پارتیشن محیط درمانی

پارتیشن محیط درمانی

بیماران در دوره درمان خود هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روحی به مراقبت و توجه نیاز دارند. متاسفانه گاها چیدمان و دکوراسیون بیمارستان‌ها به قدری کسالت‌بار و منفی و خسته‌کننده است که آنجا را به یک محیط مرده و ناراحت‌کننده تبدیل می‌کند. این درحالی است که محیط بیمارستان باید طوری طراحی شود که از ناراحتی و فشار روحی بیمار بکاهد که یکی از این المان های کمک کننده استفاده از پارتیشن محیط درمانی است.

برای رسیدگی به این شکل باید با علم طراحی چیدمان و دکوراسیون وارد عمل شوید. علم طراحی دکوراسیون اداری با پارتیشن اداری، شیشه ای یا چوبی ارزان و.. با توجه به پارامترهای مختص به هر محیط ایده‌های متناسبی برای چیدمان آن مکان ارائه می‌دهد. علم طراحی دکوراسیون معمولا ترکیبی از ساختار محیط و استفاده از ابزار و اشیا مختلف، رنگ‌ها، متریال، نورپردازی خاص و ویژگی‌های دیگر است. سوال اینجاست که محیط درمانی به چه مختصات و ویژگی‌هایی برای چیدمان بهتر نیاز دارد.

اهمیت پارتیشن محیط درمانی

بیمارستان‌های امروزی صرفا مکانی برای استراحت بیماران هستند که یک فضای متناسب با نیازهای فیزیکی آن‌ها فراهم کرده است. فضای بیمارستان عموما یک رابطه تجسمی با بیمار ایجاد می‌کند که می‌تواند مخرب یا سازنده باشد. برای مثال در بیمارستان‌ها معمولا از رنگ‌ها استفاده نمی‌شود و برای دست‌یابی آسان‌تر و بیشتر با پارامتر پاکیزگی و تمیزی محیط از رنگ سفید در تمام دیوارها و قسمت‌های بیمارستان استفاده می‌شود. به نوعی فقط بعد فیزیکی و نیازهای جسمی فرد و نیاز  بیمار به محیط پاکیزه مدنظر قرار می‌گیرد درحالی که نیازهای روحی وی و احتیاج بیمار به شادی و انرژی بیشتر نادیده گرفته می‌شود.

به همین علت است که دکور و پارتیشن محیط درمانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

این درحالی است که بیماری به خودی خود با فقدان شادی همراه است و فرد نیاز دارد که این شادی گم شده را از افراد یا محیط بیرون بازپس بگیرد. فکر می‌کنید این محیط بسته و بی‌توجه به بعد روانی بیمار چه پیامدهایی در پی داشته باشد؟

پارتیشن محیط درمانی

طراحی دکور درمانی

در آغاز زندگی بشر و تمدن‌های قدیمی‌تر بیماری مانند نیروی شیطانی تلقی می‌شد و فرد سعی می‌کرد با آیین‌ها و نواها و رقص‌ها و داروهای سنتی این نیروی شیطانی را از خود دور کند. این مراسم شامل موسیقی، حضور در طبیعت، استفاده از رنگ‌ها، داروهای گیاهی و ادعیه‌های خاص و غیره بود.

اما با پیشرفت علم و اختراع داروها و متدهای جدیدتر علم پزشکی نیز به کلی متحول شد و روش‌های قدیمی به فراموشی سپرده شدند. تمام مراسم و آیین‌ها به تاریخ پیوستند و فرد هر بار که بیمار شد خود را در یک محیط یکدست و بی‌رنگ محبوس کرد تا درمان شود. با این وجود ما همزمان شاهد بروز بیماری‌های جدیدی مانند سرطان، ا‌م اس، افزایش اعتیاد و افسردگی و در کل بیماری‌های روان‌تنی بودیم. همین موضوع عاملی شد تا فرد تصمیم بگیرد در روش‌های درمانی خود تجدید نظر کند و به طب آلترناتیو یا طب مکمل که قدمت بسیار زیادی دارد، فکر کند.

