پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف

پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف

یکی از انواع پارتیشن‌ شیشه ای فریم دار است که به عنوان جداکننده فضاهای مختلف استفاده می‌شود. این نوع پارتیشن‌ها طرح‌ها و رنگ‌های زیادی داشته و به عنوان پارتیشن شیشه‌ای فریم‌دار با فریم ام دی اف اجرا می‌شوند.

پارتیشن با درب و فریم ام دی اف نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است  و فروش بالایی هم در بازار دارد و ترکیب دیوار ام دی اف و درب چوبی با شیشه می‌تواند زیبایی و ترکیب خاصی در دکوراسیون داشته باشد.

پارتیشن شیشه‌ای تماما از شیشه ساخته می‌شود که گاهی حتی می‌تواند فریم‌لس باشد و شیشه در آن‌ها نمای بیشتری داشته باشد.

برای ایجاد تنوع در این نوع پارتیشن‌ها معمولا قسمتی از آن را از چوب می‌سازند. تا شکل و زیبایی بهتری هم پیدا کند. درب چوبی ام دی اف زیبایی زیادی به پارتیشن شیشه‌ای می‌دهد. در واقع برای ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر است که از ترکیب شیشه و چوب در طراحی این نوع پارتیشن‌ها استفاده می‌شود.

همه ویژگی‌هایی که پارتیشن شیشه‌ای دارد، در این ترکیب به کار می‌رود. تنها تفاوتش هم این است که یک بعد از پارتیشن را به جای شیشه با درب چوبی و ام دی اف کار می‌کنند.

برای مثال در پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف هم ضخامت شیشه 10 میلی‌متر است و از شیشه‌های ایمن و مقاوم برای ساخت پارتیشن استفاده می‌شود. همچنین با توجه به سلیقه مشتری می‌توان این پارتیشن را فریم لس یا فریم دار ساخت.

ترکیب پارتیشن شیشه ای و ام دی اف

ترکیب شیشه و چوب می‌تواند زیبایی خاصی ایجاد کند. پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف یک طرح جدید برای ایجاد و ساخت پارتیشن‌هاست. یکی از ویژگی‌های این نوع پارتیشن‌ها و کلا پارتیشن شیشه‌ای این است که دید وسیعی ایجاد کرده و به تعامل هرچه بیشتر شما با محیط کمک می‌کند.

وظیفه اصلی این پارتیشن‌ها هم مانند تمام پارتیشن‌های مات دیگر این است که فضا را تفکیک کرده و فضای جدیدی ایجاد کنند.

امروزه استفاده از پارتیشن شیشه‌ای ام دی اف یا پارتیشن شیشه‌ای معمولی در ساختمان‌سازی بسیار معمول و رایج است. این نوع شیشه به خاطر ویژگی‌هایی مانند ایمن بودن، جلوگیری از اتلاف انرژی و عایق بودن، کاربرد زیادی دارد. پارتیشن شیشه ای با درب چوبی هم می‌تواند تمام این ویژگی‌ها را کم و بیش داشته باشد. درب چوبی برای پارتیشن شیشه ای ام دی اف ارزان استفاده می‌شود.

ترکیب پارتیشن شیشه ای و ام دی اف

امروزه از شیشه هم به اندازه چوب فراوری شده در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود.

همان‌طور که سعی می‌شود از انواع دیوایدر شیشه ای مقاوم و ایمن برای بالا بردن ایمنی ساختمان استفاده نمود، از انواع چوب محکم و ایمن هم استفاده می‌شود. تخته چوبی مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای چوب از نوع تخته خشک است.

پارتیشن منزل
بیشتر

برای ایجاد زیبایی و جلوه بیشتر این تخته با روکش‌های چوبی تزئین می‌شود. مثلا یکی از روکش‌های چوبی که برای این تخته‌ها استفاده می‌شود، روکش ملامینه است.

این روکش در فرایند خاصی به تخته چسبانده می‌شود. ام دی اف کاربرد زیادی در ساختمان سازی دارد. درواقع ام دی اف ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی دارد که می‌تواند برای استفاده در ساختمان سازی به کار بیاید.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی آن، نداشتن مشکلات رایج دیگر چوب‌ها مانند برجستگی و صاف نبودن، عدم ابزار پذیری، ظاهر زیبا و یکدست و مقاومت بالای آن اشاره کرد.

نصب پارتیشن شیشه ای با درب چوبی

پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف باید به وسیله نصاب دوره‌ دیده انجام شود. برای نصب این نوع پارتیشن هم ابتدا ابعاد آن توسط تیم سازنده اندازه‌گیری شده و ابعاد آن برای سفارش شیشه سکوریت به کارخانه ارجاع می‌شود. بعد از اینکه شیشه سکوریت تهیه شد و درب چوبی هم تحویل گرفته شد، روند نصب شروع می‌شود.

