مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری به دو دسته مبلمان اداری مدرن و مبلمان اداری لوکس تقسیم می‌شوند. در این مقاله از تاو دکور با ما باشید تا مبلمان اداری مدرن را معرفی کرده و تفاوت‌های آن را با مبلمان اداری لوکس بیان کنیم.

درواقع هر دو این مدل‌ها مربوط به محل کار است. مبلمان اداری لوکس بیشتر مورد علاقه و توجه افراد و کارمندان میان‌سال است. درحالی که جوان‌ترها بیشتر مبلمان اداری مدرن را ترجیح می‌دهند. بهتر است در خصوص انتخاب یکی از این دو دسته به رده سنی کارکنان یا حتی مراجعین توجه کنید.

مبلمان اداری

یکی از مواردی که به زیبایی هر چه بیشتر و البته راحتی محل کار کمک می‌کند، مبلمان است. مبلمان اداری علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند، طوری طراحی شده‌اند که بتوانند راحتی افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند را هم تامین کنند. در خرید مبلمان اداری مدرن و مبلمان لوکس اصولا افراد باید به رنگ مبلمان و همچنین تناسب آن با رنگ دیوارها توجه داشته باشند. در هر اداره اولین وسیله‌ای که افراد باید تهیه کنند مبلمان است.

مبلمان باعث راحتی و کارایی بهتر و بیشتر کارمندان و پرسنل هم می‌شود. درواقع رضایت‌مندی و حس بهتر کارمندان همیشه جز اولین اولویت‌های مدیران و کارفرماها بوده است. چرا که رضایت کارکنان باعث می‌شود که بازده و کارایی پرسنل هم بیشتر شده و بهتر بتوانند کارشان را انجام دهند. همچنین آن‌ها انرژی بهتری دارند و حس مثبت بیشتری در فضا حاکم است. این روند به ایجاد یک رابطه بهتر بین پرسنل، مدیر و مراجعین هم کمک می‌کند.

تفاوت‌های مبلمان اداری مدرن و مبلمان لوکس

یکی از شاخص‌ترین تفاوت‌های مبلمان اداری مدرن و مبلمان لوکس این است که مبلمان اداری مدرن تنوع رنگ بیشتر و البته شادتری دارد. ولی بیشتر مبلمان لوکس اداری معمولا تیره هستند و به اصطلاح رنگ‌های سنگین دارند. این رنگ‌ها اگرچه باعث می‌شوند که محیط اداره شیک و خاص جلوه کند، اما به همان اندازه هم باعث می‌شوند که فضا تیره و خسته‌کننده شده و افراد خیلی زود خسته شوند. و انرژی کمتری در فضا وجود داشته باشد. کسانی که مبلمان لوکس را انتخاب می‌کنند، معمولا آن‌هایی هستند که قرارهای کاری مهم و حساسی دارند. و دوست دارند بتوانند تاثیر خوبی روی طرف مقابل‌شان بگذارند. درمقابل افرادی که مبلمان اداری مدرن را انتخاب می‌کنند، عموما کسانی هستند که به دنبال صمیمیت بیشتر، حس آرامش و امنیت هستند. درواقع اکثر جوانان و کسانی که تازه کارشان را شروع کرده‌اند، با توجه به انرژی بالایی که دارند، ترجیح می‌دهند مبلمان مدرن با رنگ‌های شاد و پرانرژی داشته باشند. درمقابل افراد سالخورده و اغلب جاافتاده که وجه کاری و به نوعی شیک بودن برای‌شان مهم است، ترجیح می‌دهند مبلمان لوکس را انتخاب کنند.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم مبلمان اداری مدرن با مبلمان اداری لوکس ، شکل ظاهری آن‌هاست. مبلمان لوکس از شیشه‌های رنگی و زیبا در پایه مبلمان یا قسمت‌های دیگر آن استفاده می‌کند. درحالی که در مبلمان مدرن راحتی فرد از همه چیز مهم‌تر است. همچنین این دو نوع مبلمان از نظر میزان فضایی که اشغال می‌کنند هم با هم تفاوت دارند. مبلمان اداری مدرن معمولا فضای کمتری اشغال می‌کند. درواقع وقتی محیط اداره کوچک و جمع و جور باشد، بهتر است از انواع مبلمان مدرن استفاده کنید.

