اتاق کنفرانس شیشه ای

در این عنوان میخواهیم به معرفی اتاق کنفرانس شیشه ای ، مزیت ها و قیمت و انواع آن بپردازیم .

بازدهی کار کارمندان یک دفتر تا حد زیادی به محیط کاری آنها بستگی دارد، که آیا کارمندان با کارکردن در دفتر راحت هستند و محیط دفتر، نیازهای مدرن ارگونومی آنها را برطرف میکند؟ به دلیل اهمیت فضای کاری و افزایش بازدهی کارمندان برخی از شرکت ها به این فکر می افتند تا با طراحی یک فضای اداری مناسب بهره وری کارمندان را تا حد امکان افزایش دهند.

به همین دلیل اتاق کنفرانس شیشه ای از ایده هایی است که مطرح می شود. در ادامه در رابطه با چگونگی نصب و اجرای اتاق کنفرانس شیشه ای و مزایای آن صحبت خواهیم کرد:

ایجاد اتاق کنفرانس شیشه ای این امکان را برای افراد فراهم می کند تا با توجه به اهداف خود حداکثر استفاده را از فضای موجود به عمل آورند. علاوه بر این با ایجاد اتاق کنفرانس شیشه ای مراودات بین کارمندان ، همکاری میان افراد، نحوه تبادل اطلاعات کاملا مشخص است و از این جهت آسایش بیشتری را برای پرسنل فراهم خواهد کرد.

انواع اتاق کنفرانس شیشه ای

در ذیل به معرفی انواع پارتیشن اتاق کنفرانس خواهیم پرداخت :

 

انواع اتاق کنفرانس شیشه ای

  • اتاق کنفرانس شیشه ای ثابت

مزیت این نوع سبک بودن وزن دیوار هاست.

  • اتاق کنفرانس تمام شیشه ای

در این نوع شیشه نشکنی استفاده می شود که چند لایه بوده و ضخامت بین 10 الی 12 میلی متر دارد که از برون رفت صدا جلوگیری می کند.

  • اتاق کنفرانس کشویی

معمولا در شرکت ها کاربرد دارد چرا که محیط را شخصی میکند.

این نوع با ترکیب شیشه با پروفیل آلومینیومی یا چوبی طراحی میشود و روز به روز مشتاقان زیادی را بسوی خود جذب میکند.

اگر به صورت کاملا خلاصه از مزایای پارتیشن اداری ثابت برای شما بخواهیم بگوییم میتوانیم از نصب آن که بسیار سریع صورت می گیرد ، عایق صدا که به هیچ عنوان کوچک ترین صدایی از آن عبور نمی کند ، صرفه جویی در هزینه و وقت در صورت تغییر آن و دکور بسیار زیبا و شیک آن اشاره کنیم . علاوه بر شیشه برای ایجاد پارتیشن اداری می توانیم از فریم های چوبی و آلومینیومی نیز استفاده کنیم .

اگر بخواهیم اتاق کنفرانس ثابت را به مواردی تقسیم کنیم باید بر اساس نوع قاب ، ساختار ، نوع مواد و هدف عملکردی تقسیم کنیم.
اگر دو نوع اتاق کنفرانس شیشه ای بخواهیم معرفی کنیم یکی اتاق کنفرانس شیشه ای یک شیشه ای و یکی دو شیشه ای است که تنظیمات متفاوتی در کاربرد دارند.

پارتیشن اداری به اصطلاح تک جداره و تک شیشه ای نصب سوئیچ و سوکت محدودی را فراهم میکند و این باعث مشکل در چینش دکوراسیون دفتر می شود .

اما نوع دو شیشه ای که کاربرد بهتری دارد در آن نصب کابل ها راحت تر انجام می شود .

شیشه های اتاق کنفرانس شیشه ای در دو نوع شفاف و نیمه شفاف ارائه میشود. و حالت نیمه شفاف فرد از مکان خصوصی بیشتری برخوردار است . پیش تر از این اشاره کردیم که یکی از مزیت های مهم دیوار کنفرانس شیشه ای عایق صوتی می باشد که با استفاده از دیوار دوجداره بهتر و آسان تر می توان به آن دست یافت.

شرکت سازنده پارتیشن اداری
بیشتر

این محصول ترکیبی، از شیشه و فریم آلومینیومی یا چوبی تولید شده است که امکان تولید انواع آن را فراهم می آورد.
درب اتاق کنفرانس شیشه ای در دو مدل تک پانل یا دو پانل ارائه می شود . البته ناگفته نماند که متداول ترین در برای اتاق کنفرانس شیشه ای در کشویی و لولایی میباشد. با وجود اینکه این محصولات در این حالت ثابت هستند ولی فضای دفتر شما را محدود نمیکنند.

این نوع را میتوان در مجتمع های تجاری، اداری ، بانک ها، ساختمانهای شهری، کارخانه ها، باشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و علمی و غیره استفاده نمود .

