فایل سه کشو

اصول و عرف طراحی دکوراسیون اداری مدام در حال تغییر است. چرا که شرکت‌ها و کسب و کار هم تغییر می‌کنند. کارفرماها هم برای چیدمان فضای اداری هر بار نظریه و ایده‌ جداگانه‌ای دارند. اما عموما اهداف چیدمان یکسان و ثابت است. در ادامه برخی از اهداف چیدمان فضای اداری را با هم می‌خوانیم.

  • جذب و استخداد استعدادهای برتر
  • بهبود بازده کار
  • انتخااب شیوه چیدمان مبلمان اداری
  • تجزیه و تحلیل درست اطلاعات
  • کاهش هزینه‌های اضافی و صرفه‌جویی در وقت

از طرف دیگر کارکنان ثابت یا موقت هر کدام ممکن است نظریه و ایده خاص خود را در خصوص چیدمان داشته باشند. درحالی که کارکنان جوان از پلان‌های اداری باز یا حتی چیدمان باز استقبال می‌کنند، کارکنان مسن‌تر عموما ترجیح می‌دهند به سبک قدیم داخل اتاقک‌های جداگانه کار کنند و ممکن است نتوانند به راحتی خودشان را با چیدمان جدید وقف دهند.

درک شرایط مختلف برای چیدمان فضای اداری

در صورتی که در شرف انتخاب یک دفتر جدید هستید، یا اینکه قصد بازسازی اداری دارید، بهتر است با سه اولویت در این خصوص آشنا شوید. گاهی باید نقل مکان کنید و یا اینکه مجبورید فضا را به نوعی بزرگ تر کنید. یا اینکه می‌خواهید کمی از سادگی فضا کم کرده و چیدمان را تغییر دهید. بهتر است قبل از شروع کار، مراحل کار را پیش‌بینی کنید تا محبور به پسگرایی نشوید. دقت کنید که تغییر دکوراسیون یک ترفند کم‌هزینه اما موثر برای بازسازی و ایجاد یک فضای جدید است. کافی است تصمیم بگیرید که چه مسائلی را می‌خواهید در محیط جدید بهبود ببخشید و چه اهدافی مد نظرتان است. اولویت‌ها را مشخص کنید. آیا برای سازماندهی وسایل زیادی موجود در اداره قصد دارید با تغییر دکوراسیون مکلان‌ها یا وسیال جدیدی مخصوصی را برای این وسیال لحاظ کنید؟ آیا هدف‌تان ایجاد محیط‌های کاری مستقل برای کارمندان است و قصد داریم حریم خصوصی کارمندان را بیشتر کنید؟ آیا بهبود روحیه کارمندان و بالا بردن انرژی محیط برای‌تان مهم است؟ به نسبت هر کدام از این اهداف باید به سمت چیدمان خاصی بروید برای مثال برای سازماندهی وسایل ابزار متعدد و متنوعی وجود دارد که مخصوص محیط‌های اداری طراحی شده‌اند. فایل سه کشو ، کمد بایگانی، قفسه‌ها، کمدها، کتابخانه و موارد دیگر جز وسایلی است که برای سازماندهی وسایل مختلف طراحی شده‌اند.

استفاده از طراحی محل کار برای بازتاب ارزش‌های برند
بیشتر

در مکان‌های اداری مختلف به نسبت شغل و حرفه افراد به ابزار مختلفی برای نظم دادن به وسایل و لوازم احتیاج است. برای مثال در مدارس و دانشگاه‌ها می توان از انواع کمد بایگانی پوشه استفاده کرد. یا در ادارات برای سازماندهی زونکن‌ها باید از کمد بایگانی زونکن استفاده نمود.

از طرفی در تمام ادارات و حتی خانه‌ها در کنار میز تحریر یک فایل سه کشو هم وجود دارد. درواقع انواع میز اداری را نمی‌توان بدون فایل سه کشو یا کشو ام دی اف تصور کرد. کاربران عموما متناسب با نیازشان به انواع فایل سه‌کشو در ابعاد متنوع نیاز دارند. عموما در انواع فایل سه کشو، پایینی‌ترین کشو، بزرگ‌ترین سایز را هم دارد. این کشو مناسب قرار دادن انواع پرونده می‌باشد. البته باید دقت کنید که ابعاد فایلی که می‌خرید برای پرونده یا هر وسیله دیگری که مد نظر شماست، مناسب باشد.

فایل سه کشو

فایل سه کشو عموما اصطکاک زیادی دارد. به همین علت در زمان ساخت و تولید، تمهیداتی برای این موضوع لحاظ می‌شود. فایل سه کشو مدام استفاده می‌شود و کارکرد زیادی دارد. ساختار و جنس آن باید به نوعی باشد که در اثر گذشت زمان آسیب نبیند و خراب نشود.

عموما فایل سه کشو را از چوب یا فلز می‌سازند. بهتر است ساختار فایل سه کشو دارای تراکم بالا، مقاومت و استحکام کافی باشد.

یراق‌آلاتی که در این محصول استفاده می‌شود نیز ریل سه‌زمانه ساچمه‌ای است. این نوع ریل‌ها نسل جدید یراق‌آلات هستند که مقاومت بالایی داشته و در برابر وزن و حرکت زیاد کشوها، ساختار خوبی دارند.

ساختار این ریل‌ها بر اساس ساچمه‌های ریز است که حرکت کشوهای سنگین هم روی آن بلامانع است. از طرفی این یراق‌الات ایمنی بالایی داشته و امکان خروج به وسیله قفل‌های جانبی که هرگز از آلیاژ اصلی جدا نمی‌شوند، تامین می‌شود.

4.7/5 - (304 امتیاز)

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.