پارتیشن کرکره ای

پارتیشن کرکره ای

پارتیشن جز اقلام کاربردی و پراستفاده در طراحی دکوراسیون است که برای اهداف مختلف استفاده می‌شود. یکی از مهم ترین این پارتیشن ها پارتیشن کرکره ای ست. در این مقاله به توضیحاتی در مورد کاربرد پارتیشن کرکره ای خواهیم پرداخت.

کار اصلی پارتیشن، قسمت‌بندی فضا و به عبارتی پارتیشن‌بندی است. درواقع پارتیشن کرکره ای نیز مانند هر نوع دیگری از پارتیشن ابزار مناسبی برای جداسازی فضا بدون نیاز به تخریب ساختمان هستند. استفاده از پارتیشن‌ها از آن‌جایی شروع شد که برای تغییر دکوراسیون یا برای ایجاد فضاهای مناسب لازم بود که محیط بزرگتر به چند قسمت تقسیم شود.

در ابتدا از پارتیشن‌های قدی استفاده می‌شد که روی زمین بست می‌شدند و تا سقف امتداد پیدا می‌کردند.  رفته رفته به خاطر کارایی وسیعی که پارتیشن‌ها داشتند، سعی شد از آن‌ها در انواع مختلف و برای اهداف گوناگون استفاده شود. انواع پارتیشن‌های ثابت و متحرک در مدل‌های تک جداره یا دوجداره، چوبی یا شیشه‌ای و پارتیشن کرکره ای و غیره تولید شدند.

پارتیشن‌های کرکره ای به نسبت ساختار و جنسی که دارند، مزایا و قابلیت‌های متعددی هم دارند و می‌توانند در موارد متعدد و مختلفی کاربرد داشته باشند. در ادامه ماهیت پارتیشن‌ها به ویژه پارتیشن کرکره دار را بیشتر بررسی می‌کنیم.

انواع پارتیشن کرکره ای

پارتیشن‌ها انواع و مدل‌های مختلفی دارند. همچنین از نظرات متعددی دسته‌بندی می‌شوند.

پارتیشن تک جداره: این نوع پارتیشن از یک لایه یا ورق از متریال مورد نظر ساخته شده است. پارتیشن‌های تک جداره اصولا سبک، قابل حمل و اغلب متحرک هستند. پارتیشن تک جداره قادر به عایق کردن صدا یا حرارت یا برودت نیست. درواقع این نوع پارتیشن بیشتر جنبه پارتیشن‌بندی و یا زیبایی دارد. پارتیشن کرکره ای نیز می تواند هم تک جداره و هم دو جداره باشد

پارتیشن دوجداره: این نوع پارتیشن دو لایه از متریال مورد نظر را دارد و بین آن نیز یک لایه خلا قرار می‌گیرد. پارتیشن‌های دوجداره قابلیت عایق صوت، عایق حرارت و برودت را دارند و می‌تواند در ایجاد یک محیط بکر و متعادل از نظر انرژی، موثر باشند. این نوع پارتیشن‌ها در محیط‌های بیمارستانی یا اماکن دولتی محبوبیت زیادی دارند. و در نتیجه پارتیشن کرکره ای دوجداره نیز بیش از دیگر موارد مورد توجه افراد قرار می گیرد.

انواع پارتیشن  از نظر جنس

پارتیشن ها معمولا از سه متریال شیشه، MDF و PVC ساخته می‌شوند. و در شکل نیز به صورت معمولی و یا پارتیشن کرکره دار نمود پیدا می کنند. هر کدام از این متریال ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارد. در نتیجه کارایی و ساختار آن نیز متفاوت است. شیشه جلوه منحصر به فردی ایجاد می‌کند و قابلیت انتقال نور را دارد. پارتیشن شیشه‌ای در ادارات و خانه‌ها محبوبیت زیادی دارد.

MDF نوعی چوب فشرده است که از خرده چوب و چسب چوب ساخته شده است. این نوع چوب قابلیت ابزارخوری خوبی دارد و می‌تواند انواع رنگ‌ها و طرح‌ها را به خود بگیرد. PVC هم یک نوع پلیمر پلاستیک بسیار محکم و مقاوم است که برای اهداف مختلف کاربرد دارد. 50 درصد استفاده PVC در مصالح ساختمانی است. این متریال ضد آب بوده و قابل شستشو هستند. PVC به خاطر ویژگی‌های خاصی که دارد، کاربردهای وسیعی پیدا کرده است. پارتیشن‌هایی که از PVC ساخته می‌شوند، ضدآب و سبک بوده و مقاومت خوبی هم دارند. پارتیشن کرکره ای را نیز می توان با این متریال استخراج نمود.

