دیوارکوب تمام چوب

دیوارپوش-دیوارکوب


امروزه استفاده از دیوارکوب راهی شده که می توان در سریع ترین زمان ممکن و بدون استفاده از بنایی، با هزینه ای ایده آل و در طرح و رنگ های گوناگون دیواره های ساختمان خود را پوشش داد. دیوارکوب تمام چوب یکی از انواع این دیوارکوب هاست.

دیوار پوش که گاهی به آن دیوارکوب نیز گفته می شود، متریالی است که به عنوان پوشش دیوار و گاهی نیز روی سقف مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوار کوب چوبی

نصب دیوارکوب

استفاده از دیوارکوب چوبی یا دیوار پوش سریعترین راه جهت پوشش دادن دیوارها و ایجاد نمایی شیک و زیبا در ساختمان می باشد. از اینرو با عرضه محصولات متنوع دیوارکوب ، استفاده از این محصولات به سرعت در صنعت نوین ساختمان به امری عادی تبدیل شده، بطوری که امروزه در اکثر مراکز اداری، بیمارستان ها، سالن های ورزشی، سالن های کنفرانس، رستوران ها، فروشگاه ها، مراکز تجاری و اداری و…. می توان نمونه ای از این محصولات را مشاهده نمود.

 

قیمت دیوارکوب چوبی مدرن

به دلیل تنوع مدل ها و جنس های دیوارکوب قیمت ها کاملا متفاوت می باشد برای استعلام و دریافت لیست قیمت با ما تماس بگیرید و یا در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

 

خصوصیات کلی دیوارکوب ها

به دلیل استفاده بیش از حد دیوارکوب ها در ساختمان سازی و به خصوص دارا بودن قابلیت ها و خصوصیاتی از جمله تنوع در طرح و رنگ، ضد آب بودن و قابلیت شستشو، عایق صدا و حرارت، وزن سبک، نصب سریع و دارا بودن قابلیت فرم دهی آن این محصول در مکان هایی همچون مراکز و دکوراسیون اداری و تجاری، رستوران ها، سالن های نمایش و فروشگاه ها و منازل بیش از پیش دیده می شود.

این محصولات به علت تنوع، زیبایی و کیفیت بالای آن منحصر به فرد بوده و طول عمر بالایی نیز دارند، به همین جهت باعث حذف بسیاری از هزینه های اضافی مانند رنگ آمیزی سالیانه ساختمان می باشد.

دیوارپوش ها عایق حرارتی و برودتی بوده و می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از هدر رفتن انرژی و هزینه داشته باشد.

نصب دیوارکوب بسیار سریع می باشد به طوری که می توان ۱۰۰ متر مربع دیوار پوش را در ۱ روز نصب کرد.

زیرسازی دیوارپوش ها نقش مهمی در نصب آنها دارد . در صورتی که دیوار صاف بوده و گچی باشد نیاز به زیرسازی نیست ولی اگر دیوار سیمانی یا کاشی باشد حتما باید زیرسازی انجام شود.

 

دیوارپوش مدرن

دیوارپوش مدرن

بطور کلی مزایای دیوارکوب ها را میتوان بصورت زیر عنوان کرد:

 

  • غیر قابل اشتعال
  • سبک و بادوام
  • نصب سریع و آسان
  • عایق سرما و گرما و صدا
  • تنوع در طرح و رنگ
  • قابل نصب روی تمام سطوح
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید
  • ضد باکتری و کاملاً بهداشتی
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار
  • قابل شستشو بودن و ثبات رنگ
  • غیر قابل نفوذ در برابر حشرات موذی
  • مقاومت بالا در برابر مکان های مرطوب

 

دیوارکوب چوبی و دیوارپوش

انواع دیوارکوب (دیوارپوش) را می توان به سه دسته عمده تقسیم بندی کرد که عبارتند از:

  • دیوارکوب PVC با شبکه تو خالی داخلی:

این نوع دیوارپوش ها دارای قابلیت و خصوصیاتی همچون دوام و کیفیت بالا، مقاوم در برابر آب و پوسیدگی می باشد.این دیوارکوب دارای دو نوع طرح می باشد که شامل طرح چاپی و طرح روکش داراست که طرح های روکش دار دارای مقاومت و پایداری بالاتری هستند.

  • دیوارکوب PVC فومیزه یا توپر (پلی استایرن توپر):

در این نمونه دیوار پوش ها ، خصوصیاتی همچون چگالی کم، وزن سبک، قابلیت حمل، استحکام بالا، خمش پذیری و مقاومت در برابر ساییدگی و اشعه و… را داراست که باعث شده جایگزین خوب و مناسبی به جای چوب و سنگ نما ها در صنعت قرار گیرند که همانند چوب قابلیت برش دهی به قطعات دلخواه را داشته و برای نصب آن می توان از میخ یا پیچ استفاده نمود.