آلترناتیو شاخه‌های زیادی شامل موسیقی درمانی، رنگ‌درمانی، گیاه‌درمانی و غیره دارد. در این طب توجه ویژه‌ای به محیط می‌شود و طی هر متد درمان محیط باید پارامترهای لازم را داشته باشد. ما برای طراحی بهتر دکوراسیون محیط‌های درمانی سعی می‌کنیم به این عوامل توجه داشته و عناوینی که مرتبط با موضوع بحث ماست را بیشتر باز کنیم و از این کار می توانیم از پارتیشن محیط درمانی استفاده کنیم.

یکی از ابزار پرکاربرد در طراحی دکوراسیون پارتیشن‌ها هستند. به کمک این ابزار می‌توانید با هزینه کمتر محیط را به صورت موقت یا دائمی قسمت‌بندی کنید. پارتیشن‌ها انواع مختلفی دارند که تعدادی از آن‌ها را می‌توان به عنوان پارتیشن محیط درمانی استفاده کرد. در ادامه با توجه به پارامترهای مورد نیاز در محیط درمانی، بهترین موارد برای استفاده به عنوان پارتیشن اداری محیط درمانی را به شما معرفی می‌کنیم.

ویژگی های طراحی دکوراسیون و پارتیشن محیط درمانی

برای طراحی یک محیط درمانی ایده آل چند ویژگی نیاز می باشد که مهم ترین آن به این شرح است :

نورخواهی در محیط درمانی

یکی از پارامترهای مهم محیط درمانی با توجه به طب مکمل، نورخواهی است که قدمت آن به هزاران سال می‌رسد. نورخواهی را با ابزار نورانی یا متریالی که مانع تابش نور محیط نمی‌شوند، می‌توان ارضا نمود. یکی از بهترین و پرانرژی‌ترین نورها نور طبیعی خورشید است. این نور تاثیر فوق‌العاده‌ای روی روح و جسم بیمار دارد. نور خورشید باعث بالا رفتن مقاومت بدن، بالا رفتن اعتماد به نفس، آرامش و حس سلامت در فرد می‌شود. بدین منظور از می توانیم برای پارتیشن محیط درمانی از متریال شیشه استفاده کنیم.

در این مورد بهترین کار استفاده از انواع پنجره‌ها با شیشه‌های شفاف است. پنجره‌ها نور خورشید را به اتاق هدایت می‌کنند. از طرفی بهتر است از دیوارهای معمولی کمتر استفاده شود و سعی شود پارامتر نورخواهی را در حین ساخت اتاق‌ها هم درنظر گرفت. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای است. پارتیشن شیشه‌ای نور را مسدود نمی‌کند و نور محیط بزرگ‌تر را با اتاق به اشتراک می‌گذارد. به علاوه پارتیشن‌ شیشه‌ ای همزمان باعث می‌شوند فرد با محیط بیرون احساس ارتباط و همبستگی بیشتری داشته باشد و احساس تنهایی نکند.

پارتیشن چوبی ثابت
بیشتر

رنگ درمانی

یکی دیگر از شاخه‌های طب مکمل رنگ‌درمانی است. در این خصوص باید از رنگ‌های شاد و گرم برای بالا بردن و بهبود روحیه فرد استفاده کرد. از طرفی با رنگ‌ها می‌توان به طور به خصوص برای درمان بیماری‌ها اقدام کرد. با رنگ‌های گرم می‌توان بیماری‌های سرد مانند آرترید رماتوئید و با رنگ‌های سرد بیماری‌های گرم و التهابی مثل زخم‌ها را درمان کرد. از ویژگی های مثبت پارتیشن محیط درمانی همین رنگ بندی است که بر اساس شرایط بیماران انتخاب می شود.

رنگ‌درمانی انرژی درونی بدن با محیط به تعادل می‌رسد و موقعیت بهتری در این خصوص ایجاد می‌شود. برای رنگ درمانی می‌توانید رنگ دیوارها و متریال اتاق را تغییر دهید و یا از نورآرایی کمک بگیرید. روش دیگر استفاده از پارتیشن شیشه‌ای با شیشه‌های رنگی است که نور خورشید را به صورت نور رنگی به اتاق هدایت ی‌کند. مزیت استفاده از پارتیشن شیشه‌ای محیط درمانی این است که می‌توان به نسبت شرایط بیمار شیشه‌ها و رنگ آن‌ها را عوض کرد.

