شیشه هوشمند چیست

شیشه هوشمند چیست ؟

شیشه هوشمند چیست؟ شیشه هوشمند یا SMART GLASSES در واقع نوعی شیشه می باشد. که با جریان برق و نور خورشیذ تیره و مات و یا شفاف می شوند و این به عواملی بستگی دارد. که این عوامل را می توان گرما یا نور زیاد دانست.

زیرا هر شی هوشمندی که تولید می شود برای راحت تر کردن و آسان تر کردن زندگی انسان می باشد. بنابراین می توان شیشه هوشمند را شیشه ای عنوان کرد که در هنگام گرما و در ظول روز برای جلوگیری از ورود نور به محیط مات و تیره می شود. اما در ظول شب به حالت عادی خوذ باز می گردد. به همین دلیل به آن شیشه هوشمند می گویند.

شیشه هوشمند چیست ؟ شیشه های آفتاب گیر نیز می توان نوعی شیشه هوشمند تلقی شوند. این شیشه ها برای اولین بار در آمریکا ساخته شده اند و بسیار کاربردی هستند زیرا ویژگی هایی دارند که اکثر افراد به دنبال آن هستند.

شیشه هوشمند چیست

همچنین شیشه هوشمند را می توان در اماکن عمومی نیز مورد استفاده قرار داد. حتی گاهی اوقات می توان با فشار دادن یک کلید شیشه هوشمند را مات و تاریک نمود. به همین دلیل است که این شیشه در بین سازندگان مجتمع های مسکونی و تجاری ظرفدار پیدا کرده است.

بنابراین می توان هنگامی که نور زیاد به داخل محیط می تابد و باعث اذیت شدن چشم ها می شود حالت شیشه هوشمند را تغییر داد. بنابراین شیشه هوشمند چیست؟ شیشه هوشمند شیشه ای است که از دولایه تشکیل شده است و درون آن مات شوند وجود دارد. همچنین در وسط لایه ها یک عدد فیلم دیجیتال قرار دارد که باعث تغییر حالت شیشه هوشمند می شود.

یکی از لایه های شیشه هوشمند هدایت کننده الکتریسیته بوده است. و از جنس پلیمر می باشد. الکتریسیته و جریان برق درون شیشه باعث تغییر حالت آن می شود و وقتی برق آن روشن می شود شیشه هوشمند تیره می شود و وقتی خاموش می شود به حالت عادی یعنی حالت شفاف خود باز می گردد.

شیشه هوشمند چیست

 

ویژگی های شیشه هوشمند چیست ؟

شیشه هوشمند ویژگی های بسیار زیادی دارد به همین دلیل در بسیاری از محیط ها نیز کاربرد دارد. شیشه های هوشمند با پیشرفت تکونولوژی تولید و به بازار عرضه شدند.

  • عایق بود در برابر حرارت و گرما : شیشه هومند چیست و چه ویژگی هایی دارد. در ابتدا به مهم ترین ویژگی شیشه هوشمند یعنی عایق بودن در برابر حرارت و گرما می پردازیم. یکی از مهمترین مزیت هایی که باعث شده است شیشه هوشمند کاربرد زیادی داشته باشد. جلوگیری از وجود و ورود گرما و حرارت به داخل محیط می باشد. خصوصا در فصول گرما می توان از ورود گرمای شدید جلوگیری کرد و هوای محیط را مطلوب نگه داشت.
  • عایق بودن در برابر صدا : شیشه هوشمند از ورود صدا به داخل محیط جلوگیری می کند زیرا لایه ای بر روی آن نصب شده است که باعث می شود شیشه هوشمند عایق صدا و اشعه خورشید نیز باشد. همچنین از آلودگی صوتی جلوگیری می کند و به دلیل چند لایه بودن نمی گذارد صدا وارد یا خارج شود. بنابراین شیشه هوشمند چیست؟ شیشه ای می باشد که ویژگی های بسیار زیادی دارد. یکی از مهترین ویژگی های آن عایق بودن در برابر صدا می باشد.
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار :  شیشه هوشمند چیست و چه تفاوتی با شیشه معمولی دارد؟ شیشه هوشمند مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه و فشار دارد. وجود لایه ی اضافی بر روی شیشه هوشمند سبب شده است که شیشه هوشمند مقاوم تر در برابر ضربه و فشار شود. و همچنین به راحتی در هم نشکند.
  • جلوگیری از ورود نور و اشعه خورسید : شیشه هوشمند در برابر نور عایق بسیار مناسبی است زیرا به راحتی از ورود نور به داخل محیط جلوگیری می کند و همچنین باعث جلوگیری از ورود گرما در فصول گرم سال می شود. به همین دلیل مهم ترین ویژگی شیشه هوشمند عایق بودن در برابر نور و روشنایی است . همچنین نصب شیشه هوشمند در اتاق خواب نیز بسیار کاربردی است چرا که از وجود روشنایی جلوگیری می کند. همچنین اشعه خورشید به طور مستقیم برای کودکان مضر می باشد و شیشه هوشمند از ورود این اشعه مضر جلوگیری می کند.
  • هزینه و قیمت مناسب : شیشه هوشمند چیست؟ شیشه هوشمند شیشه ای است که با توجه به ویژگی های زیادی که دارد بسیار مقرون به صرفه است. بنابراین این موضوع یک مزیت بسیار عالی به شمار می آید و باعث شده است که در مکان های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.
  • کاهش مصرف انرژی : شیشه هوشمند با توجه به اینکه در فصول گرم سرما را داخل محیط ذخیره می کند و از ورود گرما به محیط جلوگیری می کند باعث کاهش مصرف انرژی می شود و همین نکته شیشه هوشمند را بسیار پر کاربرد کرده است. زیرا کاهش مصرف انرژی باعث مدیریت مصرف انرژی می شود و بسیار اهمیت دارد.
  • مات شدن و شفاف شدن در صورت نیاز : شیشه هوشمند به راحتی در حالت مات و شفاف تنظیم می گردد. در هر زمان از شبانه روز می توان شیشه هوشمند را مات کرد یا آن را به حالت اولیه یعنی شفاف بازگرداند. با توجه به مواد به کار رفته در شیشه هوشمند این شیشه شفاف و مات می شود همچنین این قابلیت شیشه هوشمند باعث شده است که در موارد و محیط های بسیاری مورد استفاده قرار بگیرد.
شرکت سازنده پارتیشن اداری
بیشتر