  • دیوارکوب تمام چوب MDF (دیوار پوش ام دی اف):

این نوع دیوارکوب ها دارای مقاومت پذیری بالایی در برابر ضربه و ساییدگی ها می باشد. جنس پایه در این دیوار پوش ها از ام دی اف ساخته شده است.

سنگ در دکوراسیون داخلی
بیشتر

 

دیوار پوش ام دی اف (دیوارکوب MDF)

دیوار پوش ام دی اف (دیوارکوب MDF)

 

 

تفاوت های دیوارپوش MDF و PVC چیست؟

دیوارپوش ها دارای دو نوع اصلی ام دی اف (MDF) و پی وی سی (PVC) می باشد، نوع ام دی اف نسبت به نوع پی وی سی، زیباتر می باشد و جلوه بیشتری به فضا می دهد و مقاومت بیشتری نیز دارد، اما مزیت سبک بودن و همچنین قابل شستشو بودن دیوار پوش پی وی سی باعث شده تا برای فضاهایی که نم دار هستند یا احتمال شستشو وجود دارد، بیشتر از این نوع دیوار پوش استفاده شود.

  1. از نظر وزن دیوارپوش PVC سبک تر از نوع MDF آن می باشد.
  2. برای مکان های پرتردد بهتر است از دیوار پوش MDF استفاده کنید. زیرا استحکام PVC کمتر بوده و ممکن است با ضربه ای محکم سوراخ شود .
  3. اگر دیوار شما مرطوب است حتما باید از دیوارپوش PVC استفاده کنید زیرا نم و رطوبت اثر منفی بر MDF دارد.
  4. از نظر قیمت دیوارکوب MDF گرانتر از نوع PVC آن می باشد.
  5. شستشوی دیوارکوب PVC به علت مقاومت آن نسبت به آب راحت تر از MDF می باشد .

 

طریقه نصب دیوارکوب تمام چوب 

روش معمول در اجرای دیوارکوب های MDF و PVC زیرسازی اولیه جهت عبور لوله ها٬ کابلها و ایجاد سطحی تراز و یکدست برای قرار دادن قطعات دیوارکوب می باشد. لذا زیرسازی اولیه در اجرای پروژه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. فاصله و تعداد خطوط (در اجرای پروژه دیوارکوب MDF نوع و تعداد پروانه ها ) باید به گونه ای انتخاب شوند که استحکام پوشش نهایی را در برابر ضربه و لرزش حفظ نمایند .

در نصب دیوارکوب در مواردی که نیاز به خم نمودن دیوارکوب تمام چوب می باشد نظیر پوشش دادن برخی نقاط سقف و قوس ها طبق طرح اولیه پروژه٬ به دلیل افزایش فشار ناشی از انحنای دیوار پوش و همچنین محدودیت در میزان انعطاف دیوارکوب با توجه به جنس آن٬ باید روش مناسبی جهت ثابت نگه داشتن قطعات مورد استفاده قرار گیرد.

سنگ در دکوراسیون داخلی
بیشتر

این موضوع در مورد نصب دیوارکوب های MDF از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد زیرا در این صورت نمی توان از پروانه برای ثابت نگه داشتن قطعات استفاده نمود و از آنجا که میزان داخل هم رفتن قسمت نر و ماده در این نوع دیوارکوب ناچیز است با کمترین ضربه ممکن است قطعات جابجا شده و از محل خود خارج شوند .

شیار کناری دیوارپوش های MDF بطور معمول کمتر از انواع PVC می باشد اما به هر حال این شیار ها باید به حدی باشند که از کنار هم قرار گرفتن مناسب قطعات اطمینان حاصل شود .

روکش دیوارکوب باید سطحی یکدست داشته و بخوبی لبه های نری و مادگی دیوارکوب چوبی را پوشش داده باشد تا با نصب قطعات فواصل بین نری و مادگی بدون روکش نمانند .

از نکات مهم دیگری که در اجرای پروژه های دیوارپوش و نصب دیوارکوب باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب نوع و طرح قرنیز و لبه های کنج ( تاشو ها ) می باشد .

