طراحی و ساخت یک پروژه مسکونی، اداری و غیره علاوه بر اصول اصلی مهندسی، نیازمند بهره گیری از اصول زیبایی شناختی است. استادکاران نازک کاری ساختمان این مسئولیت را برعهده دارند. در حقیقت طی فرایند نازک کاری ساختمان، پوشش نهایی سازه ساخته میشود. طی این فرایند همه چیزی که پیش چشم مخاطب قرار میگیرد اجرا خواهد شد. این پوشش شامل گچ کاری، کاشی کاری، سرامیک و … میشود. در این مقاله از تاو دکور به بررسی این بخش از ساخت و ساز ها خواهیم پرداخت و جواب پرسش های زیر را مطرح خواهیم کرد.

  • نازک کاری چه موقع انجام میشود؟
  • مراحل اجرای نازک کاری چیست؟
  • در هر مرحله از نازک کاری چه اتفاقاتی می افتد؟
  • بهترین استادکاران نازک کاری چه کسانی هستند؟
  • نازک کاری

نازک کاری در چه مواقعی انجام میشود؟

هنگام ساخت و ساز یک سازه معمولا مراحل به ترتیب اولویت مهندس راهنما انجام میشود. به همین دلیل معمولا پس از اجرای مرحله سفت کاری (اجرای ستون ها، دیوار ها و غیره) نوبت به نازک کاری میشود. البته همه کسانی که نیازی به استفاده از استادکاران این حوضه دارند، در حال ساخت یک بنا نیستند. برخی از افراد تمایل دارند تا خانه ها یا دفاتر کاری خود را مجددا بازسازی کننده و آن را مطابق متد های روز آپدیت کنند. این افراد می تواند با کسب مشاوره از کارشناسان، میزان خدمات مد نظر خود برای بازسازی اداری یا مسکونی تخمین بزنند و متخصصانی در هر حوضه را استخدام کنند.

بدین منظور می توانند از مشاوره رایگان و تلفنی تاو دکور استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های مندرج در سایت در ارتباط باشید.

رنگ درب حیاط سفید طلایی
بیشتر

مراحل اجرای نازک کاری در دکوراسیون اداری

  • اجرای گچ و خاک
  • سفید کاری بنا
  • کشته کشی
  • اجرای قرنیز
  • کف سازی
  • آب بندی
  • زیبا سازی
  • اجرای سقف

در ادامه هر مرحله را به اختصار توضیح خواهیم داد.

اجرای گچ و خاک

اجرای گچ خاک یکی از مهمترین بخش‌های نازک کاری ساختمان ها است. در طی این فرایند ، مقداری خاک رس الک شده را به گچ اضافه میکنند تاملاتی مناسب به وجود آید. سپس، با استفاده از این ملات دیوارها را پوشش می دهند و بر استحکام آن می افزایند. بدین ترتیب پایه‌ای مناسب برای اجرای مراحل بعدی به وجود می آید. شاید برای شما هم سوال باشد که چرا از خاک رس در این ترکیب استفاده می‌شود؟ پاسخ این است که هم ملات ارزان تر تمام شود و هم ملاتی سفت تر و دیر گیر تر به دست آوریم.

سفید کاری بنا

این مرحله در تمامی بنا ها انجام میشود و طی آن پوشش ایجاد شده در مرحله قبل را با گچ سفید می پوشانند. این مرحله سبب میشود تا ظاهر ساختمان تمیز تر و مرتب تر باشد.

کشته کشی

همانطور که میدانید گچ خالص به سرعت خشک میشود و امکان صیقل دادن سطح ان وجود ندارد. به همین دلیل نوع دیگری از ملات گچی تهیه میشود که تین قابلیت را داشته باشد. برای تهیه کشته ابتدا پودر گچ را از نوعی الک بسیار ریز رد میکنند. در ادامه به این پودر مقداری آب اضافه میشود و حدود ۱۵ دقیقه به طور مداوم هم زده میشود. ترکیبی که در نهایت به دست می آید بسیار قابل انعطاف است. بدین ترتیب میتوان ان را به حالت های مختلفی در آورد و بر روی آن نقاشی کرد. این ملات در اثر تبخیر آب و به مرور زمان خشک میشود.

رنگ درب حیاط مشکی طلایی
بیشتر

سنگ قرنیز دور دیوار ها

هرچند ظاهر اتاق ها در این مرحله بسیار مرتب است، اما در طول زمان دچار تخریب میشود. زیرا گچ در مقابل رطوبت فرسوده میشود. برای جلوگیری از این اتفاق دو. تا دور دیوار ها را میتوان با طول ۵ الی ۱۰ سانتی متر با نوعی سنگ پوشش داد. بدین ترتیب آب و رطوبت به بخش های داخلی نفوذ نمیکند. به این پوشش سنگی که معمولا از جنس مرمر، تراورتن و … است، قرنیز میگویند.

کف سازی نهایی

برای پوشش کف گزینه های متعددی پیش روی کاربران وجود دارد. استفاده از سیمان، موزاییک، کاشی، سرامیک و … بسیار رایج است. کاربران میتوانند مطابق با بودجه و کاربرد خود در این زمینه تصمیم بگیرند.

مراحل اجرای نازک کاری به ترتیب

آب بندی

با در نظر گرفتن همه موارد ذکر شده، گاهی نیاز داریم تا کف آپارتمان را شست و شو دهیم. بنابراین باید راهکارهایی نیز در این زمینه وجود داشته باشد. در این مرحله قسمت های حساس دیوارها و کف آب بندی میشود تا آب به آن بخش ها نفوذ نکند و کف پوش ها نیز برای جمع آوری و انتقال آب تعبیه میشود‌.

زیباسازی دیوار ها

برای تزئین دیوار ها راه حل های مختلفی توسط تیم تاو دکور ارائه میشود و از آنجایی که این بخش یکی از مهم ترین قسمت های فرایند نازک کاری ساختمان است و جلوه نهایی آپارتمان شما را تشکیل میدهد، بسیار مهم است که در آن دقت لازم را داشته باشید. شما میتوانید از سنگ، سرامیک و حتی کاغذ دیواری در این بخش استفاده کنید. همه این موارد بستگی به نوع کاربری شما دارد. به همین دلیل می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما به طور رایگان صحبت کنید و متریال مناسب خود را انتخاب کنید.

تقسیم بندی فضای داخلی ساختمان
بیشتر

زیباسازی دیوار ها به کمک نازک کاری ساختمان

اجرای سقف

سقف سازه ها نیز تاثیر بسیار زیادی بر زیبا تر شدن سازه ها دارد. در این مرحله استادکاران ما به اجرای سقف های کاذب یا گچ بری و … خواهند پرداخت.

اجرای سقف به منظور نازک کاری ساختمان

تاو دکور در کنار شماست

جالب است بدانید که تیم تاو دکور میتواند بهترین متخصصان ررا ببا قیمتی مناسب در اختیار شما قرار دهد. هماهنگی میان استاد کاران و اشنایی با سبک کار یکدیگر سبب مشود تا نتیجه نهایی کار بسیار زیباتر و هماهنگ تر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

4.7/5 - (287 امتیاز)

3 نظرات

  • نازک کاری ساختمان و مراحل انجام اون خیلی مسئله مهمیه و حتما باید از بهترین استاد کار استفاده بشه

  • سلام وقت بخیر مجموعه تاو دکور نازک کاری ساختمان هم انجام میده؟ و اینکه هزینش به چه صورت هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.