پارتیشن‌ها معمولا از همین سه متریال ساخته می‌شوند. البته متریال دیگر هم در ساخت پارتیشن‌ها کاربرد دارند اما درصد بالایی از مواد مورد استفاده را همین موارد تشکیل می‌دهد.

پارتیشن‌ها می‌توانند ویژگی‌های متعددی مانند قابلیت شستشو، عایق صوت، و غیره هم داشته باشند. هر کدام از پارتیشن‌ها به نسبت ویژگی‌هایی که دارند در موارد متعددی استفاده می‌شوند. برای محیط خانه، پارتیشن‌های خاصی را می‌طلبد.

برای مثال در خانه از پارتیشن‌های تک جداره تزئینی بیشتر استفاده می‌شود. در حالی که محیط ادارات پارتیشن کرکره ای دوجداره و آکوستیک بودن پارتیشن اهمیت بالایی دارد. در بیمارستان و محیط‌های درمانی هم مهم‌ترین پارامتر برای انتخاب پارتیشن قابل شستشو بودن آن است. پارتیشن‌ها تنوع زیادی دارند و در موارد مختلفی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

با اشراف بر این تنوع می‌توانید انتخاب بهتر و آگاهانه‌تری داشته باشید. همانطور که گفتیم پارتیشن‌ها در محیط‌های مختلفی کاربرد دارند که به نسبت ویژگی‌هایشان انتخاب می‌شوند. یکی از این محیط‌ها که پارتیشن کرکره ای در آن استفاده می شود ادارات و دکوراسیون اداری است.

پارتیشن دوجداره اداری

مهم‌ترین ویژگی پارتیشن‌ اداری، دوجداره بودن آن‌هاست. این نوع پارتیشن‌ها عایق خوبی برای صدا هستند. پارتیشن‌های دوجداره زیبایی خاصی هم دارند و جلوه بهتری در مقایسه با دیوارهای معمولی دارند. این نوع پارتیشن مقاومت بالایی دارد. و همچنین قابل ساخت و سفارش در ابعاد مختلف است. پارتیشن دوجداره علاوه بر اینکه صدا و نور را مسدود می‌کند، از انتقال حرارات و برودت هم جلوگیری می‌نماید. به عبارتی پارتیشن دوجداره جلو اتلاف انرژی را می‌گیرد. ارتفاع پارتیشن به نسبت خواسته‌هایی که فرد دارد، تنظیم می‌شود. برای مثال اگر بخواهید پارتیشن قابلیت عایق صدا و آکوستیک داشته باشد، پارتیشن باید تا سقف امتداد پیدا کند. پارتیشن کرکره ای نیز امکان تغییر بر اساس خواسته و سلیقه افراد را داراست.

پارتیشن دوجداره کرکره ای

در این نوع پارتیشن از شیشه نیز به صورت دوجداره استفاده می‌شود. این کار به زیبایی پارتیشن اضافه می‌کند. روی پارتیشن دوجداره شیشه‌ای می‌توانید برای کنترل دید و نور اتاق از پرده‌های کرکره هم استفاده کنید. پرده کرکره بین دو شیشه قرار ‌می‌گیرد. در این نوع پارتیشن شیشه‌ها در دو طرف کرکره نصب می‌شوند تا از ورود گرد و غبار و آلودگی روی کرکره جلوگیری کنند. در پارتیشن کرکره ای می‌توان از کرکره با مکانیزم ولومی استفاده کرد که امکان عبور نور به داخل را تضمین کند.

پارتیشن دفتر وکالت
بیشتر

از پارتیشن دوجداره عموما برای زیبایی بیشتر، دکوراتیو بودن، ایستایی و همچنین خاصیت آکوستیک بهتر آن نسبت به پارتیشن معمولی استفاده می‌شود.