انتخاب پالت رنگ دکوراسیون اداری
بیشتر

این دو نوع مبل از نظر شیوه نگهداری و نظافت‌شان هم با هم تفاوت دارند. اصولا مبلمان اداری مدرن در مقایسه با مبلمان لوکس به نگهداری و توجه کمتری نیاز دارد. چرا که در آن‌ها از شیشه یا متریال خاص دیگر استفاده نشده است. مبلمان لوکس حتی در حین جا به جایی هم به توجه و مراقبت بیشتری نیاز دارند. البته در خصوص نظافت مبل باید به نوع پارچه استفاده شده در آن هم توجه کرد. هر نوع پارچه مراقبت‌ها و شیوه نظافت خاص خود را دارد.

قیمت مبلمان اداری مدرن و مبلمان لوکس

قیمت مبلمان اداری مدرن و مبلمان لوکس

از نظر قیمت عموما طراحی دکوراسیون لوکس هزینه بیشتری نسبت به دکوراسیون مدرن دارد. چرا که مبلمان مدرن معمولا از چوب ساخته می‌شوند و گاهی طرح‌هایی دارند که باید با دست کار شود. مبلمان اداری مدرن اما مینیمال طراحی می‌شوند و امکان عوض کردن چیدمان هم به راحتی محیا می‌شود. معمولا اگر مبلمان لوکس را انتخاب کنید، به برخی از لوازم مکمل هم نیاز خواهید داشت تا بتوانید زیبایی و چیدمان فضا را ارتقا دهید. درحالی که مبلمان مدرن به وسایل کمتری برای کامل کردن فضا نیاز دارد. و به تنهایی می‌تواند جلوه و زیبایی کافی را ایجاد کند. قیمت مبلمان اداری درواقع به 4 فاکتور اصلی بستگی دارد. که در ادامه ذکر می‌شوند.

  • روکش مبل
  • طرح اولیه مبل
  • کیفیت و جنس متریال به کار رفته در مبل
  • نوع و مدل انتخابی
  • جنس روکش مبل

انتخاب روکش مبلمان اداری اهمیت زیادی دارد. درصورتی که از روکش‌های نامرغوب و بی‌کیفیت استفاده کنید، در مدت زمان کوتاهی هم شاهد خراب و پاره شدن آن‌ها خواهید بود و مجبور می‌شوید آن ها را عوض کنید. رویه‌های مبل و صندلی اداری تنوع زیادی دارند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه یا بودجه‌ای که دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

رویه‌های چرم معمولا انتخاب بهتری برای محیط اداری هستند. چرم به راحتی تمیز می‌شود و طول عمر بیشتری هم در مقایسه با سایر متریال دارد. اگرچه استفاده از چرم نامرغوب هم همان نتایجی را دارد که قبلا ذکر شد. قیمت نهایی مبلمان با توجه به جنس روکش استفاده شده در آن تعیین می‌شود. البته لازم است در نگهداری مبلمان هم توجه کافی را داشته باشید. چرا که روکش به خاطر برخورد اجسام آسیب دیده و خراب می‌شود. غیر از چرم می‌توانید از پارچه یا جیر هم استفاده کنید.

قیمت مبلمان اداری متناسب با جنس آن

از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی قیمت مبلمان تاثیر می‌گذارد، جنس بدنه آن است. قطعا شما دوست ندارید که با خرید مبلمان نامرغوب خیلی زود مجبور به عوض کردن آن‌ها بشوید. پس بهتر است به جای اینکه هر چند سال یک بار مجبور به عوض کردن مبلمان بشوید، از اول مبلمان مرغوب و مناسبی را خریداری کنید. مبلمان اداری به خصوص در مکان‌های که مراجعین مختلف و زیادی دارد، باید مقاوم و محکم باشد و زود خراب نشود.

می‌توانید از انواع مبلمان چوبی یا فلزی استفاده کنید. نوع چوب به کار رفته در مبلمان هم بسته به انتخاب شما می‌تواند متغیر باشد. البته استفاده از مبلمان و صندلی‌ اداری فلزی بیشتر در محیط‌های اداری رایج است. چرا که قیمت مناسب‌تری داشته و مقاومت و طول عمر آن هم بیشتر است. این نوع مبلمان در برابر گذشت زمان، جا به جایی، استفاده زیاد و غیره مقاومت بیشتری دارد.

