محیط کاری سالم

کارمندان مهمترین سرمایه های کارفرمایان محسوب می‌شوند. کارمندان با نشاط و فعال می‌توانند سبب شکوفایی کسب و کار شما شوند. و معنای جدیدی از موفقیت را به کارفرمایان و مدیران هدیه دهند. ایجاد محیط کاری سالم تاثیر مهمی بر روحیه کارمندان دارد. لذا توجه به این نکته بسیار ضروری می‌نماید. در این مطلب شما را برای پیشرفت در محیط کاری سالم راهنمایی خواهیم کرد.

محیط کاری سالم

سلامتی اولویت اول ماست

کارمندان سالم نیازی به دریافت مرخصی استعلاجی ندارند‌. لذا تاثیر بزرگی در افزایش بازده ماهانه خواهند داشت. جهان امروزی مبتنی بر پول و کسب درامد است. به همین دلیل بیشتر وقت افراد صرف کار کردن میشود. اسیب ها و صدمات زیادی ممکن است در محل کار ایجاد شود. به عنوان مثال نشستن های طولانی و استفاده از تجهیزات غلط سبب آسیب به سیستم استخوانی افراد میشود. یا آلودگی های صوتی تاثیر مخربی بر روان افراد دارد. در ادامه شما را برای رهایی از این آسیب ها راهنمایی خواهیم کرد.

تجهیزات استاندارد ضامن سلامت شماست

اگر مدت زمان طولانی پشت میز کار می‌نشنمید؛ و حرکتی ندارید؛ به زودی به بیماری های مختلفی مبتلا خواهید شد. بیماری هایی نظیر چاقی، افزایش چربی خون، بیماری هایی مربوط به غدد نظیر دیابت و بیشتر از همه بیماری های استخوانی شما را تهدید میکند. کمر درد و بیماری های مربوط به پا عمدتا به دلیل استفاده از تجهیزات نامناسب ایجاد می‌شود. برای داشتن محیط کاری سالم می‌بایست تجهیزات ارگونومیک از جمله صندلی اداری طبی تهیه کنید. این تجهیزات مطابق با فرم صحیح بدن انسان ساخته شده است. لذا تغییری در استخوان بندی شما ایجاد نمیکند. و از عوارض ناخواسته جلوگیری میشود.

8 نکته اساسی در طراحی دکوراسیون دفتر وکالت
بیشتر

تجهیزات استاندارد ضامن سلامت شما در محیط کار

آلودگی های صوتی را کاهش دهید

تحقیقات ثابت کرده است؛ قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی های صوتی آسیب های جبران ناپذیری بر روی روحیه افراد می‌گذارد. بیماری هایی نظیر افسردگی، اختلالات روحی دوقطبی و غیره می‌تواند از اثرات مخرب آلودگی های صوتی باشد. ادارات و کارخانه جات از مهم ترین محل های آلودگی صوتی است‌. علل الخصوص اداراتی که ارباب رجوع و رفت و آمد بسیار دارند؛ از آلودگی صوتی رنج میبرند. اما میتوان با راهکار هایی نظیر استفاده از پارتیشن اداری دیواری از بروز آن جلوگیری نمود. انواع پارتیشن ها نظیر پارتیشن شیشه ای و پارتیشن چوبی عایق خوبی برای صوت هستند. و می‌توانند صدا های ناخواسته را از محیط حذف کنند؛ و محیط کاری سالم برای شما به ارمغان بیاورند.

آلودگی های صوتی محیط را کاهش دهید

بر بهبود روابط کارمندی تاکید کنید

اگر به سخنان نیاکانمان رجوع کنیم میبینیم همه آنها معتقد بودند یک دست صدا ندارد. به عینه ثابت شده است کار گروهی و فعالیت های تیمی نتایج بسیار بهتری در بر دارد. پس بهتر است قدری از رقابت های بیجا بکاهیم و بر دوستی ها تاکید بیشتری بورزیم. برای اینکار میتوانید کسانی که وظیفه مرتبط با یکدیگر را دارند هم اتاق کنید. یا از میز کار گروهی برای نزدیکتر کردن افراد بهره بگیرید.