استفاده از اتاق کنفرانس شیشه ای در دفاتر تجاری مدرن باعث استفاده بهتر از فضاهای موجود که از اهمیت ویژه ای برخوردار است می شود . از طرفی هزینه توسعه دفتر بالا بوده و جابه جایی و تغییر محل شرکت نیز زحمات زیادی به دنبال دارد و در برخی مواقع نشدنی می باشد ، در نتیجه، معمولا تغییر محل شرکت در اولویت مدیران نخواهد بود و به عنوان یک گزینه جایگزین، بسیاری از مدیران به دنبال استفاده از اتاق کنفرانس شیشه ای هستند تا با تقسیم بندی اتاق ها، بیشترین استفاده را از فضای موجود ببرند.

پارتیشن شیشه ای از محبوبیت منحصر به فردی در میان شرکت ها برخوردار است چرا که انعطاف پذیری خیلی بالایی دارد و از ظاهر مدرنی برخوردار است و باعث منظم شدن شرکت می شود.

بحث های زیادی در مورد مزایا و معایب پارتیشن های اداری شیشه ای که یک نوع آن اتاق کنفرانس شیشه ای وجود دارد. در حالی که برخی از مدیران بر این باورند که با جداسازی افراد تیم خود، باعث کاهش مزاحمت ها و حواس پرتی آنها شده و در نتیجه باعث بالا رفتن بهره وری تیم می شوند، اما برخی معتقدند که محیط کار باید پویا و فعال یاشد و همکاران با هم تعاملی سازنده داشته باشند اما در حقیقت که شیشه بدون صرف هزینه های زیاد، تاثیر ظاهری و عملکردی زیادی بر دفتر شما خواهد داشت.

در ادامه به بررسی برخی از مزایای پارتیشن شیشه ای که به وسیله آن میتوان اتاق کنفرانس شیشه ای هم ساخت میپردازیم :

مزایای اتاق کنفرانس شیشه ای

یکی از مهم ترین مزایای پارتیشن شیشه ای افزایش بازدهی کاری کارمندان است و اطلاع آنها از این بحث که آنها علی رغم تمرکز و دقتی که از طریق پارتیشن شیشه ای به دست آورده اند ، تحت کنترل مدیر می باشند و نظارت دائمي او باعث افزایش تمرکز کارمندان میشود.

علاوه بر اینکه پارتیشن شیشه ای باعث کاهش تنبلی در محیط کار می شود، مسئولیت پذیری و جوابگویی آنان را نیز تقویت می کند؛ که هر دوی این موارد باعث افزایش بهره وری کار می گردد. استفاده از اتاق های شیشه ای به علت عایق بودن از صدا باعث افزایش تمرکز و دقت افراد میشود و از طرفی باعث میشود تا مدیر احاطه و تسلط بر کارمندان داشته باشد به عبارتی دیگر در عین این که افراد در اجتماع شرکت دارند از فضای شخصی نیز برخوردارند .

پرده سیلوئت
بیشتر

انعطاف پذیری اتاق کنفرانس شیشه ای

  • انعطاف پذیری پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای متغیر است به این معنا که میتوان آن را با صرف هزینه و زمان کمی در مقایسه با دیوار گچی جا به جا کرد در حالی که تغییر نقشه یک اتاق با دیوار گچی بسیار پر هزینه و زمان بر می باشد . مهم ترین دستاورد مالی که پارتیشن های شیشه ای ناشی می شود از انعطاف پذیری بالای آن ها است. با کمک یک طراح و نصاب ماهر، نیازی به ثابت بودن پارتیشن های شیشه ای نمی باشد.

  • نگهداری پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای را به راحتی می توان تمیز کرد. برای این کار فقط به یک شیشه شور و یک دستمال (ترجیحا دستمال میکروفایبر) نیاز است و تفاوت چندانی با سایر شیشه ها از جمله آینه و میز شیشه ای ندارد و در مقایسه با دیوار گچی نگهداری کردن و تمیز کردن آن بسیار ساده و آسان تر می باشد .

  • هزینه اجرای پارتیشن در اتاق شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای در مقایسه با دیوارهای ثابت در واقع بسیار به صرفه و بسیار ارزان تر هستند. نصب پارتیشن های شیشه ای بسیار سریع و آسان است و نیازمند تغییرات ساختاری در دفتر یا هر مکان دیگر ندارد . بنابراین در صورت نیاز به تغییر ابعاد اتاق ها و … هزینه ها تغییرات اندک خواهد بود.

  • روشنایی

از طرفی با استفاده از پارتیشن های شیشه ای، در طول روز نیاز به چراغ الکتریکی کاهش می یابد چرا که عایق نور نمی باشد و علاوه بر کمتر مصرف کردن انرزی که مزیت بسیار خوبی می باشد باعث روحیه دادن و انگیزه دادن و انرژی مثبت به کارمندان است . در نتیجه مصرف انرژی کاهش یافته و در نهایت هزینه های کلی شرکت کاهش می یابد. علاوه بر این منافع مالی، مصرف انرژی کمتر، تاثیر مثبتی بر محیط زیست نیز دارد.