نصب پارتیشن دوجداره و پارتیشن دوجداره کرکره دار

مرحله نصب در محصولات فرینچر اهمیت زیادی دارد. تا اندازه‌ای که بیش از 50 درصد از کیفیت محصول به این پارامتر وابسته است. اسمبل و نصب هر محصول یک مرحله مهم از روند تولید و ارائه آن می‌باشد. این مرحله به اندازه‌ای مهم است که خیلی از محصولات به خاطر نداشتن مرحله نصب استاندارد، نتوانسته‌اند جایگاه خوبی در بازار برای خودشان به دست بیاورند. به خصوص در مکان‌هایی مانند راهروها، مکان‌های باریک و یا کاری و اداری مرحله نصب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

پارتیشن دوجداره عایق خوبی برای آلودگی صوتی و سر و صداهای اضافه است. در مکان‌هایی که می‌خواهند دید محدودتری داشته باشد، از پارتیشن تمام چوب یا پارتیشن دوجداره کرکره‌دار شیشه و چوب استفاده می‌کنند. همچنین به جای چوب در فریم می‌توان از uPvc هم استفاده کرد. در پارتیشن‌های دوجداره به منظور عبور کابل‌های برق، تلفن یا شبکه و سایر موارد تاسیسات مسیرهایی از قبل آماده شده است. که بدون هیچگونه اتصال بدنه، رسانای برق و هر عامل ایجاد کننده پارازیت و نویز است. در این نوع پارتیشن‌ها می‌توان از شیشه ساده یا طلق پلی‌کربنات با شفافیت نزدیک به صددرصد و ضدضربه استفاده کرد. این پارتیشن بدون هیچ اتصالی به زمین وصل می‌شود و نیازی به بست ندارد.

پارتیشن کرکره ای

انوع پارتیشن دوجداره

  • پارتیشن دوجداره مدولار
  • پارتیشن دوجداره کرکره ای
  • پارتیشن دوجداره آکوستیک
  • پارتیشن دوجداره متحرک
  • پارتیشن دوجداره آلومینیومی
  • پارتیشن دوجداره MDF

نکات مهم هنگام خرید پارتیشن دوجداره

استفاده از پارتیشن کرکره ای در محیط اداری می‌تواند مزایای بیشتری در مقایسه با استفاده از دیوارهای معمولی داشته باشد. ما با استفاده از متریال مختلف و ساخت انواع پارتیشن می‌توانیم به اهداف مورد نظرمان دست یابیم. یکی از کاربردی‌ترین انواع پارتیشن دوجداره، پارتیشن شنل می‌باشد. این نوع پارتیشن تقسیم‌بندی آزاد داشته و کاربری مورد نظر را به خوبی انجام می‌دهد. این نوع پارتیشن می‌تواند تقسیمات همسان و منطبق با طرح پیرامونی را در محیط داشته باشد.

ارتفاع پارتیشن دوجداره

ارتفاع پارتیشن دوجداره MDF شنل را می‌توان با ارتفاع‌های مختلف با حفظ فرم تولید کرد. این نوع ار پارتیشن نقش موثری در دکوراسیون دارد و می‌توان با درنظر گرفتن کاربری فضاهای متعدد و همچنین ایجاد الگوی مشخص انواع مختلفی از این پارتیشن طراحی کرد. کلا در پارتیشن‌بندی اداری طراحی بسیار مهم است و باید با اطلاعات و آگاهی کافی برای این مبحث اقدام کرد.

برای تعیین ارتفاع پارتیشن موارد مهمی از جمله  سیرکولاسیون هوای محیط را در نظر گرفت. اگر بدون توجه به این موضوع از پارتیشن تمام قد استفاده کنید، ممکن است تهویه به خوبی انجا نشود و مکان مورد نظرتان هوای مانده داشته باشد. هوای مانده و راکت اکسیژن کمتری دارد، این موضوع هم باعث خستگی زودرس و استرس و فشار روانی می‌شود. همچنین بعضی از فضاها سیستم گرمایشی و سرمایشی مشترک دارند و با احداث پارتیشن تمام قد، مکان مورد نظر نمی‌تواند به خوبی گرم یا خنک شود.

