان زیاد میزهای بزرگ مناسب هستند. البته میزهای بزرگ نیز باید تاشونده انتخاب شوند. از مزایای میز بزرگ تاشونده، امکان جمع کردن آن و اشغال فضای محدود است. یکی دیگر از مزایای میز کنفرانس بزرگ این است که می‌توان طرح و شکل‌های مختلفی را برای آن سفارش داد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. برای فضاهای محدود، میز کنفرانس کوچک بسیار کاربردی‌تر و مفیدتر است. حتی برای فضاهای بزرگ نیز می‌توانید از میزهای کوچک سفارش دهید و در صورت نیاز این میزها را به هم متصل کرده و  یک میز بزرگ متناسب با شرایط خود را داشته باشید. در این صورت هم فضای کمتری اشغال می‌شود و مجبور نیستید فضای زیادی از اداره یا شرکت را به میز کنفرانس بزرگ تخصیص دهید. از طرفی در زمان ضرورت میز مورد نیاز خود را خواهید داشت.

    انتخاب طرح و شکل میز کنفرانس و مزایای آن‌ها

    میزهای کنفرانس چه کوچک تولید شوند و چه بزرگ، می‌توان طرح‌ها و مدل‌های مختلفی را برای آن‌ها سفارش داد. البته همان‌طور که گفتیم برای میزهای بزرگ تنوع بیشتری وجود دارد. انواع این طرح‌ها و مزایای هر کدام عبارت‌اند از:

    میز کنفرانس یو شکل

    یکی دیگر از مواردی که در انتخاب میز کنفرانس مطرح می‌شود، شکل و طرح آن است. معمولاً میزهای کنفرانس در اشکال مستطیلی و یو شکل سفارش داده می‌شوند. میز کنفرانس یو شکل یکی از پرطرفدارترین این میزها است. از مزایای این طرح به امکان تماس رو در روی افراد و نیز مشخص بودن جایگاه آن‌ها است. در این صورت همه افرادی که دور میز هستند به همدیگر دسترسی داشته و فضایی نیز برای عبور و مرور افراد باز گذاشته شده است. در این صورت می‌توان به راحتی با همه افراد دور میز ارتباط برقرار کرد. این مزیت برای میزهای دایره‌ای و یا هشت ضلعی صادق نیست. در این طرح همه جایگاه‌ها دید کافی را داشته و چون کنار هم قرار می‌گیرند، نقطه دید همدیگر را کور نمی‌کنند.

    میز کنفرانس گرد

    این میزها برای افراد کمتر کاربرد دارد. یکی از مزایای این طرح، امکان دسترسی کامل افراد به همدیگر و نقد و بررسی نظرات به صورت رو در رو است.

4.6/5 - (284 امتیاز)

8 نظرات

  • سلام روز بخیر شما فقط میز کنفرانس 8 نفره دارین یا تعدادهای دیگه هم سفارش قبول میکنین؟

    • سلام وقت بخیر
      لطفا از طریق شماره تماس‌های زیر با تاو دکور در تماس باشید:
      021-44036086
      09120056090

    • سلام وقت بخیر
      لطفا از طریق شماره تماس‌های زیر با تاو دکور در ارتباط باشید:
      021-44036086
      09120056090

    • سلام وقت بخیر
      لطفا از طریق شماره تماس‌های زیر با تاو دکور در تماس باشید:
      021-44036086
      09120056090

  • ابعاد میز کنفرانس به چه صورته؟ اگر ارتفاع دلخواهی مد نظرمون باشه قابل پیاده سازی هست؟

    • سلام وقت بخیر
      لطفا از طریق شماره تماس‌های زیر با تاو دکور در ارتباط باشید:
      021-44036086
      09120056090

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.