محیط کاری شاد

بی اغراق همه کارمندان حداقل یکبار در طول زندگی کاری خود، سابقه مشاجره برای صندلی کنار پنجره را داشته اند. همین موضوع ساده و خاطره نه چندان خوش ثابت میکند که محیط، تاثیر بسیار زیادی بر روی روحیات و خلقیات افراد دارد. از آنجایی که بیش از یک سوم عمر انسان قرن 21 ام حین فعالیت های اقتصادی میگذرد، در نتیجه تاثیر محیط کاری شاد بر روی روحیات افراد بسیار زیاد است. جالب است بدانید که این فقط یک نیاز از سوی کارمندان نیست، بلکه کارفرمایان نیز به این تغییر نیاز دارند. بدین ترتیب میتوانند بر روی کارایی کارمندان اثرات مثبتی داشته باشند. این موضوع تاو دکور نیز بر روی همین نکته تمرکز دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با راه حل هایی ساده برای ساختن یک محیط کار زیبا و شاد برای کارمندان تلاش کنید. در ادامه چهار راه حل گوناگون مطرح میکنیم که میتوانید مطابق با شرایط خود یکی را انتخاب کنید.

1-فضای اختصاصی خود را ایجاد کنید

یکی از مواردی که به وضوح فرهنگ سازمانی را بیان میکند، فضاهای اختصاصی هر فرد است. شاید گمان کنید که فضای اختصاصی تنها با استفاده از دیوار ها یا پارتیشن چوبی ایجاد میشود. اما منظور ما از بیان این مسئله شخصی سازی در حوزه کارمندان است. استفاده از چند گلدان یا قاب عکس که در حوزه اختصاصی شما قرار می گیرد. این عوامل به ظاهر کوچک، پیوستگی های عمیق تری میان شما و محل کارتان ایجاد میکند. به این ترتیب میزان کارایی کارمندان تا حدود 32 درصد افزایش پیدا میکند. پس این نکته به ظاهر کوچک اما اساسی را فراموش نکنید.

فایل سه کشو
بیشتر

فضای اختصاصی در محیط کاری

2-طبیعت را نفس بکشد

کمتر کارمندی وجود دارد که عمیقا به کارش علاقه مند باشد. پس بهتر است با یادآوری نکات کوچکی که سبب خوشحالیمان میشود، محیط کاری شاد تر را تجربه کنیم. یکی از این موارد طبیعت و انواع عناصر آن است. هنگامی که صحبت از بهره گرفتن از عوامل طبیعی میشود، همگی به یاد پنجره ها می افتند. پنجره ها در بهبود کیفیت کاری تاثیر فوق العاده ای دارند. اما همه قابلی استفاده از ان را ندارند. در چنین شرایطی بهترین گزینه استفاده از المان های طبیعی دیگری نظیر گلدان ها است. حتی برخی از کارمندان یک شرکت نوپا در کانزاس سیتی که در یک زیرزمین بی روح کار می کردند، در یک اقدام جالب دیوار ها را رنگ کردند. نقش و نگار های طبیعی بر روی دیوار شادابی محیط را بسیار افزایش یافت.

تاثیر المان های طبیعی بر افراد در محیط کار

3-معجزه ای از جنس رنگ و نور

بی اغراق همه ما میتوانیم ساعت ها در رابطه با تاثیر رنگ ها بر خلقیات صحبت کنیم. به همین دلیل باید کم کم این موجودات شگفت انگیز را به دفتر کاری خود وارد کنیم و از یک محیط کاری شاد تر و زیباتری بهره بگیریم. به عنوان مثال اگر به دنبال آرامش و خلاقیت هستیم، رنگ سبز را میهمان دفتر کارمان کنیم. اگر به دنبال توجه بیشتر به جزئیات هستیم، از رنگ قرمز بهره بگیریم. مثال های گسترده ای در این رابطه وجود دارد.

4-برای تغییر برنامه ریزی کنید

بسیاری از مراجعان تاو دکور، مدت ها است که قصد تغییر دکوراسیون اداری و ایجاد یک محیط شاد تر را دارند. اما در میان انبوهی از اطلاعات متعدد که از طریق وب سایت ها و شبکه های اجتماعی به دست می آورند، گم شده اند. پیشنهاد اول ما به چنین افرادی برنامه ریزی دقیق برای تغییر است. بهتر است ابتدا تغییرات مد نظر خود را مکتوب کنید و اگر خودتان قادر به ایجاد تغییرات بودید، بسیار خوب است. در غیر این صورت بهتر است از طریق متخصصان دکوراسیون داخلی اداری اقدام کنید. کارشناسان تاو دکور قادر به ارائه مشاوره مستقیم و رایگان به شما عزیزان هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با روابط عمومی شرکت در ارتباط باشید.

استفاده از چوب در دکوراسیون اداری
بیشتر

4.6/5 - (290 امتیاز)

3 نظرات

  • متاسفانه تو اداره ما هیچ نوع پارتیشنی وجود نداره که بخوام محیط کارم رو اختصاصی کنم و برای خودم جذابش کنم

  • یکی از موارد مهم شاد بودن محیط کاری برای کارمندان وجود رنگ های مختلف در محل کار هستش
    استفاده بیش از حد از رنگ های تیره اصلا خوب نیست تو محل کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.