محیط کاری سالم زمینه ساز شکوفایی کسب و کار شما
بیشتر

در خصوص طرح اولیه و مدل انتخابی هم باید بگوییم که هر چقدر طرح مبلمان پیچیده‌تر و خاص‌تر باشد، و احتمالا نیاز به کار با دست داشته باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.

به عنوان جمع بندی لازم است بگوییم که فاکتورهای زیادی در قیمت مبلمان اداری مدرن تاثیر می‌گذارد. که ما چند مورد از آن را بیان کردیم. بهتر است قبل از خرید به بودجه‌ای که دارید و یا فاکتورهایی که برای‌تان مهم است، مانند روکش، جنس بدنه، شکل و مدل مبل و غیره توجه کنید و انتخاب نهایی را بر اساس اولویت‌بندی‌هایی که دارید، انجام دهید.

در نهایت این نکته را مد نظر قرار دهید که سلیقه در انتخاب مبلمان اهمیت زیادی دارد. چرا که شما برای مدت زیادی در محل کارتان هستید. و باید بتوانید این محیط را به نسبت سلیقه، دکوراسیون اداری و خواسته‌های خودتان بچینید. ممکن است با اینکه جوان هستید یا فضای کمی دارید، اما به مبلمان لوکس علاقه‌مند باشید. که در آن صورت می‌توانید هزینه جداگانه‌ای برای این کار تدارک ببینید و سعی کنید از انواع کوچک‌تر این نوع مبلمان استفاده کنید. و یا ممکن است سال خوره باشید و قرارهای کاری مهمی هم داشته باشید اما رنگ‌های شاد و پرانرژی را به شیک بودن فضا ترجیح بدهید. درواقع المان و فاکتور نهایی در انتخاب مبلمان تنها سلیقه و خواست خود شماست.

چطور مبلمان اداری مدرن با قیمت مناسب تهیه کنیم؟

از جمله تجهیزات اداری و لوازم ضروری در ادارات و محل کار مبلمان هستند. نمونه‌های مشخص این نوع مبلمان هم در بازار موجود است. تهیه مبلمان اداری با قیمت مناسب یکی از دغدغه‌های مهم خیلی از افراد است. برای اینکه بتوانید مبلمان اداری استاندارد را تهیه کنید لازم است که اطلاعات کافی در خصوص مشخصات محصول، قیمت آن و غیره داشته باشید.

انواع مبلمان از جمله لوازمی است که باید در محل کار وجود داشته باشد. درواقع شما نمی‌توانید محیط کار و اداره را خالی از مبلمان و صندلی‌های کافی بگذارید. و لازم است حتما مبلمان و صندلی‌های کافی برای این کار را تهیه کنید. درصورتی که بودجه کافی نداشته باشید، احتمالا به دنبال خرید مبلمان اداری قیمت مناسب و اقتصادی خواهید بود. جای نگرانی نیست. با وجود تنوعی که وجود دارد و انواع مبلمانی که در بازار موجود است، احتمالا یک گزینه مناسب هم برای شما پیدا شود. مبلمان اداری موجود در هر فروشگاه انواع و مدل‌های متنوعی دارد. این نوع مبلمان در دسته‌های 4 نفره و 6 نفره به فروش می‌رسند. نوع طرحی مبلمان هم از فاکتورهای مهم در انتخاب ان‌هاست. درحال حاضر انواع متنوعی از مبلمان اداری قیمت مناسب و باکیفیت وجود دارد.

برای این کار می‌توانید از متریال مرغوب اما ارزان‌تر استفاده کنید. برای مثال رویه مبل چرم از پارچه و جیر گران‌تر است. درحالی که پارچه و جیر هم می‌توانند زیبایی و جلوه خاص خود را داشته باشند. همچنین انواع مبلمان فلزی از مبلمان چوبی ارزان‌تر هستند. درحالی که مقاومت و کارایی بیشتری هم دارند. بعد از انتخاب مبلمان مناسب با قیمت کمتر نوبت انتخاب فروشنده مناسب است.