معمولا قرنیز های پی وی سی بصورت نر و ماده توخالی بوده که میتوان قسمت زیرین را ابتدا به دیوار متصل نمود و سپس بل عبور سیمها و یا لوله های با قطر کم، قسمت نما را بر روی آن قرار داد از معایب این نوع قرنیز میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

به دلیل پوشش ندادن تمامی قسمتهای نما توسط قسمت زیر کار در قرنیزهای PVC معمولا باید زیر کار٬ مقداری بالاتر از سطح زمین نصب شود که اگر در هنگام نصب دیوارکوب دقت کافی نشود قرنیز ظاهری زیبا و مناسب نخواهد داشت و یا اصلا نمی توان سطح رویی را جا زد !

1- طریقه نصب دیوارکوب PVC

پلی وینیل کلراید یا همان پی وی سی (PVC) نوعی ترموپلاستیک می باشد که در شرایط کنونی یکی از با ارزش ترین محصولات پتروشیمی می باشد که در سال های اخیر جایگزین مواد ساختمانی نظیر چوب، سفال و سیمان شده است.

نصب دیوارکوب PVC

نصب دیوارکوب PVC

  • بر روی سطوح گچی و پانل های چوبی قابلیت نصب با میخ و چسب را دارند.
  • بر روی سطوح ناهموار و دیوارهای سیمانی و سطوحی مانند کاشی و سنگ نیاز به زیرسازی به وسیله چوب می باشتد.
  • قابلیت نصب بر روی سقف به عنوان سقف کادب را دارا می باشند.
  • بعد از نصب جهت زیبایی از پروفیل هایی نطیر قرنیز ، خط کش ، تاشو و … استفاده می شود.

2- طریقه نصب دیوارکوب PVC روی دیوار گچی 

طریقه نصب دیوارکوب pvc روی دیوار گچی نیز مانند دیگر متریال ها بسیار آسان است. برای نصب pvc تنها نیاز به پانل های چوبی ای دارد که امکان نصب با میخ و چسب روی آن ها وجود داشته باشد. در انتها نیز می توانید از دیوارکوب خود لذت ببرید.

سنگ در دکوراسیون داخلی
بیشتر

3- طریقه نصب دیوارکوب MDF

  • بر روی سطوح گچی و پانل های چوبی قابلیت نصب با میخ و چسب را دارند.
  • بر روی سطوح ناهموار و دیوارهای سیمانی و سطوحی مانند کاشی و سنگ نیاز به زیرسازی به وسیله چوب می باشتد.
  • قابلیت نصب بر روی سقف به عنوان سقف کادب را دارا می باشند.
  • بعد از نصب جهت زیبایی از پروفیل هایی نطیر قرنیز ، خط کش ، تاشو و … استفاده می شود.

4- نصب دیوارپوش روی کاشی

نصب دیوارپوش علاوه بر آنکه روی محل های متفاوتی صورت می گیرد روی کاشی هم صورت می گیرد. نصب دیوارپوش روی کاشی به آسانی صورت می گیرد و تنها نیاز به این دارید که زیرسازی چوبی برای آن انجام دهید.

پس از ایجاد زیرسازی چوبی نصب دیوارپوش روی کاشی به راحتی برای آن صورت می گیرد.

 

نصب دیوار پوش MDF

نصب دیوار پوش ام دی اف

 

روش اندازه گیری دیوارکوب تمام چوب

 اگر قصد دارید منزل یا محل کار خود را با دیوارکوب چوبی بپوشانید این مقاله نحوه اندازه گیری دیوار پوش (دیوارکوب) را به شما آموزش می دهد. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

اندازه گیری دیوارپوش

اندازه گیری دیوارپوش

  1. محاسبه مساحت دیوارها

ابتدا یک نقشه از دیوارهای منزل خود بر روی کاغذ رسم کنید ، عرض و ارتفاع دیوارها را اندازه گیری کنید ، با ضرب این ۲ عدد مساحت هر کدام از دیوارها مشخص می شود.

نکته : باید در اندازه گیری ارتفاع دیوار توجه داشته باشید که ارتفاع دیوارپوش های موجود ۲٫۸۰ و ۳ متری می باشد ، به طور مثال اگر ارتفاع دیوار شما ۲٫۴۰ می باشد و شما می خواهید از دیوارپوش های با ارتفاع ۲٫۸۰ استفاده کنید ، برای محاسبه مساحت دیوار باید ارتفاع را ۲٫۸۰ در نظر بگیرید (۴۰ سانت پرت می شود )

  1. محاسبه ابزارهای مورد نیاز

عرض دیوار هایی را که می خواهید دیوارکوب تمام چوب کنید با هم جمع زده ، به همان متراژ در قسمت پایین دیوار کوب چوبی از قرنیز و در قسمت بالای آن از ابزارهای تاشو یا میت استفاده می شود.