قیمت پارتیشن کرکره ای دوجداره

قیمت پارتیشن دوجداره به موارد متعددی از جمله متریال و ابعاد پارتیشن بستگی دارد. همچنین گاها بعضی از پارتیشن‌ها طوری طراحی می‌شوند که به غیر از تقسیم‌بندی فضا کاربری‌های دیگری هم داشته باشند. برای مثال بعضی از پارتیشن‌ها به صورت کتابخانه طراحی می‌شوند و یا بعضی از پارتیشن‌های دوجداره به گونه‌ای ساخته می‌شوند که بتوانید در فضای بین آن یک کمد احداث کنید. کاربری پارتیشن روی قیمت آن تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

انواع پارتیشن اداری دوجداره

یک نگاه گذرا به انواع پارتیشن‌های اداری مشخص می‌کند که امروزه پارتیشن‌ها بیشتر از دیوارها استفاده می‌شوند. پارتیشن‌ها سطح‌های عمودی هستند که طبق برنامه مورد نظر و مصالح استفاده شده مکان را تقسیم‌بندی می‌کنند. پارتیشن بر اساس پارامترهایی که کارفرما مشخص می‌کند به صورت قدی یا نیم قد، باز یا کاملا بسته و غیره طراحی می‌شود.

در پارتیشن ادارای یکی از رایج‌ترین پارتیشن‌های مورد استفاده، پارتیشن دوجداره کرکره‌دار است. چرا که در حین آکوستیک بودن دید آن نیز به انتخاب فرد می‌تواند تغییر کند. در پارتیشن دوجداره کرکره‌دار می‌توان از متریال مختلفی از جمله چوب، آلومینیوم پی وی سی، و غیره استفاده کرد. در قسمت پنجره نیز انواع شیشه به کار می‌رود. در ادامه پارتیشن کرکره‌ ای فریم آلومینیوم را بررسی میکنیم.

پارتیشن دوجداره کرکره ای فریم آلومینیومی

پارتیشن دوجداره کرکره‌دار فریم آلومینیومی از سیستم اکتانورم آلمان ، بیلت ۶۰۶۳ ایرالکو و رنگ الکترو استاتیک ساخته می‌شود.  پر کننده ها از ام دی اف ۱۶ میل با روکش ملامینه ضد خش و قابل شستشو با مغز آناچای تایلند هستند و برای شیشه هم از شیشه ۴ تا ۶ میل داخل فریم با اتصالات الیت ، خود ایستا استفاده می‌شود. این نوع پارتیشن قابلیت نصب کرکره و پرات‌های مخصوص عبور کابل و نصب داکت هم دارد.

پارتیشن بندی کلینیک فیزیوتراپی
بیشتر
پارتیشن دوجداره کرکره ای MDF

این نوع پارتیشن هم تمام ام دی اف با اسکلت ام دی اف ۲۵ میلی‌متر با روکش ملامینه ضد خش و قابل شستشو و مغز اناچای تایلند با لبه پی وی سی  دو میل روما می‌باشد. در قسمت پنجره هم از شیشه ۴ تا ۶ میل داخل فریم فارسی بر شده استفاده می‌شود. پارتیشن دوجداره کرکره‌دار به صورت خودایستا طراحی می‌شود.

قیمت پارتیشن دوجداره اداری

عوامل مختلفی روی قیمت پارتیشن تاثیر می‌گذارد. یکی از این عوامل امکانات جانبی آن است. برای مثال بعضی از انواع پارتیشن دوجداره طوری ساخته می‌شوند که می‌توان از فضای خالی بین دوجداره به عنوان کمد استفاده کرد. در نتیجه می‌توانید انتظار داشته باشید که قیمت این نوع پارتیشن به نسبت انواع معمولی پارتیشن گران‌تر باشد.

ابزار استفاده شده در پارتیشن، یراق‌آلات و دستگیره در و قفل و بست هم روی قیمت پارتیشن تاثیر می‌گذارد. البته مشتری‌مداری از فاکتورهای مهم کار هر کمپانی و شرکت است. شرکت‌ها باید سازه‌ها و قیمت آن را با توجه به گنجایش و تقاضای بازار تنظیم کنند. به این ترتیب می‌توانند نیازهای جامعه را به نحو احسنت مرتفع کرده و رضایت مشتری را جلب کنند.

تاو دکور هم در همین راستا سعی دارد با ارائه محصولات متنوع با قیمت‌ها و کاربری‌های مختلف، مشتری را راضی نگه دارد.

پارتیشن کرکره ای

پارتیشن کرکره ای شیشه‌ای

پارتیشن‌های اداری به دو دسته پارتیشن شیشه‌ای و ام دی اف تقسیم می‌شوند. این نوع پارتیشن ظاهر جذابی در محیط کار شما ایجاد می‌کند. پارتیشن شیشه‌ای قیمت مناسبی هم دارد و شما با صرف یک هزینه کم می‌توانید یک محیط جذاب و عالی طراحی کنید.