صوت درمانی

رسالت اصلی طب مکمل حفظ ارتباط انسان با طبیعت و به تعادل رساندن انرژی درونی او است. در این خصوص صداهای طبیعت کمک بزرگی به شما می‌کنند. صدای باد، باران، دریا، پرندگان و سایر صداهایی که در طبیعت شنیده می‌شود باعث ایجاد آرامش و حس سرزندگی در فرد می‌شود. به همین دلیل ترجیح داده می‌شود مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در محیطی به دور از هیاهوی شهر و ماشین‌ها ساخته شود تا فرد بتواند از آرامش موجود در طبیعت برای درمان خود استفاده کند. در این مورد هم استفاده از پارتیشن‌ محیط درمانی می‌تواند کمک کننده باشد.

پارتیشن‌های تک جداره در حین جداسازی فضا صدا را به طور کامل مسدود نمی‌کنند. در نتیجه می‌توانید به جای دیوارهای جداکننده از محیط بیرون در قسمتی از فضا از پارتیشن آکوستیک به عنوان پارتیشن محیط درمانی استفاده کنید.

همچنین استفاده از پارتیشن دو جداره که از عبور صدا جلوگیری می کند و برای حفظ آرامش محیط بیماران بسیار مناسب است.

گیاه درمانی

استفاده از گیاهان در درمان بیماری‌ها از قدیم رواج داشته است. گیاهان هم به صورت دارو و هم برای بهبود فضا و محیط کاربرد دارند. بسیاری از بیماران و پرستاران سعی می‌کنند با وقت گذراندن در فضای سبز اطراف بیمارستان‌ها و اماکن درمانی استرس موجود در این فضا را از خود دور کنند. تاثیر محیط طبیعی روی سلامت فرد از اواسط دهه 1980 مورد مطالعه قرار گرفت. در این مطالعه اثرات باغ‌ها بررسی شد. باغ‌ها هم روی سلامت جسم موثر هستند و هم روی سلامت روح تاثیر می‌گذارند.

دو نوع باغ‌درمانی شامل تراپیوتیک و هیلینگ وجود دارد. باغ‌های هیلینگ طبیعت وحشی و بکر و دست نخورده دارد و معمولا برای بیماران دچار افسردگی یا اعتیاد استفاده می‌شود. اما باغ‌های تراپیوتیک دارای راهروهای ساخت انسان و سنگ‌فرش‌هایی است که به فرد احساس تحت کنترل داشتن اوضاع را می‌دهد. جدا از تاثیر باغ‌های اطراف بیمارستان، می‌توان از گیاهان در محیط بیمارستان هم استفاده نمود.

البته با توجه به آلودگی نسبی که گیاهان می‌توانند برای محیط استرلیزه بیمارستان به همراه داشته باشند، دوباره می‌توان به کمک پنجره‌های شیشه‌ای یا پارتیشن‌های شیشه‌ای به عنوان پارتیشن محیط درمانی، این مشکل را حل کرد. به عبارتی می‌توان راهروهای بیمارستان را با انواع گیاهان زنده و طبیعی پر نمود و دیواره اتاق بیمار را با پارتیشن شیشه‌ای جایگزین کرد تا فرد در اتاق خود هم از نعمت تماشای یک طبیعت زنده بهره‌مند شود.

طب مکمل پارامترهای دیگری شامل عطر درمانی، آب درمانی، هنردرمانی، کانی درمانی و ماساژ درمانی هم دارد که چون با موضوع بحث ما یعنی پارتیشن محیط درمانی چندان مرتبط نیست، درمورد آن‌ها صحبت نمی‌کنیم.

تا اینجا برخی از موارد پیشنهادی نوین استفاده از پارتیشن محیط درمانی ذکر شد. در ادامه سعی می‌کنیم سایر انواع پارتیشن محیط درمانی و کاربردهای آن را بررسی کنیم. پارتیشن‌ها می‌توانند همزمان که زیبایی و چیدمان محیط را به نحو احسنت ارتقا می‌دهند، نیازهای فرد را هم مرتفع کنند. برای انتخاب بهترین پارتیشن محیط درمان لازم است به نیازهای بیمار و همچنین مقتضیات محیط توجه کرد.

پارتیشن محیط درمانی

انواع پارتیشن محیط درمانی

پارتیشن از نظر جنس به سه دسته کلی تقسیم می‌شود. این سه دسته شامل پارتیشن چوبی یا MDF، شیشه ای و PVC می‌باشد. شما می‌توانید با شناخت این پارتیشن‌ها انتخاب بهتری برای گزینش پارتیشن محیط درمانی داشته باشید.

