پارتیشن اداری

با گسترش معماری داخلی نیاز افراد به زیبایی در محیط کاری بیش از پیش ملموس شد. به همین دلیل کارفرمایان تمایل به طراحی و اجرای محیط های اداری خلاقانه دارند. طراحی دکوراسیون اداری داخلی و اعمال تغییرات امری تخصصی است. لذا در این مقاله شما را با دکوراسیون داخلی برخی از شرکت های بزرگ آشنا میکنیم. تا با ایده گرفتن از آنها بتوانید محیط داخلی شرکت خود را دیزاین کنید.

محیط اداری خلاقانه

شرکت گوگل (google)، دارای محیط اداری خلاقانه

گوگل یکی از شرکت های پیشرو در زمینه اختصاصی کردن محیط اداری خلاقانه برای کارمندان است. این ابر شرکت فعال در فضای اینترنتی معتقد است با فراهم کردن راحتی برای کارمندان، زمینه شکوفایی آنها و افزایش بهره وری آنها را تامین نموده است. بی شک دفاتر شرکت گوگل در شهر های مختلف دنیا همانند سرزمین عجایب است. اما دفتر مونیخ یکی از منحصر به فرد ترین محیط اداری خلاقانه جهان است.

شرکت گوگل (google)، دارای محیط اداری خلاقانه

در این شرکت اتاق های اختصاصی برای ماساژ، آواز و رقص تهیه شده است. همچنین برخی از قسمت ها دکوراسیون های اختصاصی مانند جنگل، ایستگاه آتش نشانی و … دارند. فضاهای بازی و استراحت اختصاصی سبب شده است میزان تمایل کارمندان برای حضور در دفتر کار بیشتر شود. و طی تحقیقات انجام شده میزان عملکرد مثبت آنها نسبت به قبل بسیار افزایش یافته است.

محیط خلاق و اداری گوگل

شرکت لگو (lego)

اگر فرزند کوچکی دارید حتما از محصولات لگو‌برای آنها خرید کرده اید. جالب است بدانید محل کار کارمندان برند لوگو شبیه به یک پارک بازی است. این ایده برای داشتن یک محیط اداری خلاقانه بسیار جسورانه است. لگو برای یک سرسره بزرگ نقره ای رنگ در میان شرکت قرار داده است. کارمندان برای پایین آمدن از طبقات از این سرسره ها استفاده میکنند. از رنگ های شاد برای رنگ آمیزی دیوار ها استفاده شده است. به همین دلیل با یک دفتر کاری شاد و دلچسب مواجه هستیم. لگو اعلام کرده است هدف او از احداث این دفتر کار، بازی کردن کارمندان نیست. نیت او القای احساس آرامش و ایجاد محیطی به دور از تشویش و استرس است.شرکت لگو (lego) دارای یک محیط کار خلاقانه است

استفاده از چوب در دکوراسیون اداری
بیشتر

شرکت مایکروسافت (Microsoft)

اگر به دنبال انعطاف و اختصاصی ساری فضا ها هستید برند مایکروسافت را الگوی خود قرار دهید. دفتر مرکزی این شرکت نامدار در ایتالیا قرار دارد. چیدمان و زیبایی اتاق کاملا با نظرات کارمندان تطابق دارد. آنها هر وسیله ای که برای کارکردن بهتر لازم دارند را در اختیار دارند. البته برخی از قسمت ها خصوصی تر و برخی بخش ها عمومی تر است. اکثر قسمت های خصوصی با استفاده از پارتیشن اداری از سایر بخش ها جدا شده است. تا کارمندان اتاق های اختصاصی خود را داشته باشند. برای ایجاد محیط های تعاملی نیر باغچه های خلاقانه در نظر گرفته شده است. در مجموع با حضور در شرکت مایکروسافت با یک محیط اداری خلاقانه و کاملا راحت مواجه می شویم. برخی از کارشناسان دلیل موفقیت مایکروسافت را القای اهمیت به کارمندان می دانند.

اجرای محیط اداری خلاق در شرکت مایکروسافت (Microsoft)

شرکت های پیشرو در زمینه طراحی دکوراسیون اداری خلاقانه

با افزایش اهمیت صنعت و تکنولوژی توجه ها به سمت کارمندان و افزایش میزان رفاه انها معطوف شد. شرکت های زیادی اقدام به ارائه پیشنهادات در این زمینه کردند. اما برند اوولوشن دیزاین (Evolution Design) سرانجام موفق به ارائه پیشنهادات جالب و خلاق به شرکت گوگل شد. این پیشنهادات در دفتر مونیخ گوگل اجرا شد. و در کمال تعجب میران بهره وری کارمندان بسیار افزایش یافت. مدیر شرکت گوگل اظهار داشت: اِوولوشن دیزاین یکی از شرکت‌هایی بود که به ما نشان داد اگر کارمندان در تمام طول روز پشت میز خود نشسته باشند، دیگر هیچ نوآوری وجود نخواهد داشت.شرکت های پیشرو در زمینه طراحی دکوراسیون اداری خلاقانه

اجرای محیط اداری خلاقانه در ایران

بی شک طراحی خلاقانه محیط های اداری نیازمند تجربه و کمک گرفتن از افراد خبره است. به همین دلیل توصیه میشود قبل از اقدام برای اجرا یا بازسازی اداری با یک مشاور در زمینه معماری داخلی صحبت کنید. به همین منظور کارشناسان تیم هنری معماری تاو در کنار شما است. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر ‌و دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

4.6/5 - (283 امتیاز)

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.