یکی از مشکلات بسیاری از محیط های کاری نبود نور طبیعی است که این مسئله به مرور زمان باعث ایجاد تاثیرات روانی منفی بر روح و روان کارکنان می شود. نور طبیعی باعث بهبود سلامت روح و روان کارکنان شده و در نتیجه کارایی و بهره وری آنان را که از مهم ترین اهداف یک شرکت می باشد را افزایش می دهد. نصب پارتیشن های شیشه ای یکی از بهترین روش ها برای ورود نور طبیعی به محیط کار است.

  • حریم خصوصی در پارتیشن شیشه ای

برخلاف تصور عمومی، نصب پارتیشن های شیشه ای، لزوماحریم خصوصی را از بین نمی برد ، بلکه با حفظ حریم خصوصی افراد را گرد هم جمع میکند و با وجود محیط خصوصی و افزایش دقت و تمرکز افراد باعث تعاملی سازنده و پویا نیز میان آنها می شود بسیاری از مدیران در مورد نصب دیوار شیشه ای مردد هستند چراکه نمی خواهند حریم خصوصی کارکنان را برهم بزنند و برای حل این موضوع همانطور که پیش تر گفتیم از دو نوع شیشه برای پارتیشن استفاده می شود یک نوع شفاف و یک نوع مات و برای برای حفظ حریم خصوصی می توان از شیشه های مات استفاده کرد.

فایلینگ اداری چیست؟
بیشتر

در این حالت در عین داشتن نور طبیعی، حریم کارکنان نیز حفظ می گردد.

ظاهر پارتیشن شیشه ای

  • ظاهر پارتیشن شیشه ای

با افزایش رقابت جهانی، جذب مشتریان جدید سخت تر شده است و شرکت ها از هیچ کاری برای افزایش مشتری مضایقه نمی کنند و چه روشی بهتر از پارتیشن شیشه ای که با صرف هزینه و زمان کم باعث تغییر بسیار زیادی در ظاهر و دکوراسیون اداری شرکت می شود .

از این رو شیک بودن و ظاهر مدرن یک شرکت برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان جدید بسیار مهم است. از طرفی پارتیشن شیشه ای بدون شک ظاهری بسیار حرفه ای به دفتر کار می بخشد که این ظاهر حرفه ای بر مشتریان بالقوه نیز تاثیر گذار خواهد بود.

اگر شرکت شما دکوری قدیمی داشته باشد لازم نیست نگران باشید ، کمی رسیدگی به شرکت و ایجاد یک اتاق کنفرانس شیشه ای باعث مدرن شدن شرکت شما می شود. این تغییر دکور در روحیه و بهره وری کارمندان شما نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت.

مهم نیست که چقدر ظاهر شرکت شما قدیمی یا بی نظم و بهم ریخته به نظر می آید، پارتیشن های شیشه ای قطعا ظاهر این شرکت را مدرن خواهد کرد. این مسئله علاوه بر افزایش مشتری باعث تقویت روحیه کارکنان و بهره وری آنان نیز می شود .
علاوه بر این می توانید با استفاده از دیگر ویژگی های پارتیشن شیشه ای مانند شیشه های رنگی و مات و … ظاهر دفتر خود را متفاوت و زیبا کنید.

پارتیشن هایی که از شیشه های با کیفیت به خصوص شیشه های دوجداره ساخته می شوند در مقابل سر و صدا نیز مقاوم تر از شیشه های یک جداره ای می باشند. شیشه های دو جداره نسبت به دیوارهای ثابت و شیشه های یک جداره در برابر سر و صدا عملکرد بهتری نیز دارند. در نتیجه باعث کاهش حواس پرتی کارکنان می شوند و در نهایت بهره وری آنان افزایش می یابد.

  • طول عمر پارتیشن های شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای تنوع زیادی دارند اما در کنار این تنوع باید به ضخامت آن ها در اتاق کنفرانس شیشه ای توجه کرد. علاوه بر این شیشه ها باید تا حد امکان در برابر ساییدگی و شکستن مقاوم باشند تا بتوان با مراقبت مناسب در طولانی مدت از آن ها استفاده کرد.

نصب و اجرا اتاق کنفرانس شیشه ای

1- تقسیم فضای کار
2- استفاده موثر از فضای کاری و ایجاد مکان ارگونومی
3- اصلاح فضای بصری با استفاده از تکنیک معماری و تنوع شیشه های رنگی
4- وجود نور طبیعی
5- امکان جا به جایی

4.6/5 - (304 امتیاز)

4 نظرات

  • سلام خسته نباشید خواستم بدونم که اتاق کنفرانس شیشه ای بعد از ساخت امکان بزرگتر کردنش هم وجود داره؟ یعنی مثلا میشه یه اتاق شیشه ای 50 متری رو کرد 70 متر؟

    • سلام وقت بخیر
      با استفاده از انواع پارتیشن، تفکیک و جداسازی بین قسمت‌های مختلف ایجاد میشه و بهره‌وری از فضا افزایش پیدا می‌کنه.

  • معمولا ابعاد اتاق کنفرانس شیشه ای چه مقدار در نظر گرفته میشه؟ و اینکه هزینه به چه صورت محاسبه میشه؟

    • سلام وقت بخیر
      لطفا از طریق شماره تماس‌های زیر با تاو دکور در ارتباط باشید:
      021-44036086
      09120056090

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.