  • پارتیشن شیشه‌ای

ویژگی های پارتیشن شیشه ای که آن را برای پارتیشن محیط درمانی مناسب می کند به این شرح می باشد :

  • پارتیشن شیشه‌ای همانطور که قبلا هم گفتیم به راحتی تمیز می‌شود. برای تمیز کردن آن تنها یک شیشه‌پاک کن و یک دستمال کافی است. حتی درصورتی که تمایل به شستن آن داشته باشید هم عموما مانعی وجود ندارد.
  • پارتیش شیشه‌ای نور محیط را مسدود نمی‌کند و قادر است نور را از محیط بزرگ‌تر به قسمت مورد نظر شما هدایت کند. به این ترتیب با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای شما عملا از صرف یک هزینه جداگانه برای نورپردازی محیط کوچک‌تر بی‌نیاز می‌شوید.
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای انواع مختلفی دارند. با کمک شیشه شفاف می‌توانید یک محیط باز و با ارتباط کامل با محیط داشته باشید و از این نظر برای پارتیشن محیط درمانی مناسب است.
  • همچنین با شیشه‌های مات شما این امکان را دارید که در حین بهره‌مندی از سایر مزیت‌های پارتیشن شیشه‌ای حریم خصوصی‌تان را بیشتر حفظ کنید.
  • با شیشه‌های رنگی هم می‌توانید یک محیط زیبا و روح‌انگیز ایجاد کنید.
  • به علاوه پارتیشن شیشه‌ای انواع تک جداره و دوجداره دارد. انواع دوجداره این پارتیشن‌ها قادر هستند صدا را کاملا مسدود کنند.
  • در نهایت هزینه خرید و نصب پارتیشن به خاطر متریال و روش نصب خاصی که دارند، ساده‌تر است.
  • پارتیشن MDF

MDF مخفف Medium Density Fiber Board است که نوعی چوب مصنوعی می‌باشد که از ذرات چوب خرد شده و چسب و واکس یا رزین به صورت ورق تحت فشار ساخته می‌شود. این چوب یکی از پرمصرف‌ترین انواع چوب در ساختمان است. MDF  کاربردهای چوب طبیعی را دارد با این تفاوت که وزن و حجم کمتری داشته و در ضخامت‌های مختلف قابل تهیه است.

پارتیشن شیشه ای رنگی
بیشتر

همچنین بافت گره و رگه مختص چوب طبیعی را هم ندارد. ام دی اف در مقابل رطوبت و قارچ زدگی مقاومت بالایی دارد. به همین علت است که محبوبیت بالایی برای استفاده در محیط ساختمان و پارتیشن محیط درمانی دارد. انواع پارتیشن MDF جلوه چوب را به ساختمان می‌دهند. به عبارتی اگر به چوب علاقه دارید، پارتیشن MDF گزینه مناسبی برای انتخاب پارتیشن محیط های درمانی است. این نوع پارتیشن استحکام و دوام بالایی دارد و به سادگی آسیب نمی‌بیند. یکی دیگر از مزیت‌های آن این است که به خوبی و بیشتر از متریال دیگر قادر است صدا را مسدود کند. درواقع در انواع پارتیشن‌های عایق صوت، کارایی خوبی دارد.

  • پارتیشن PVC

PVC مخفف پلی ونیل کلراید  (Poly vinyl Chloride) است که که یک پلیمر ترموپلاستیک می‌باشد. این ماده در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. بیش از 50 درصد از PVC تولیدی در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. این پارتیشن هم وزن سبکی داشته و هم قیمت مناسبی دارد. در مقابل از استحکام و دوام بالایی هم برخوردار است. PVC هم کارایی خوبی برای عایق کردن صدا دارد. شما می‌توانید انواع طرح‌ها و رنگ‌ها را روی این نوع متریال پیاده‌سازی کنید. در نتیجه پارتیشن PVC هم تنوع خوبی دارد. این پارتیشن هم به سادگی تمیز می‌شود. برای تمیز کردن آن شما فقط به یک دستمال مرطوب نیاز دارید و به همین علت برای پارتیشن محیط درمانی مناسب است.

