پرده سیلوئت

پرده سیلوئت

به پرده سیلوئت پرده سه بعدی نیز می گویند. پرده سیلوئت از یک لایه پارچه به صورت افقی و دو لایه حریر به صورت موازی ساخته شده است. عملکرد آن ترکیبی از پرده شید رول و پرده کرکره ای فلزی است، یعنی قابلیت تنظیم نور سایه روشن و دلخواه را دارد و می توان آن را جمع کرد.

خصوصیات پرده سیلوئت:

  • به غیر از حالت ساده آن، حالت چاپی نیز دارد.
  • قالب آن شبیه پرده کرکره ای فلزی است که به دو نوع پارچه و زبرا تولید می شود که فوق العاده زیبا است.
  • قابلیت تنظیم نور به نور پردازی دلخواه یا سایه روشن
  • پوشش بالایی دارد.

ویژگی های پرده سیلوئت:

  1. به دلیل قابلیت سایه روشنی که پرده سیلوئت دارد، به محیط جلوه خاصی می دهد.
  2. پرده سیلوئت قابلیت چاپ تصاویر با کیفیت بالا را دارد.
  3. از انواع پرده هایی است که می توان از آن به عنوان یک نوع پرده اداری در ادارات، شرکت ها و… استفاده کرد.
  4. خاصیت آنتی استاتیک یا همان ضد گرد و غبار دارد.
  5. فرد می تواند میزان ورود نور را به طور دلخواه تنظیم کند.
  6. به خاطر جنس پلی استری خود، دوام و طول عمر خوبی دارد.
  7. دارای طرح ها و رنگ های متنوع و مختلفی است.
  8. یک دکوراسیون مدرن به فضا می دهد.
  9. راحت تمیز و شسته می شود و بعد از شستشو نیاز به اتو کردن ندارد.
  10. امکان کنترل کردن از فاصله دور دارد.
  11. نسبت به پرده زبرا نوردهی بیشتری دارد.
  12. دارای ویژگی آنتی یو وی (UV) می باشد.
  13.  نصب آن به دو صورت سقفی و دیواری آسان می باشد.
  14. مدرن تر و شیک تر از سایر مدل های دیگر است.
مبلمان اداری
بیشتر

پرده سیلوئت

فضاهایی که برای استفاده از پرده سیلوئت پیشنهاد می شود:

  • ادارات
  • اتاق های خواب
  • پذیرایی
  • اتاق نشیمن
  • آشپزخانه
  • محیط های تجاری

کاربرد پرده سیلوئت چیست؟

در هنگام بسته شدن پرده، نور بازهم وارد اتاق می شود. باعث زیباتر دیده شدن پنجره و اتاق می شوند. به خاطر پارچه نرمی که دارد امکان فیلتر نور را به فرد می دهد. ظاهر ظریفی دارد ولی برعکس ظاهر خود دارای مقاومت بالایی است. دست فرد را در انتخاب به خاطر تنوع رنگ و طرحی که دارد، باز می گذارد.

شیوه تمیز کردن پرده سیلوئت:

هم می توان صرفا گردگیری کرد و هم می توان آن را به طور کامل شست. برای گردگیری می توانید هفتگی یا ماهانه از جاروبرقی استفاده کنید و برای شستشوی کامل که هر دوره ای که خودتان مشخص می کنید باید آن را جدا کنید و روی یک سطح صاف بگذارید سپس آن را بشویید یا با بخارشوی این کار را انجام دهید.

مکانیزم حرکتی پرده سیلوئت:

این نوع پرده یک نوع پرده زبرا می باشد که 3 مکانیزم حرکتی دارد:

  1. پایین آمدن پرده به خاطر باز شدن و جلوگیری از عبور نور
  2. بالا رفتن پرده به خاطر جمع شدن و عبور نور
  3. پرده سیلوئت در حالتی که کاملا باز باشد با چرخاندن خفیف زنجیر پرده سمت بازشو، باندل ها هم باز می شوند و نور عبور می کند که این باعث می شود جلوه ای مشابه پرده های از نوع کرکره ای داشته باشد.