مزایای پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای مزایای مختلفی دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

  • طراحی منحصر به فرد
  • طراحی انعطاف‌پذیر و کاربردی برای استفاده از شیشه‌های تک و دوجداره و منحنی
  • امکان استفاده از شیشه های 8 , 10 و 12 میلیمتری
  • امکان نصب سریع و ساده
  • در این نوع پارتیشن می‌توانید از انواع شیشه مات یا شیشه معمولی یا رنگی استفاده کنید.
  • انواع پارتیشن شیشه‌ای با فریم آلومینیوم

پارتیشن شیشه‌ای با فریم آلومینیومی به ایجاد ظرفیت و زیبایی در محیط کمک می‌کند. بهبود فضا و زیباسازی آن اصولا برای افزایش بهره‌وری کارمندان مفید است. این نوع پارتیشن‌ها برای استفاده در ادارات، بیمارستان‌ها و حتی جداسازی بخش‌های کوچک کاربرد دارند.

پارتیشن دوجداره شیشه ای با فریم آلومینیومی برای اضافه کردن یک اتاق، جدا کردن محیط کار و بخش‌بندی قسمت‌های فروش کاربرد دارد. نصب این مدل پارتیشن اداری خیلی آسان است و در مدت یک روز انجام می‌شود. همچنین به صورت متحرک می‌باشد و جابه‌جایی و استفاده مجدد امکان‌پذیر است.

پارتیشن شیشه‌ای آلومینیوم استیل

این مدل پارتیشن شیشه‌ای اداری، فریم آلومینیوم متراک دارد و متریال پوششی آن هم از شیشه‌های دوجداره یا تک جداره ساخته می‌شود.

پارتیشن شیشه‌ای فریم لس

در این مدل پارتیشن جنس پروفیل‌ها از آلومینیوم است و استحکام کافی برای نگه‌داری شیشه سکوریت را دارد. همچنین مقاومت بالینی در برابر خوردگی دارد. ما به عنوان یک راهکار استاندارد از یک پروفیل گیره 30 × 35 میلی‌متری برای فیکس کردن لبه بالایی و از یک پروفیل U شکل 15 × 15 میلی‌متری برای فیکس کردن لبه پایینی شیشه استفاده می کنیم.

به علاوه به عنوان یک روش جایگزین می‌توان از گیره پروفیل 30 × 35 میلیمتری و یا گیره پروفیل 39 × 70 برای لبه پایینی پارتیشن شیشه‌ای نیز استفاده کرد.

سطح پروفیل آنودایز شده و و با رنگ های RAL پوشیده شده است.

یراق‌های ثابت به کمک پروفیل‌های اسلیم که باریک‌تر از پروفیل‌های استاندارد هستند، حس راحتی و طراوت بیشتری در فضا ایجاد می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های پارتیشن فریم لس شیشه‌ای، شیشه آن است. این نوع پارتیشن همچنین یراق‌آلات مخصوص به خود را دارد. نکته دیگر این است که این نوع پارتیشن با وجود زیبایی و جلوه خاصی که دارد، قیمت پایین‌تری نسبت به پارتیشن شیشه‌ای دارد.

پارتیشن فریم‌لس زیباتر از پارتیشن شیشه‌ای فریم دار است. نبودن جداکننده و هیچ ماده دیگری غیر از شیشه در ساختار پارتیشن جلوه بهتری به آن می‌دهد. در این نوع پارتیشن هم می‌توان با طراحی پارتیشن دوجداره و اضافه کردن کرکره، پارتیشن دوجداره کرکره ای تولید نمود.

پارتیشن فریم لس از شیشه سکوریت 10 میل ساخته شده است که در طرح‌های مختلف و طرح‌های سندبلاست و به صورت ات و نیمه ات یا طرح لوگو ساخته می‌شود. به خاطر ظاهری زیبای پارتیشن شیشه‌ای فریم لس و نوع دیوارک‌ها، این نوع پارتیشن بیشتر در مکان‌هایی که نیاز به دید باز دارند و یا مکان‌هایی که نور طبیعی خورشید را می‌خواهند، استفاده می‌شود.

پارتیشن کرکره ای

پارتیشن شیشه‌ای و استیل

پارتیشن شیشه و استیل جایگاه خوبی در ساختار پارتیشن‌های شیشه‌ای دارند. استفاده از استیل به جای فریم پارتیشن شیشه‌ای زیبایی خاصی به آن می‌دهد. این نوع پارتیشن‌ها طرفداران خاص خود را دارد. این نوع پارتیشن علاوه بر ظاهر و زیبایی که ایجاد می‌کند، دوام بالایی داشته و طول عمر آن هم بالاست.