شیشه هوشمند چیست

انواع شیشه هوشمند چیست ؟

شیشه هوشمند از نظر متریال انواعی دارد که با یکدیگر تفاوت دارند .بهتر است انواع شیشه هوشمند را شناخت و بعد برای هر محیط مناسب ترین شیشه هوشمند را نصب نمود.

  • شیشه هوشمند کریستال مایع : در وسط دو لایه شیشه یک لایه کریستال مایع قرار گرفته است که بارسیدن جریان برق به کریستال مایع شیشه شفاف می شود و با قطع جریان برق شیشه مات می شود. کریستال مایع نقش بسزایی در ذخیره انرژی خورشیدی دارد.
  • شیشه هوشمند فتو کرومیک : این نوع شیشه هوشمند مانند عینک فتوکرومیک عمل می کند و با تابش مستقیم نور رنگ آن تیره می شود و در نبود نور به صورت طبیعی و شفاف می باشد.
  • شیشه هوشمند ترموکرومیک : شیشه هوشمند ترموکرومیک یک نوع شیشه هوشمند است که بسیار به تعادل فضای محیط کمک می کند. این نوع شیشه هوشمند از موارد ترموکرومیک ساخته شده است و بسیار کاربردی می باشد. ترموکرومیک در صورت گرم بودن هوا اجازه ی ورود گرما و نور را به داخل محیط نمی دهد اما چناچه هوا سرد باشد می گذارد گرما عبور کند و دمای هوا متعادل شود.
  • شیشه هوشمند الکتروکروماتیک : در این نوع شیشه هوشمند ولتاژ برق بسیار تاثیر گذار می باشد. و با انرژی برق گرما منعکس یا جذب می شود.

کاربرد شیشه هوشمند چیست ؟

شیشه هوشمند چیست و در چه محیط هایی کاربرد دارد؟ شیشه هوشمند در اکثر محیط های امروزی کاربرد دارد که در ادامه به آن اشاره می شود.

  1. استفاده از شیشه هوشمند در خودرو سازی
  2. استفاده شیشه هوشمند در هواپیما و کشتی
  3. استفاده از شیشه هوشمند در پارتیشن های شیشه ای
  4. استفاده از شیشه هوشمند در باشگاه ها
  5. استفاده از شیشه هوشمند در استخر ها
  6. استفاده از شیشه هوشمند در موزه ها و جواهر فروشی ها
  7. استفاده از شیشه هوشمند در دکوراسون داخلی
  8. استفاده از شیشه هوشمند در بیمارستان ها
  9. استفاده از شیشه هوشمند در هتل ها
  10. استفاده از شیشه هوشمند در آموزش
  11. استفاده از شیشه هوشمند در درب و پنجره ساختمان های اداری و مسکونی
  12. استفاده از شیشه هوشمند در تبلیغات
پارتیشن تک جداره
بیشتر

بنابراین برای تهیه دیوار هوشمند بهتر است از یک محیط شیشه هوشمند بسیار معتبر تهیه نمایید. تاو دکور در زمینه ساخت و تولید پارتیشن شیشه ای و دیوار های شیشه ای همچنین دیوار شیشه ای هوشمند بسیار مجرب و حرفه ای می باشد.

شیشه هوشمند چیست

 

ویژگی های شیشه هوشمند چیست؟

شیشه هوشمند ویژگی های بسیاری دارد و مهمترین ویژگی آن جلوگیری از ورود نور و اشعه خورسید می باشد. این شیشه با ساختاری که دارد در روز از ورود اشعه خورشید به داخل محیط جلوگیری می کند. همچنین مقاومت در برابر ضربه نیز یکی از دیگر از ویژگی های مهم شیشه هوشمند می باشد.

شیشه هوشمند در چه محیط هایی استفاده می شود؟

استفاده از شیشه هوشمند در خودرو سازی
استفاده شیشه هوشمند در هواپیما و کشتی
استفاده از شیشه هوشمند در پارتیشن های شیشه ای
استفاده از شیشه هوشمند در باشگاه ها
استفاده از شیشه هوشمند در استخر ها
استفاده از شیشه هوشمند در موزه ها و جواهر فروشی ها
استفاده از شیشه هوشمند در دکوراسون داخلی
استفاده از شیشه هوشمند در بیمارستان ها
استفاده از شیشه هوشمند در هتل ها
استفاده از شیشه هوشمند در آموزش
استفاده از شیشه هوشمند در درب و پنجره ساختمان های اداری و مسکونی
استفاده از شیشه هوشمند در تبلیغات

قیمت شیشه های هوشمند چقدر است؟

هزینه تولید و نصب شیشه هوشمند بستگی به عواملی مانند جنس شیشه هوشمند و اندازه و سایز شیشه دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. برای اطلاع از قیمت شیشه هومند با کارشناسان تاو دکور تماس بگیرید.

4.8/5 - (189 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.