پرده سیلوئت

نوار سایه و روشن سیلوئت

همانطور که قبلا اشاره کردیم پرده سیلوئت از دو لایه حریر و یک لایه پارچه تشکیل شده است. نوارهای افقی بین دو لایه حریر قرار گرفته اند که حالت سایه و روشن پرده را به وجود می آورند. سایز این نوار ها به دو صورت باریک و متوسط می باشد که سایز متوسط مجبوب تر است.

دکوراسیون مونوکروم یعنی چه؟
بیشتر

مدل مناسب برای چاپ تصاویر نیز پرده سیلوئت با نوار متوسط است. پرده سیلوئت با نوار های باریک دارای رنگ های ساده هستند که قیمت بالاتری دارند به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت پرده سیلوئت با پرده های مدرن دیگر

پرده سیلوئت در مکانیزم جا به جایی برای حالت سایه و روشن با پرده های دیگر مانند پرده زبرا متفاوت است. برای مثال در پرده زبرا در هر حالت و مکانی، می توان به وسیله زنجیری که دارد، حالت پرده را به سایه و روشن تغییر داد؛ اما در پرده سیلوئت پرده تا انتها به سمت پایین کشیده می شود و وقتی زنجیر به سمت بالا کشیده شود حالت سایه و روشن شکل می گیرد.

دومین تفاوت پرده سیلوئت با سایر پرده ها قیمت نهایی آن هاست. پرده سیلوئت  به خاطر داشتن دو لایه حریر و یک لایه پارچه و امکان چاپ تصاویر با کیفیت بالا، به ظور حدودی از بقیه مدل ها گران تر است.

نحوه نصب پرده سیلوئت

این پرده به صورت آماده و مونتاژ شده وارد بازار می شود. برای نصب آن صرفا به پایه های نگهدارنده نیاز است تا پرده به واسطه آن به دیوار یا سقف وصل شود. در هنگام سفارش پرده سیلوئت توجه کنید حداکثر اندازه قابل اجرا فضاهایی با عرض 2.7 متر است پس برای ابعاد بزرگ تر باید پرده را دو تکه ای سفارش دهید.

سیلوئت سه بعدی با قابلیت چاپ تصاویر دلخواه شما

برای چاپ تصاویر روی پرده سیلوئت هیچ محدودیتی در انتخاب تصویر ندارید. برای مثال شما می توانید عکس شخصی خود را برای چاپ روی پرده سیلوئت اتاق خوابتان انتخاب کنید یا برای اتاق کودکتان می توانید شخصیت کارتونی که دوست دارد را روی پرده سیلوئت چاپ کنیدو برای چاپ تصاویر روی پرده سیلوئت باید توجه داشته باشید هر چه کیفیت عکس شما بیشتر باشد کیفیت چاپ نیز بالا می رود پس در انتخاب تصاویر خود دقت کنید.

کانتر بانکی
بیشتر

درکل شما هر تصویری که بخواهید می توانید چاپ کنید و در نتیجه محدودیتی برای استفاده از تصاویر مختلف برایتان وجود ندارد، پیشنهاد می کنیم برای انتخاب تصاویر خود به فضای محیط و دیزاین آن توجه کنید.

پرده سیلوئت چاپی

درکل پرده سیلوئت یک پرده مدرن و شیک است که به ظور سه بعدی طراحی شده و تنوع رنگ و طرح  دارد و امکان چاپ تصاویر را به شما می دهد. از همه مهم تر آن است که حالت سایه روشن پرده سیلوئت ربطی مکان آن و نورگیری خانه ندارد، برای مثال مهم نیست پنجره شما نورگیر و مقابل نور خورشید باشد یا روبروی درخت، درهر صورت مکانیزم سایه و روشن آن پاسخگوی سلیقه شما می باشد. برای مشاوره یا سفارش می توانید به ما اعتماد کنید.

محبوب ترین نوع پرده های سیلوئت کدامند؟

محبوب ترینشان پرده های سیولئت با نوارهای متوسط هستند چرا که راحت تر تصاویر روی آن چاپ می شود و تنظیم نور آن ها هم راحت تر است.

در انتخاب تصاویر برای چاپ روی پرده های سیلوئت محدودیتی ندارم؟

خیر، شما هر عکس و تصویری که مد نظرتون هست را می توانید چاپ کنید فقط به کیفیت تصاویر دقت داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.