صندلی اداری
بیشتر

فروشندگان زیادی در بازار وجود دارند که سعی می‌کنند با ایجاد شرایط بهتر از دیگر رقبا پیشی گرفته و نیاز شما را برآورده کنند. برای مثال شما می‌توانید از فروشندگانی که کالاهای خود را با قیمت عمده عرضه می‌کنند، خرید کنید. این افراد درواقع تولید کننده هستند و با حذف واسطه ها و بخشی از هزینه‌های حمل و نقل، قیمت نهایی مبلمان را کاهش می‌دهند. همچنین گاهی خرید اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده می‌تواند فرصت خوبی برای شرکت در انواع آف‌ها و فروش‌های ویژه یا خرید اجناس و کالاهای مناسب برای شما ایجاد کند.

چطور مبلمان اداری مدرن با قیمت مناسب تهیه کنیم؟

چیدمان محیط کار و تاثیر آن روی بازده کاری پرسنل

درنهایت بعد از انتخاب مبلمان اداری مدرن و همچنین پیدا کردن مبلمان قیمت مناسب، نوبت به چیدمان محل کار می‌رسد. لازم است این نکته را مد نظر قرار دهید که چیدمان محیط کار تاثیر بسیار زیادی روی روحیه و میزان انرژی و بازده کاری افراد دارد. به همین دلیل است که سعی می‌شود، بهترین چیدمان در محل کار پیاده سازی شود.

درواقع نوع چیدمان، فضای اتاق، رنگ آمیزی و عوامل دیگر از چیدمان می توانند تاثیر زیادی روی روحیه کارکنان و پرسنل و حتی مراجعین بگذارند.

فاکتورهای مهم در طراحی و چیدمان محیط کار

در حین طراحی و چیدمان محیط کار باید کاری که در آن انجام می‌شود و نوع کاربرد فضا را در نظر گرفت. همچنین باید از فضای مناسب استفاده کرد. انتخاب رنگ مناسب برای فضا هم اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که رنگ‌ها می‌توانند تاثیر زیادی روی روحیه کارمندان و افراد حاضر در اتاق بگذارند.

در اتاق‌ها هم می‌توانید با استفاده از انواع لوازم متناسب محیط اداری مانند پارتیشن اداری، فایل‌های سه کشو و چهارکشو، کمد بایگانی و غیره محیط را هر چه بیشتر به یک محیط اداری و کاری نزدیک کنید. به علاوه استفاده از لوازم تزئینی هم اهمیت زیادی در تلطیف محیط و ایجاد حس آرامش و صمیمیت بیشتر در محیط دارد. مثلا می‌توانید از چند گلدان گل یا تنگ ماهی یا قاب عکس و لوازم تزئینی استفاده کنید. تا فضا از خشکی و بی‌روحی فاصله بگیرد.

طراحی محیط اداری با مبلمان اداری مدرن

اگر مبلمان اداری مدرن را برای محل کارتان در نظر می‌گیرید، باید بدانید که این نوع مبلمان به تنهایی بخش زیادی از چیدمان را تشکیل می‌دهد و نیازی به خرید بسیاری از وسایل اضافی به خصوص وسایل تزئینی نیست. درواقع همانطور که گفتیم مبلمان اداری مدرن نیازی به وسایل مکمل و اضافی برای زیباسازی و بهبود فضا ندارد. این نوع مبلمان مناسب فضاهای کوچک است و در محیط‌های جمع و جور کوچک می‌تواند جلوه خوبی به فضا بدهد. همچنین در کنار این نوع مبلمان باید از وسایل تزئینی و اداری شیک و مدرن استفاده کنید. تا تطابق بیشتری در فضا ایجاد شود.

4.6/5 - (286 امتیاز)

4 نظرات

  • سلام وقت بخیر از نظر شما استفاده از مبلمان اداری مدرن برای قسمت انتظار مطب کار درستیه؟ پیشنهاد شما برای بخش انتظار مطب چیه؟

  • سلام ما تو دفتر کارمون از رنگ های سبز و طوسی استفاده میکنیم به نظر شما بهترین رنگ مبلمان اداری مدرن برای دفترکار ما چه رنگ هایی هست؟

    • سلام وقت بخیر
      می‌تونید ترکیبی از رنگ‌های خنثی مثل سفید، مشکی یا طوسی رو به همراه رنگ سبز مورد استفاده قرار بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.