پارتیشن شیشه‌ای رنگی

پارتیشن شیشه‌ای رنگی علاوه بر جداسازی فضا، جلوه خاصی هم به آن می‌دهد. این نوع پارتیشن در محیط‌های اداری یا کاری کاربرد بالایی دارد. درواقع پارتیشن شیشه‌ای رنگی با زیباسازی محیط به افزایش روحیه کارمندان و افزایش بازه کار کمک می‌کند.

پارتیشن سرویس بهداشتی
بیشتر

پارتیشن‌های شیشه‌ای رنگی را می‌توان به صورت تک رنگ یا چند رنگ با هماهنگی با محیط طراحی نمود.

پارتیشن شیشه‌ای متحرک

از این نوع پارتیشن هم برای ساخت فضاها وقتی که پویایی و جذابیت بالایی دارند، استفاده می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای متحرک به طراحی توسط تنظیماتی که روی آن لحاظ می‌شود، قابل جا به جایی به مکان‌های دیگر است. پارتیشن شیشه‌ای تحرک از پنل‌های شیشه‌ای ساخته شده است که به وسیله بست روی زمین محکم می‌شود و آخرین پنل هم می‌تواند آزادانه روی پاشنه حرکت کند.

پارتیشن شیشه‌ای تحرک در حین مزیتی که در جابه‌جایی و تحرک دارد، به جداسازی فضا کمک می‌کند. در این نوع پارتیشن می‌توان با استفاده از شیشه‌ای سندبلاست یا شیشه‌های رنگی دکوراتیو زیبایی بیشتری در محیط ایجاد کرد.

پارتیش شیشه‌ای دوجداره

از این نوع پارتیشن در محل‌های پرسر و صدا بیشتر استفاده می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای دوجداره در حین قابلیت آکوستیک، شفافیت بالایی هم داشته و از انتقال دما و حرارت هم جلوگیری می‌کند. درواقع این نوع پارتیشن عایق برودتی و حرارتی هم هست و به بهینه سازی فضا از لحاظ انرژی کمک می‌کند.

بعضی از ویژگی‌های پارتیشن شیشه‌ای عبارتند از پوشش کامل ارتفاع از کف تا سقف، پیکربندی در دو نوع سطح و منحنی، قابلیت پیاده‌سازی طرح و نقش روی شیشه، قابلیت جدا شدن از محل و استفاده مجدد و غیره. این نوع پارتیشن به صورت فریم لس یا با فریم آلومینیومی استفاده می‌شود. پاریشن شیشه‌ای دوجداره می‌تواند به پارتیشن دوجداره کرکره دار هم تبدیل شود.

پارتیشن دوجداره کرکره دار شیشه‌ای فریم لس

این نوع پارتیشن با کاهش پروفیل‌های آلومینیومی در بخش دیوار شیشه‌ای که بیشترین شفافیت و زیبایی را دارد، نقش زیادی هم به عنوان آکوستیک صدا دارد.

این سیستم پارتیشن دوجداره نیازی به پروفیل نداشته و بیشتری شفافیت را در معماری نوین ارائه می‌دهد. ظرافیت و زیبایی و نصب راحت و سریع از دیگر شاخصه‌های این نوع پارتیشن است. با اضافه کردن کرکره در بین دو قطعه شیشه می‌توان این نوع پارتیشن را با پارتیشن کرکره ای تبدیل کرد که یکی از محبوب‌ترین انواع پارتیشن دوجداره برای محیط‌های کاری و ادارات است.

پارتیشن دوجداره کرکره دار شیشه‌ای با فریم آلومینیومی

پروفیل‌های آلومینیومی اسلیم یک متریال بسیار مناسب برای انواع پارتیشن شیشه‌ای اداری هستند. فرم‌های خاص پروفیل‌های آلومینیومی در طرح‌های گوناگون پیوند بین پنل شیشه‌ای را ایجاد می‌کنند.

