شیشه سکوریت ساتینا

شیشه سکوریت ساتینا

شیشه سکوریت ساتینا یک نوع خاص و ویژه ای از شیشه مات به حساب می آید که از قرار دادن شیشه در مواد اسیدی مثل هیدروفلوئوریک اسید یا سایر اسیدهای ساینده حاصل و تهیه می شود . شیشه در واکنش و ریکشن آن وقتی همراه با اسید فلوئوریکی که بر روی آن ریخته می شود شیشه ساتینا به دست می آید .

دانه های ریز و کوچک آن برای مات کردن و یا حک کردن که بر روی شیشه به کار م روند ، تماما صیقلی و صاف و شفاف است. بنابراین سطح این شیشه تماما یکنواخت و یکدست شده است که یکی از فرق های شیشه مات ساتینا با سطح بدون یکنواختی شیشه سند بلاست است.

شیشه سکوریت ساتینا مثل شیشه های دیگر طی فرایندی سکوریت شده و دارای استحکام بسیار بالایی است و حتی به سرعت در حال گسترش فراوانی و بسیار مورد استقبال دیگران قرار گرفته است. شیشه سکوریت ساتینا نور را به خوبی از خود عبور می دهند و با این حال از دیده شدن جزئیات پشت  شیشه جلوگیری به عمل می اورد و واضح نشان داده نمی شود.

شیشه سکوریت ساتینا

شیشه ساتینا

یکی از بهترین نوع شیشه های مات که امروزه بسیار پرطرفدار شده در بین مردم شیشه سکوریت ساتینا است. شیشه ساتینا دارای تکنولوژی بسیار بالاتری و فراوانی نسبت به شیشه های سندبلاست و مشجر می باشد به همین سبب در ساختمان های مدرن و جدید و خلق فضاهای منحصر به فرد و زیبای داخلی بیشتر مورد بهره برداری قرار می گیرند . همچنین از جهت شکل ظاهری و ساختار نمای آن بسیار زیباتر و منحصر به فردتری دارا است.

سطح بیرونی این دسته از شیشه ها به شکل مات و یکنواخت است. برخلاف شیشه های سندبلاست که بر روی سطوح آن ممکن می باشد فضاهای خالی وجود داشته باشد این دد از شیشه ها به شکل یکدست و یکنواخت مات شده اند و هیچگونه فضای خالی و شفافی بر روی آن دیده نمی شود و کاملا مات و یکنواخت هستند . همچنین پارتیشن شیشه ای نیز با این نوع شیشه تولید می شود.

در مراحل تولید شیشه ساتینا، اسید فلویوریک ( HF ) و ترکیبی از چند ماده و مواد دیگر به شکل کامل و یکنواخت بر روی سطوح بیرونی شیشه ریخته شده است و سطح خارجی شیشه در اثر تماس و نزدیکی با اسید دچار خوردگی خواهد شد که نهایتا سطح صاف و صیقلی و شفاف آن از بین می رود و شیشه به شکل مات یکنواخت در می آید. در این صورت دید شیشه به شکل تمام و کمال مسدود و تار خواهد شد.

پارتیشن قابل شستشو و کاربردهای آن
بیشتر

پس زمینه ی شیشه سکوریت  ساتینا برای هماهنگی فراوان و بهتر با اجزای محیط تنوع طرح های بسیاری دارد مانند: رنگی، آینه ای و بی رنگ که هرکدام وابسته به کاربرد و محل قرار گیری قابل اجرا خواهد بود.
انواع کاربرد شیشه سکوریت ساتینا به طور مختصر:

  • قابل‌استفاده در درب‌های مختلف کشویی، لولایی و اتوماتیک است
  • قابل‌استفاده در رستوران‌های مختلفی چون:سنتی کافه‌ها و سایر فضاهای اجتماعی می باشد.
  • جهت جداکردن فضایی در اماکنی چون مسجد، توالت عمومی و … است .
  • قابل‌استفاده در دکوراسیون منزل مانند:حمام، سرویس بهداشتی، تراس و پنجره‌ها

شیشه سکوریت ساتینا

ضخامت شیشه سکوریت ساتینا

از جهت ضخامت شیشه های ساتینا باید بگوییم که این شیشه در ضخامت های 4 الی 12 میلی متر تولید می شود که بسته به نوع کاربرد آن می تواند برای ساخت انواع نماهای شیشه ای، درب های اتوماتیک، پنجره های دوجداره، انواع دکوراسیون های داخلی و پارتیشن ها مورد بهره قرار می گیرد.

قیمت شیشه سکوریت ساتینا

شیشه سکوریت ساتینا از جهت اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد و از مزیت و تنوع فراوان برخوردار است. از جهت ضخامت مورد نظر در زمان خرید از موارد تاثیر گذار در هزینه و قیمت شیشه سکوریت ساتینا خواهد بود .

قیمت شیشه سکوریت ساتینا حدودا هم قیمت شیشه سندبلاست می باشد. با توجه به تکنولوژی های به روز و مدرن استفاده شده است در شیشه ساتینا کاربرد آن توصیه می شود. برای اطلاع از قیمت اجرای این دسته از شیشه ها مواردی باید بررسی شوند تا به صورت دقیق لیست قیمت ها ارائه شود. همچنین اندازه و ابعاد شیشه بسیار مورد اهمیت می باشد چرا که هرچه شیشه بزرگتر باشد تولید آن سخت تر و در نتیجه بر روی قیمت موثر است.

