درب شیشه ای کشویی

ابتدا باید بگوییم که درب ها در ایجاد امنیت در ساختمان بسیار موثر هستند و در عین حال زیبایی آن ها نیز مهم است. امروزه درب های مدرن جای مدل های قدیمی را گرفته است که در انواع مختلفی موجود هستند. موضوع این مقاله معرفی درب شیشه ای کشویی و انواع آن است. این محصولات در بسیاری از مکان های عمومی و شرکتی و ادارات استفاده می شوند. باز و بسته شدن این درها به صورت خطی است که این یکی از مزایای آن است و باعث می شود فضای کمتری را اشغال کند. درب شیشه ای کشویی در دو نوع برقی و دستی موجودند که درب شیشه ای کشویی به دو صورت تک لنگه متحرک و یا دو لنگه متحرک یا یکی ثابت و یکی متحرک موجود هستند.

انواع درب شیشه ای کشویی

انواع درب شیشه ای کشویی

  1. درب شیشه ای کشویی دستی

این محصولات بیشتر در خانه های کوچک و آپارتمان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که متراژ پایینی دارند. از مزیت های آن قیمت پایین و اشغال کردن فضای کمی از خانه است. فریم های آن ها معمولا از جنس آلومینیوم یا استیل است و جنس شیشه آن نیز از سکوریت 10  میلیمتر است که هم ساده و هم طرح دار آن موجود است.

 

درب شیشه ای کشویی دستی

  1. درب شیشه ای کشویی برقی

این محصولات فاقد دسته هستند و در مراکزی مانند سینماها، فروشگاه های بزرگ، فرودگاه ها استفاده می شوند.

انواع در اتوماتیک:

  1. درب اتوماتیک کشویی:

اجزای اصلی درب شیشه ای کشویی اتوماتیک عبارتند از:

  1. شیشه سکوریت ساده و طرحدار
  2. اپراتور
  3. کاور آلومینیوم یا استیل ضدخش
  4. دارای سنسور
  5. موتور
  6. منبع تغذیه
  7. و دارای مرکز کنترل است.
تولید کننده پارتیشن شیشه ای
بیشتر

درب اتوماتیک کشویی

  1. درب شیشه ای کشویی اتوماتیک تلسکوپی یا مرحله‌ای

هم چنین باز و بسته شدن آن ها به صورت خطی است با این تفاوت که به صورت تلسکوپی است که به همین دلیل تلسکوپی نام گذاری شده اند. باز و بسته شدن آن ها به صورت نیمه باز، کامل، دائم باز و کاملا بسته است و به صورت دو مرحله ای باز و بسته می شوند. این درها نیز دارای سنسور هستند و رفت و آمدها را به خوبی تشخیص می دهند.

  1. درب شیشه ای کشویی اتوماتیک لولایی یا سویینگ

علت نام گذاری این درها به این دلیل است که شبیه به مدل لولایی باز و بسته می شوند اما با جریان برق به صورت اتوماتیک کار می کنند. در واقع باز و بسته شدن آن به وسیله سنسور تشخیص داده می شود و در مکان هایی استفاده می شود که مشکل فضا نداشته باشند اما مکان مناسب برای باز و بسته شدن دهانه درب موجود نباشد که معمولا به صورت تک لنگه و دو لنگه تولید می شوند که روی هر لنگه از درب ها یک برد الکتریکی تعبیه شده است و هم زمان باهم باز و بسته می شوند. گروه تولیدی تاو از گروه های تولید کننده با کارکنان ماهری است که این نوع درب ها را متناسب با ساختمان شما طراحی می کند.

موارد استفاده درب شیشه ای کشویی

  1. برای تفکیک بخش های مختلف داخلی خانه مانند نشیمن و پذیرایی و ناهارخوری
  2. درب ورودی مغازه و پاساژها
  3. درب های شرکت ها و اداره ها
  4. استفاده در کمد دیواری
تقسیم بندی فضای داخلی ساختمان
بیشتر

مزایا درب شیشه ای کشویی

  • نسبت به درب های لولایی فضای کمتری را اشغال می کنند.
  • باز و بسته شدن آن ها آسان تر و روان تر است.
  • دارای قلطک هایی مقاوم و بادوام هستند.
  • باز و بسته شدن آن ها کاملا بی صدا است.
  • دارای ظاهری زیبا هستند که می توان متناسب با دکوراسیون آن را سفارش داد.
  • به دو صورت فریم دار و بدون فریم تولید می شوند.
  • برای صدا، سرما، گرما عایق مناسبی هستند.
  • از ورود گردوغبار به داخل جلوگیری می کنند.
  • قابلیت اجرا به صورت مات، شفاف، نیمه مات، راه مات را دارد.
  • جنس شیشه آن به صورتی است که دچار افتادگی نمی شود.
  • معمولا از شیشه سکوریت 10 میلیمتر ساخته شده اند.

تفاوت درب شیشه ای کشویی با دستی لولایی

حرکت  مدلکشویی بر روی یک خط است. اما مدل لولایی توسط لولاها باز و بسته می شوند و درهای کشویی در مکان هایی که فضای داخلی کوچک تری دارند بیشتر مورداستفاد قرار می گیرند زیرا بدون گردش پایه ها باز و بسته می شوند. ریل های آن ها معمولا از جنس فلزهستند. برای استفاده به عنوان درب ورودی یک فروشگاه، در شیشه ای کشویی مناسب است که معمولا از نوع اتوماتیک آن استفاده می شود که زیبایی ویترین را از بین نبرد. از مدل اتوماتیک معمولا در جاهای پر رفت و آمد استفاده می کنند تا موجب ترافیک نشود که دارای اپراتور تشخیص افراد هستند.

قیمت درب شیشه ای کشویی

قیمت این محصولات به عوامل مختلف بستگی دارد. در های کشویی دستی معمولا ارزان تر از  کشویی اتوماتیک است. چون مدل اتوماتیک دارای موتور و اتصالات آن است، گران تر است. و قیمت این دو به برند شیشه و آلومینیوم به کار رفته در آن، یک لنگه یا دولنگه بودن، جنس شیشه، نوع فریم، موتور، یراق آلات و تعداد دهنه باز شو و … تعیین می شوند.

پارتیشن ریلی
بیشتر

 

نتیجه گیری

 در مقاله بالا دیدید که انواع  درب شیشه ای کشویی را مورد بررسی قرار دادیم و مزیت های آن را نسبت به مدل های لولایی بیان کردیم که علاوه بر سهولت در باز و بسته شدن، مدرن تر و دارای قیمت به صرفه تری هستند. موارد مصرف درهای کشویی اتوماتیک در بسیاری از مکان ها تجاری دارای رفت و آمد بسیار کارا هستند و علاوه بر جلوه خاصی که به دکوراسیون اداری خارجی سازمان می دهد، امنیت را در آن مکان برقرار می کند. سایت تاو تولید کننده انواع درهای کشویی شیشه ای هستند که دارای ضمانت هستند و برای مشاوره در این مورد می توانید در قسمت تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشد.

4.6/5 - (287 امتیاز)

4 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.