روند نصب پارتیشن شیشه ای ام دی اف هم مانند نصب پارتیشن شیشه ای است و تفاوت خاصی ندارد. فقط به جای درب شیشه ای از درب چوبی استفاده می‌شود. یراق‌الات درب چوبی هم با یراق‌الات مخصوص درب شیشه‌ای کمی فرق دارد. درب ام دی اف یراق آلات خاصی برای خود دارد. در قسمت اتصال درب به پارتیشن شیشه ای از لولا و بست استفاده می‌شود.

در نصب پارتیشن شیشه ای می‌توان از انواع شیشه معمولی یا شیشه سندبلاست استفاده نمود.

حتی می‌توان از انواع شیشه طرح‌دار یا رنگی هم استفاده نمود. که زیبایی و جلوه خاصی دارد. در فضای اداری برای ایجاد تنوع بیشتر و فضای خاص و متفاوت از ترکیب مواد و مصالح خاص استفاده می‌شود. ترکیب شیشه و چوب هم یا همان پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف جلو ایجاد یکنواختی و یکدستی فضا را می‌گیرد.

درب چوبی ام دی اف 

یکی از انواع درب مقاومی که از فراورده‌های چوبی هم هست، درب چوبی ام دی اف است. درب چوبی ام دی اف خواص و ویژگی‌های متفاوتی دارد. این نوع چوب در مقابل رطوبت مقاومت بیشتری دارد. همچنین در مقابل آفات و حشرات هم مقاوم و ایمن است.

برای ایجاد این خاصیت، ام دی اف را با روکش مخصوص کاور می کنند. قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که چوب ام دی اف دارد، باعث می‌شود که بتوانید از آن در ساختمان سازی استفاده کنید.

امروزه از چوب‌های مقاوم و ایمنی مانند ام دی اف برای ساخت درب‌های چوبی محکم و مقاوم استفاده می‌شود.

از شیشه سکوریت هم برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای محکم استفاده می‌شود. زیبای و دوام بالایی که این نوع چوب دارد و استفاده از آن در کنار شیشه‌های مقاوم و محکم باعث می‌شود که محصول نهایی کاملا مقاوم و ایمن و قابل اعتماد باشد. پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف یک گزینه بسیار مناسب و محبوب در ادارات است. که از آن برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی و ایجاد تنوع در فضا استفاده می‌شود.

پارتیشن ارزان
بیشتر

قیمت پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف

قیمت پارتیشن شیشه ای ام دی اف به ابعاد آن بستگی دارد. به عبارتی هزینه‌ای که برای اجرا یا نصب این نوع پارتیشن صرف می‌شود، بر اساس مساحت و ابعاد آن مشخص می‌شود. برای نصب پارتیشن شیشه ای ام دی اف از درب چوبی ام دی اف استفاده می‌شود. درب‌های ام دی ام هم در انواع مدل‌ها و طرح‌ها در بازار وجود دارند.

البته یراق‌آلاتی که در این نوع پارتیشن استفاده می‌شود، هم در هزینه نهایی پارتیشن موثر است. این یراق آلات قیمت متنوع و متفاوتی با هم دارند. درواقع قیمت یراق آلات درب ام دی اف با قیمت یراق آلات درب شیشه سکوریت متفاوت است. هزینه نصب و اجرای آن هم به وسیله نصاب و با براورد پارامترهای موثر اندازه‌گیری و تعیین می‌شود.

برای نصب پارتیشن باید از نصاب حرفه‌ای و باتجربه کمک گرفت. چرا که نصب غلط و نادرست هزینه های اضافی دیگری به شما تحمیل می‌کند. همچنین در انتخاب یراق آلات هم باید دقت و توجه کافی را داشته باشید. یراق آلات شیشه سکوریت در انواع مختلف و برندهای وارداتی ایرانی در بازار موجود است. کیفیت یراق آلات هم در عملکرد شیشه  و پارتیشن تاثیر زیادی می‌گذارد.

اگر از یراق آلات بی‌کیفیت استفاده کنید، به احتمال زیاد در آینده نزدیک مجبور به عوض کردن آن هم می‌شوید. پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف قیمت‌های متنوع و مختلفی دارد. قیمت آن نیز با توجه به ابعاد، متریال به کار رفته و قیمت نصب برآورد می‌شود.

قیمت پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و MDF

پارتیشن شیشه ای یکی از انواع پارتیشن است که ویژگی‌ها و مزایا خاص خود را دارد. به کل استفاده از شیشه در فضا و دکوراسیون جلوه و تاثیرات متفاوتی دارد. عموما زمانی از شیشه استفاده می کنند که نمی‌خواهند جلو دید را بگیرند و به نوعی ایجاد تعامل در فضا برای‌شان اهمیت زیادی دارد. پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف بیشتر در ادارات و محل‌های کاری کاربرد و محبوبیت دارد.