پارتیشن آکاردئونی
بیشتر

شیشه سکوریت ساتینا

کاربرد شیشه سکوریت ساتینا

حال که در عصر معماری شیشه ای دوم به سر می بریم صنعت شیشه به حدی پیشرفت داشته است که انسان توانسته بسیاری از ویژگی های شیشه را به خواست خودش تغییر و تحول دهد و قابلیت هاو کاربردهای جدید و تازه ای به آن بیفزاید . از جمله تولید شیشه نشکن و شیشه مات و شیشه ساتینا و غیره می توان اشاره کرد .

طبیعت شیشه در صورتی که هیچ گونه ناخالصی در آن وجود نداشته باشد و سطوح آن دچار تغییر و تحول نشود صاف و شفاف است و می تواند به صورت کامل هر آنچه که در ورای آن وجود دارد به ما نشان دهد. شکننده بودن هم یکی دیگر از خواص شیشه در حالت عادی می باشد.

تمام این ویژگی های مطلوب سبب شد که کاربرد شیشه در معماری روز به روز گسترش پیدا کند و شیشه به یکی از ارکان اصلی سازه های ساختمانی تبدیل شود. با عبور از سبک معماری گوتیک که عصر معماری شیشه ای دوره ی اول نیز نامیده می شود و شیشه جایگاه مطلوب تر و بالاتری در معماری پیدا کرد و شیشه های رنگی برای اولین بار پدید آمده اند.

از مهمترین ویژگی های شیشه ساتینا، اندازه مات بودن شیشه است که میتوان اندازه مات بودن آن شیشه را در حین تولید تغییر داد. به عنوان نمونه در موارد زیر می توان استفاده کرد.

  • بالکن شیشه ای: یکی دیگر از مکان هایی است که می توان در آن از شیشه سکوریت ساتینا و یا شیشه مات استفاده شود. از شیشه ساتینا می توان در محیط های مختلفی و فراوان مانند نمای شیشه ای استفاده کرد. در صوررت استفاده از شیشه سکوریت ساتینا می توان به عنوان دیده نشدن ورودی از خروجی می باشد.
  • شیشه ساختمان: شیشه سکوریت ساتینا در مواردی که درب های ورودی ساختمان از جنس شیشه می باشند، یا شیشه در آن به کار رفته است، برای اینکه محیط داخل ساختمان مشاهده نشود، از satin glass بهره می برند. برای پنجره هایی که در معرض مشاهده عموم و یا در بخش های پرتردد قرار دارد، از آن جهت ایجاد امنیت و حفظ حریم شخصی استفاده می گردد.
  • حمام شیشه ای: کاربرد استفاده و انتخاب شیشه ساتینا برای حمام شیشه ای بسیار بالا می باشد. در حمام شیشه ای از شیشه ساتینا برای حفاظ و یا پوششی از نمایش پشت شیشه را دارد.
  • پارتیشن شیشه ای: از شیشه ساتینا و یا مات برای پارتیشن شیشه ای هم استفاده می شود. از پارتیشن های شیشه ای جهت ادارات و ساختمان های تجاری است که با استفاده از آن می توان برای پارتیشن های مدیریت و حتی بخش های مهم اداره هم می توان از حریم شخصی ایجاد کرد.
پارتیشن بندی دفتر اداری
بیشتر

خاصیت شفاف و بی رنگ بودن شیشه خاصیتی مطلوب و مفید می باشد که در معماری کاربردهای گسترده فراوانی دارد. اما گاهی به منظور حفظ فضاهای خصوصی داخلی نیاز ت تا در عین استفاده از شیشه، دیدی وجود نداشته باشد و حریم خصوصی حفظ شود و به اصطلاح دید شیشه مسدود گردد.

نحوه تولید شیشه سکوریت ساتینا

برای تولید شیشه ساتینا از اسید فیوریک استفاده خواهد شد. در کارخانه ابتدا روی شیشه را با اسید به خوبی می شویند تا جایی که سطح شیشه کاملا خورده شده است و حالت کاملا مات به خود بگیرد. این شستشو با اسید علت یکسان و یکنواخت شدن سطح شیشه شده و مانع زبز زبر شدن آن می شود. تکنولوژی تولید این شیشه طوری است که اسید فلوئوریک با ترکیبی از مواد دیگر بر روی سطح جام شیشه ریخته می شود که موجب خورندگی شیشه می گردد. از این رو شیشه مات خواهد گردد.

شیشه سکوریت ساتینا

بیشترین کاربرد شیشه سکوریت ساتینا

در ادارات و مکان هایی مانند انبار، آبدار خانه، سرویس های بهداشتی، اتاق مدیرعامل و هر جا که لازم بود درون آن مشخص نباشد استفاده می شود و شیشه ساتینا بیشترین کاربرد را خواهد داشت. دسته پیشرفته مات شدن آن این امکان را ایجاد می کند تا سطح کاملا یکدست و یکنواخت مات گردد برای همین بسیار برای دکوراسیون نیز مناسب است و در فضاهایی چون ادارات و رستوران ها بسیار پر کاربرد می باشد.

4.6/5 - (154 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.