البته از متریال دیگر یا متریال ترکیبی هم برای ساخت پارتیشن استفاده می‌شود. اما سه جنس اصلی مورد استفاده در ساخت پارتیشن همین موارد است.

پارتیشن محیط درمانی

نصب پارتیشن محیط درمانی

در طراحی دکوراسیون مدرن سعی می‌شود به جای چیدمان یک شکل در تمام قسمت‌ها با توجه به پارامترهای متغیر بهترین چیدمان را برای محیط انتخاب کرد.

نیاز به سکوت

در خصوص بسیاری از بیماری‌ها فرد نیاز به ساعت‌های طولانی استراحت دارد. برای همین امر اصولا داشتن محیطی ساکن و یا آرامش‌بخش کمک بزرگی به وی می‌کند. همانطور که قبلا گفتیم بهتر است اتاق بیمار تماما از دیوارهای بسته ساخته نشود و حین حفظ ارتباط اتاق با محیط بزرگ‌تر سعی شود روحیه بیمار هم حفظ شود.

با وجود تنوع و طیف وسیعی که پارتیشن‌های محیط درمانی دارند، می‌توان انواع نیازها را با آن‌ها برطرف کرد. برای مثال شما اگر بخواهید صداهای بیرون کاملا قطع نشوند، به غیر از پنجره می‌توانید از انواع پارتیشن تک‌جداره استفاده کنید. برای مثال اگر بیمارستان شما در یک محیط طبیعی و یا باغ ساخته شده است و شما می‌توانید به بیمار شانس شنیدن صدای طبیعت را بدهید.

به عبارتی می‌توانید قسمتی از دیوار بیرونی اتاق را با یک پارتیشن تک‌جداره جایگزین کنید. به این صورت در حین اینکه بیمار در اتاق خودش و حریم شخصی خودش استراحت می‌کند، می‌تواند از صداهای طبیعت هم لذت ببرد و با آرامش بیشتری به استراحت بپردازد. همچنین اگر بیمارستان در یک قسمت شلوغ و پر ازدحام شهری احداث شده است و شما نیاز دارید که تمام صداها را مسدود کنید که می توانید از نوع دوجداره پارتیشن محیط درمانی استفاده نمایید.

پارتیشن سرویس بهداشتی
بیشتر

در عین حال تمایلی به استفاده از دیوار ندارید، می‌توانید از پارتیشن‌های دوجداره استفاده کنید. انواع پارتیشن دوجداره به خاطر لایه خلائی که در خود دارند، قادرند صدا را به طور کامل بلوکه کنند.

نیاز به برقراری ارتباط

در خصوص بیماران روحی یا بیماران درگیر اعتیاد گاها ترجیح داده می‌شود، فرد تنها نباشد و به صورت مداوم با سایر افراد محیط ارتباط داشته باشد. به همین علت است که از اتاق‌های چند نفره استفاده می‌شود. در عین حال اگر  می‌خواهید ارتباط و همبستگی را بیشتر در محیط درمانی بسط دهید، می‌توانید از پارتیشن‌های شیشه‌ای به عنوان پارتیشن محیط درمانی استفاده کنید.

پارتیشن شیشه‌ای در حین اینکه فضا را قسمت‌بندی می‌کند، به انتخاب شما می‌تواند نور، صدا و دید فرد را آزاد بگذارد یا به اندازه کمتری آن را مسدود کند. پارتیشن‌های شیشه‌ای انواع مختلفی دارند که می‌توان در آن‌ها از انواع شیشه‌های رنگی، مات یا شفاف استفاده کرد. همچنین پارتیشن شیشه‌ای انواع تک جداره و دوجداره دارد که برای بلوکه کردن کامل صدا یا آزاد گذاشن محیط کاربرد دارد.

انواع شیشه‌های مات یا شفاف هم می‌توانند در خصوص حفظ حریم فرد به شما حق انتخاب بدهند. درواقع با انواع شیشه‌های مات یک دید محو و تقریبی از افراد مشخص است اما کسی نمی‌تواند دقیقا داخل اتاق را ببیند. با شیشه‌های شفاف هم شما در حین اینکه یک دید آزاد از محیط‌های دیگر دارید، در اتاق خودتان یک فضای منحصر به فرد ایجاد می‌کنید.