چرا که به خاطر استفاده از شیشه‌، عملا فرد می‌تواند بیرون یا داخل فضا را ببیند، به عبارتی افراد با اینکه در فضای خاصی برای خود حضور دارند و به نوعی از سر و صدای بیرون در فضا در امان هستند، می‌توانند فضای بیرون را بینند. همچنین دیگران هم می‌تواند آن‌ها را ببینند. گویی که اصلا پارتیشن و دیواری وجود ندارد.

ایجاد میدان دید باز و تعامل بیشتر به افراد کمک می‌کند تا بتوانند همواره با دیگر افراد حاضر در محیط ارتباط داشته و با هم تعامل داشته باشند. پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف یکی از انواع پارتیشن است که به این ویژگی کمک زیادی می‌کند.

هزینه ساخت اتاق شیشه ای
بیشتر

از طرفی پارتیشن شیشه‌ای به نوع بیشتر از دیگر پارتیشن‌ها به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند. و عموما نیازی به هزینه‌های اضافی ندارد. پارتیشن شیشه‌ای همان‌طور که می‌دانید، نور را مسدود نمی‌کند و شما با اینکه یک فضای جدید ایجاد می‌کنید، اما هنوز هم می‌توانید از نور فضای بزرگ‌تر استفاده کنید و فضا کاملا تاریک نمی‌شود. به این ترتیب شما نیازی به صرف هزینه برای سیم کشی و نورپردازی ندارید.

همچنین پارتیشن شیشه‌ای دوجداره می‌تواند به خوبی از برون‌ روی و اتلاف انرژی برودتی و گرمایشی جلوگیری کند. در نتیجه گزینه خوبی برای ایجاد یک فضای بسته با دمای متعادل است. که هزینه زیادی برای اعتدال دمای آن نیاز ندارد. پارتیشن شیشه‌ای همچنین می‌تواند به انتخاب خود فرد، دید محدودتری داشته باشد. برای مثال اگر شما نخواهید کاملا دیده شوید، و برای خودتان یک حریم شخصی داشته باشید، می‌توانید از انواع شیشه مات یا رنگی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کرکره یا پرده روی شیشه استفاده نمایید.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص پارتیشن شیشه ای این است که می‌تواند عایق صدا باشد. پارتیشن دوجداره شیشه ای می تواند به خوبی صداهای اضافی را بلوکه کرده و اجازه انتقال صدا از محیط بزرگ‌تر به داخل را ندهد. اگر در محیط پرسر و صدایی مانند اطراف خیابان‌های شلوغ هستید. و یا به خاطر کاری که انجام می‌دهید، سکوت و آرامش برای‌تان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم از پارتیشن شیشه ای استفاده کنید. تا صداهای مزاحم و اضافی به داخل نیایند.

پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف هم می‌تواند عایق صدا باشد. چرا که جنس ام دی اف درب به خودی خود قادر است صدا را بلوکه کرده و به نوعی در جذب آلودگی صوتی موثر است. از طرفی می‌توان از نوع درب‌های دوجداره استفاده کرد. تا مانند پارتیشن شیشه‌ای دو جداره کاملا صدا را بلوکه کند.

ویژگی خاصی که پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف نسبت به دیگر پارتیشن‌های شیشه‌ای دارد، این است که دیگر یکنواختی و یکدستی شیشه را ندارند. بلکه می‌توان به زیبایی آن را با چوب و ام دی اف تزئین نمود و به آن جلوه و نمای خاصی داد.

پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف یکی از زیباترین انواع پارتیشن است که محبوبیت زیادی هم دارد. این نوع پارتیشن به خصوص در مکان‌های اداری بیشتر استفاده می‌شود. چرا که علاوه بر جلوه خاصی که ایجاد می‌کند، یک نوع پارتیشن خاص و متفاوت است.

4.6/5 - (283 امتیاز)

3 نظرات

  • پارتیشن شیشه ای با درب چوبی که در موردش توضیح دادین برای مناطق شمالی کشور با رطوبت بالا مناسبه؟ آسیب نمیبینه بعد از یه مدتی؟

  • سلام خسته نباشین برای ادارت دولتی پارتیشن شیشه ای با درب چوبی و ام دی اف میتونه مناسب باشه؟ چون دیدم اکثرا از پارتیشن های چوبی استفاده میکنن گفتم که ازتون مشاوره بگیرم

    • سلام وقت بخیر
      لطفا از طریق شماره تماس‌های زیر با تاو دکور در ارتباط باشید:
      021-44036086
      09120056090

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.