بهبود روابط افراد در محیط کاری سالم

مشارکت، لازمه‌ی محیط کاری سالم

هرچند صاحبان کسب و کار ذی نفع ترین اشخاص در تجارت هستند؛ اما کارمندان نباید خود را از مدیران جدا بدانند. اگر مدیران و کارمندان مانند یک قطار واحد بر روی ریل موفقیت قرار بگیرند بسیار زود تر به مقصد خواهند رسید. پس بهتر است میزان تصمیم گیری های گروهی را افزایش یابد. تا کارمندان با کارفرمایان احساس همبستگی بیشتری داشته باشند.

بهترین ترکیب رنگ برای دفتر کار اداری
بیشتر

مشارکت، لازمه‌ی محیط کاری سالم

در محیط کاری سالم، قدردانی را فراموش نکنید

از دیگر ارکان مهم داشتن محیط کاری سالم ، جشن گرفتن پیروزی های کوچک و بزرگ است. اگر کارمندان تصور کنند تلاش های آنها مورد توجه و قدردانی قرار خواهد گرفت؛ بهترین تلاش خود را خواهند نمود. این قدردانی می تواند شامل افزایش حقوق یا کارت های مالی هدیه باشد. که بسیار برای کارمندان ارزشمند است. هرچند بیش از ۸۰ درصد کارمندان معتقدند قدر دانی های کلامی بیشتر از پاداش های مالی ارزشمند است.

تغییرات را با آغوش باز بپذیرید‌

هرچند ممکن است به محل کار قبلی خود خو گرفته باشید؛ اما گاهی ایجاد تغییر در دکوراسیون، می تواند نقش موثری در ایجاد محیط کار سالم داشته باشد. انسان به طور ذاتی به زیبایی علاقمند است. به همین دلیل اگر محل کار خود را راحت و زیبا بیابد، برای حضور در آن مشتاق تر خواهد شد‌. طی تغییر دکوراسیون میتوانید شرایط محیطی را اصلاح کنید. تا سلامت کارمندان تامین شود. میتوانید از وجود نور کافی و هوای تازه اطمینان حاصل کنید. و از گیاهان بیشتری در طراحی دکوراسیون بهره بگیرید. تیم تاو دکور آماده ارائه مشاوره به صورت آنلاین و رایگان در رابطه با دکوراسیون داخلی به شما مشتریان عزیز است. اگر قصد دارید در دفتر کار خود تغییری ایجاد کنید با ما تماس بگیرید‌.اگر به کارمندان اجازه دهید که سلیقه شخصی خود را حین دکوراسیون اعمال کنند قطعا آنها را خوشحال کرده اید. شخصی سازی فضاهای اداری می‌تواند احساس راحتی و صمیمیت بیشتری را به کارمندان القا کند.

تاو دکور در کنار شماست

طراحی دکوراسیون و یا بازساری اداری دفاتر کار امری تخصصی است که میتواند علاوه بر ایجاد محیط کاری سالم ، بر میزان فروش و بهره وری شما نیز تاثیر گذار باشد. پس بهتر است این امر را به کارشناسان متخصص تاو دکور بسپارید. ما اینجاییم تا رویای شما را حقیقی کنیم. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره دارید می‌توانید به صورت رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

4.5/5 - (277 امتیاز)

2 نظرات

  • با مشارکت به شدت موافقم، خیلی مهمه برای داشتن یه محیط کاری سالم که خیلی از شرکت ها یا استارتاپ ها بهش توجه نمیکنن و یه محیط خشک و بی روحی ایجاد میشه

  • محیط کاری سالم خیلی به داشتن تجهیزات اداری مناسب وابسته هستش اعم از داشتن میز و صندلی اداری استاندارد و خیلی چیزهای دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.