قیمت پارتیشن شیشه ای کرکره ای دوجداره

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره به خاطر قابلیت آکوستیک و عایق بودن محبوبیت بالایی داشته و طرفداران زیادی به خصوص برای پارتیشن‌بندی ادارات دارد. قیمت پارتیشن شیشه‌ای دوجداره به نسبت شیشه استفاده شده، ضخامت آن و ابعاد و اندازه شیشه متغیر است. همچنین یراق‌آلات و ابزارآلات استفاده شده هم روی قیمت نهایی پارتیشن تاثیر میگذارند.

پارتیشن شیشه‌‌ای کرکره ای تک جداره

این نوع پارتیشن با شیشه سکوریت 8 تا 10 میل ساخته می‌شود. انواع مختلفی از این نوع پارتیشن وجود دارد که به صورت فریم‌دار یا فریم لس یا طرح چوب اجرا می‌شود. این نوع پارتیشن را می‌توان با انواع شیشه طرح‌دار سندبلاست یا طرح‌های چاپ شده تولید کرد. پارتیشن شیشه‌ای به طور کلی زیبایی خاصی به فضا می‌دهد و وظیفه اصلی خود را هم به عنوان جدا کننده فضا انجام می‌دهد.

در صورت تمایل می‌توانید در یک طرف شیشه پرده یا کرکره هم نصب کنید تا دید باز این نوع پارتیشن تحت کنترل خودتان تغییر کند. این نوع پارتیشن در فضاهای کوچک کاربرد بیشتری دارد.

بعضی از ویژگی‌های پارتیشن کرکره ای عبارتند از: پوشش کال کف تا سقف، قابلیت پیکربندی در دو مدل مسطح یا منحنی، امکان اجرای طرح و نقش روی شیشه، نصب و راه‌اندازی به صورت کامل و خشک بدون چسب و قابل جدا شدن و استفاده مجدد

این نوع پارتیشن هم در دو مدل پارتیشن شیشه‌ای فریم لس یا فریم دار آلومینیومی ارائه می‌شود.

پارتیشن شیشه‌ای تک جداره زمانی در اولویت قرار می‌گیرد که قیمت مناسب و انعطاف‌پذیری پارتیشن برای کارفرما اهمیت بیشتری دارد. این نوع پارتیشن یک جایگزین عالی برای دیوارهای جامد است و گزینه خوبی برای تقسیم‌بندی فضا و سازماندهی آن است.

این موارد پرکاربردترین انواع پارتیشن اداری بودند که قابلیت تبدیل به پارتیشن دو جداره کرکره ای را هم داشتند. انواع دیگر پارتیشن اداری در مقالات دیگر سایت معرفی می‌شوند.

پارتیشن کرکره ای 

پارتیشن دوجداره کرکره دار عموما به صورت پارتیشن‌هایی با فریم آلومینیومی یا MDF با پنجره شیشه‌ای ساخته می‌شوند که قسمت فریم و پنجره دوجداره هستند. همچنین بین دوجداره پنجره کرکره کار می‌شود. از ویژگی‌های پاریشن شیشه‌ای دوجداره قابلیت آکوستیک، عایق برودتی و حرارتی و میدان دید باز آن است.

با کمک کرکره‌ها می‌توان میدان دید را در انواع پارتیشن کنترل کرد. ام دی اف استفاده شده در این نوع پارتیشن‌ها عموما از نوع ۱۶ میلی‌متری بوده و تمام لبه‌های با نوارهای ضدآب کاور می‌شوند.

ارتفاع پارتیشن‌ها به سلیقه مشتری بستگی دارد. اما اصولا پارتیشن دوجداره در صورتی که به منظور عایق کردن محیط از صدا استفاده شوند، تا سقف امتداد پیدا می‌کنند. در انواع پارتیشن کرکره ای، کرکره بین دو شیشه کار می‌شود تا شیشه مانع نشستن گرد و غبار روی پارتیشن کرکره دار شود. در این نوع پارتیشن می‌توان از کرکره با سیستم سایه روشن (ولومی) استفاده کرد. به طوری که امکان عبور نور وجود نداشته باشد.

4.5/5 - (286 امتیاز)

4 نظرات

  • سلام خسته نباشین بهترین نوع جنس بین مدل های مختلف پارتیشن دوجداره کرکره دار کدومه؟

    • سلام وقت بخیر
      برای طراحی پارتیشن دوجداره کرکره‌دار می‌توان از متریال مختلفی از جمله چوب، آلومینیوم پی وی سی، و غیره استفاده کرد.

  • آیا پارتیشن دوجداره کرکره دار برای استفاده در محیط های استارتاپی خوبه؟ چطور باید سفارش داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.