  • اگر درب و پنجره شما با دیوار همسطح باشد برای دور آن از ابزار میت و اگر داخل فرورقتگی و قاب باشد از ابزار تاشو استفاده می شود.
  • هنگام اندازه گیری دیوارکوب چوبی باید به این نکته توجه کرد که شکستگی های دیوار باید با ابزار تاشو پوشانده شود.
  • در قسمت هایی که دیوار تمام می شود برای بستن آن از ابزار میت استفاده می شود.

 

تهیه و اجرای دیوارکوب تمام چوب، MDF و PVC از مهمترین خدمات شرکت تاو دکور می باشد که در کوتاهترین زمان با هزینه بسیار استثنایی خدمت مشتریان عزیز ارائه می گردد. با توجه به تنوع محصولات خود را بر آن دیدیم که اطلاعاتی در مورد انواع دیوارکوب چوبی و همچنین تفاوت انواع MDF و PVC آن به شما عزیزان ارائه دهیم.

در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد دیوارپوش یا دیوارکوب تمام چوب فرم زیر را پر کرده و سوال خود را در قسمت پیام شما بنویسید. همکاران ما در تاو دکور اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

4.6/5 - (292 امتیاز)

30 نظرات

    • سلام وقت بخیر
      لطفا از طریق شماره تماس‌های زیر با تاو دکور در تماس باشید:
      021-44036086
      09120056090

  • سلام وقتتون بخیر از دیوارپوش mdf تو مناطق شمالی که رطوبت زیاده میشه استفاده کرد؟ مشکلی پیش نمیاد؟

    • سلام وقت بخیر
      اگر دیوار شما مرطوب هستش حتما باید از دیوارپوش PVC استفاده کنید به این دلیل که نم و رطوبت اثر منفی بر MDF دارده.

  • سلام وقت بخیر اگر دیوار گل و گچ باشه امکان نصب دیوارپوش هست یا اینکه حتما باید گچ شده باشه؟

  • با. سلام وعرض ادب
    میخواستم بدونم راه پله از پایین تا طبقه دوم اگر رو دیوار گچی pvc انجام میشه داد هزینه را اعلام نمایید تقریبا

    با تشکر فراوان

  • سلام ممکنه بفرمایید دیوار پوش ام دی اف رو چطور روی طرحی که با راویز به دیوار زدیم نصب کنیم؟

  • با سلام حداکثر قطر پرسیانای موجودوقابل عرضه چند میلی متر میتواند باشد ومفاومترین آن درخصوص ضربه از چه نوعی میباشد

  • سلام آیا میشه روی دیوار سیمانی از برچسب کاغذی استفاده کرد؟برچسب روی دیوار سیمانی میچسبه؟

  • برای دیوارهایی که نم دارند آیا می توان از دیوار پوش استفاده کرد؟ مقاوت این دیوارپوش ها در برابر نم چگونه هست؟

    • میشه دیوارپوش از جنس pvc گذاشت اونم اگه نم خیلی زیاد باشه شکم میده
      ولی اگه از جنس دیوار پوش های چوب و mdf استفاده کنید سریع کپک میزنه و باد میکنه دیگه قابل استفاده نیس

      درکل بهتره نم رو برطرف کنید

  • با سلام وعرض تشکر
    میخواستم بپرسم. ایا میتوانم دیوار راه رو. منزل را از پوشش MDF استفاده کنم. زیر سازی گچی هست

    باتشکر

  • باسلام عرض تشکر
    میخواستم بدونم که. از دیوار پوش MDF. میتونم برای راه رو منزل استفاده کنم. زیر سازی. گچی هست. در دو طبقه

  • سلام آیا میشه روی دیوار سیمانی دیوارپوش زد اگر میشه هزینه اش فرق داره با دیوار گچی مرسی ممنون میشم اگ جواب بدید

    • بستگی به نوع دیوار و محل نصب در منزل داره.
      اگر آشپزخانه باشه باید از جنس PVC استفاده بشه که پیشنهاد ما دیوارپوش PVC توپر هست که هم ضد آبه و هم مقاوم.
      اما اگر فضای اتاق باشه میشه از تایل های mdf هم استفاده کرد.

  • با عرض سلام و خسته نباشید
    برای نصب دیوار کوب رویه پلاستر سیمانی مشکلی ندارد؟
    برای پوشش دیوار های فضای داخلی بانک چ نوع دیوارکوبی مناسب هست؟
    با تشکر

    • – خیر
      – گروه تاو برای بانکها از تایل های 16 میل با اشکال وابعاد مختلف و در رنگهای متنوع استفاده و طراحی و اجرا مینماید.
      جهت مشاوره رایگان و راهنمایی های بیشتر با دفتر تماس حاصل نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.