نیاز به ارتقا روحیه

در حین انتخاب پارتیشن محیط درمان باید به نکات متعددی از جمله جلوه محیط توجه کنید. همانطور که در بالا هم گفتی استفاده از رنگ‌ها و نورآرایی می‌تواند روی روحیه بیمار تاثیر به‌سزایی بگذارد. در انتخاب پارتیشن محیط درمانی بهتر است از انواع رنگ‌های شاد و متناسب کمک بگیرید و نگاهی هم به نورپردای محیط داشته باشید.

درواقع در حین انتخاب پارتیشن محیط درمانی از هر نوع، شما می‌توانید به جای رنگ‌های سفید و مات به رنگ‌های شاد و مهیج فکر کنید. در بسیاری از بیمارستان‌ها برای جداسازی یک اتاق به چند بخش و قرار دادن تخت بیمار از پرده استفاده می‌کنند. این کار تاثیر چندان خوبی روی روحیه فرد و البته چیدمان محیط ندارد. به جای پرده می‌توان از انواع پارتیشن شیشه‌ای کمک گرفت.

نیاز به تمیزی و پاکیزگی

یکی از مواردی که طبعا در بیمارستان باید به آن توجه ویژه‌ای شود، پاکیزگی محیط است. محیط بیمارستان باید مرتبا تمیز شود. جدا از تعویض روتختی‌ها اصولا دیوارها و محیط هم باید مرتبا پاکسازی شود. چرا که افراد مختلفی با بیماری‌های متعدد راهی این محیط می‌شوند و می‌توانند اثرات بیماری را از خود به جای بگذارند. در حین انتخاب

پارتیشن محیط درمانی به این نکته هم باید توجه شود. در همین خصوص بهتر است از انواع پارتیشن قابل شستشو استفاده شود. از بین انواع پارتیشن‌ها، بهترین آن‌ها برای این امر پارتیشن شیشه‌ای با فریم استیل است. چرا که شیشه را به راحتی و با یک اسپری تمیز کننده و دستمال می‌توان تمیز کرد. همچنین شستشوی آن با آب هیچ آسیبی به آن نمی‌رساند.

پارتیشن محیط درمانی

قیمت پارتیشن محیط درمانی

قیمت پارتیشن محیط درمانی با توجه به ابعاد، متریال کار شده در فریم و خود پارتیشن، ضخامت متریال و سایر موارد، مشخص می‌شود.

در نهایت با توجه به تمام نکات ذکر شده در بالا می‌توانید یک انتخاب خوب برای پارتیشن محیط درمانی داشته باشید. بهتر است با نگاهی به چیدمان مدرن و با توجه به نیازهای بیمار و اقتضای محیط یک چیدمان اصولی برای این محیط ترتیب بدهید. در هر موردی با استفاده از انواع پارتیشن‌ها می‌توانید حین صرفه‌جویی در هزینه‌ها یک محیط متنوع‌تر و منحصر به فرد ایجاد کنید.

لیست قیمت پارتیشن چوبی MDF اداری

قیمت های ذکر شده ممکن است کمی تغییر کند، برای اطلاع از قیمت های دقیق و تخفیف ها لطفا تماس بگیرید
نوع کالامترمربعقیمت[تومان]
پارتیشن تک‌جداره متریال MDF1 الی 20تماس بگیرید
پارتیشن تک‌جداره متریال MDFبیشتر از 20تماس بگیرید
پارتیشن دوجداره متریال MDF1 الی 20تماس بگیرید
پارتیشن دوجداره متریال MDFبیشتر از 20تماس بگیرید
پارتیشن دوجداره ترکیبی (شیشه و MDF)1 الی 20تماس بگیرید
پارتیشن دوجداره ترکیبی (شیشه و MDF)بیشتر از 20تماس بگیرید

هزینه خرید پارتیشن محیط درمانی به چه صورت است ؟

شما از طریق این مطلب می توانید لیست قیمت انواع پارتیشن محیط درمانی را پیدا کنید.

انواع پارتیشن محیط درمانی به چه صورت می باشد ؟

شیشه ای ، ام دی اف ، دو جداره و .. از مهم ترین انواع پارتیشن محیط درمانی می باشند.

طراحی دکوراسیون محیط درمانی باید به چه شکل باشد ؟

در نظر گرفتن شرایط روحی بیماران ، نور پردازی مناسب ، عایق صوتی و ... از مهم ترین ویژگی های این دکوراسیون است.

4.6/5 - (301 امتیاز)

4 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.