روش های زیادی برای بهتر و راحت تر کردن محیط کار وجود دارد. سبک دکوراسیون فنگ شویی یکی از این روش ها است که  احیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. فنگ شوی یک هنر باستانی چینی است که بر اساس ایجاد فضایی هماهنگ با محیط است. این کلمه به معنای باد (فنگ)، و آب (شوی) است. پس این هنر به معنای فضایی است که همچون آب و باد جریان می یابد.

سبک دکوراسیون فنگ شویی

فنگ شویی چیست؟!

در فنگ شویی وسایل و اجسام در یک اتاق به صورت جریان طبیعی انرژی مرتب میشوند. به صورتی که از رنگ ها، وسایل، و حتی جنس اجسام برای ایجاد محیطی مناسب استفاده میشود. نحوه کنار هم قرار گرفتن اجسام نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. این هنر در چین بیش از 3000 سال پیش ایجاد شد و در تمامی کشور های آسیایی حاشیه اقیانوس آرام مانند ژاپن، کره، سنگاپور، فیلیپین، ویتنام، تایلند و مالزی استفاده میشود. در تمامی این کشور ها هنر فنگ شویی از ارزش خاصی برخوردار است.

فنگ شویی چیست

فنگ شویی در غرب

در سال های اخیر سبک دکوراسیون فنگ شویی در کشور های غربی مانند آمریکا و حتی کشور های اروپایی به سرعت در حال محبوب شدن است.  بسیاری از شرکت ها و بناهای اداری در این کشور ها فضای خود را با استفاده از اصول فنگ شویی مرتب میکنند.  خیلی از کارآفرینان آسیایی سعی و تلاش بسیاری برای استفاده از فنگ شوی در محیط اداری خود میکنند. در یک پرسشنامه قدیمی، 70% از کارآفرینان تایوانی از فنگ شویی استفاده می کردند و در یک پرسشنامه دیگر 70% شرکت های تایوانی سالانه میانگین حدود 27,000$ برای مشاوران فنگ شوی، طراحی، و هزینه ساخت اداره بر اساس فنگ شوی خرج میکنند.

تجهیزات دفتر اداری
بیشتر

مزایای فنگ شوی در محیط کار

چه به صورت دورکاری در خانه کار کنید و چه در محیط اداری رسمی، شما ساعات طولانی را در محیط کار خود می گذرانید. طرفداران فنگ شوی ادعا دارند که استفاده از اصول این هنر در محیط کاری شما باعث افزایش بازده و موفقیت میشود. در یک دکوراسیون اداری که، زیبا و گرم است کار راحت تر و لذت بخش تر هم هست. البته علی رغم وجود تجربه ها و داستان های موفقیت بسیاری که در مورد فنگ شوی وجود دارد، هنوز هیچ توافقی در جامعه علمی بر مبنای تاثیر سبک دکوراسیون فنگ شویی وجود ندارد.

مزایای فنگ شوی در محیط کار

5 عنصر فنگ شویی

در فنگ شویی 5 عنصر وجود دارند که انرژی را جذب میکنند و باید متعادل شوند. این 5 عنصر عبارتند از:

  • چوب: این عنصر رشد و خلاقیت را به جریان می اندازد. درخت، گیاهان، اجسام سبز میتوانند نماد عنصر چوب باشند.
  • آتش. آتش قدرت مند ترین عنصر است. آتش شور، انرژی، توسعه، جسارت و تغییر ایجاد میکند. شمع ها یا رنگ قرمز می تواند عنصر آتش را به محیط کاری وارد کنند.
  • آب. این عنصر به احساسات و الهام ایده ها متصل است. وجود خود آب، اجسام آبی یا فرم موج میتواند نماینده این عنصر باشد.
  • زمین. زمین یا سنگ نشان دهنده ثبات و قدرت است. برای عنصر زمین میتوان از سنگ، فرش، کتاب های قدیمی یا اجسام تیره و قهوه ای استفاده کرد.
  • فلز. فلز متحد کننده همه عناصر بالاست. و در عین حال تمرکز و نظم را نیز ایجاد میکند. برای فلز میتوان از اجسام سفید، نقره ای، خاکستری یا فلزی استفاده کرد.
  • 5 عنصر مهم در دکوراسیون فنگ شویی
سبک دکوراسیون بوهو
بیشتر

چگونه سبک دکوراسیون فنگ شویی را در دفتر کار خود وارد کنیم؟

برای استفاده کردن از فنگ شوی باید رنگ ها یا چیدمان خاص این هنر را استفاده کنیم. چند نکته که باید به آن توجه کنیم:

  • میز خود را در موقعیت قدرت قرار دهید.
  • بر اساس فنگ شوی شما باید میز خود را جوری بگذارید که در موقعیت قدرت باشید. این نقطه دورترین محل اتاق نسبت به ورودی است. جوری باید میز خود را تعبیه کنید که در هنگامی که نشسته اید، بتوانید در را ببینید.
  • پشتیبان قدرتمندی ایجاد کنید.

شما میتوانید با عقب بردن صندلی خود به طوری که پشتتان به دیوار باشد، فنگ شوی قویی ایجاد کنید. اگر این کار ممکن نیست همچنین می توانید پشت خود را با گیاهان سبز پر کنید.

  • صندلی مناسب انتخاب کنید.

صندلی اداری راحت همراه با پشتی بلند برای فنگ شویی ایده آل است. افراد عقیده دارند که پشتی بلندی ایجاد حمایت و محافظت میکند.

  • از آب و گیاه استفاده کنید.

بنا به نظر متخصصان استفاده از آب و گیاه در محیط کار میتواند انرژی مثبت ایجاد کند. فواره ها و آب نما ها برای این کار ایده آلند.

چه کار هایی را در سبک دکوراسیون فنگ شویی نباید بکنیم؟

  • محیط را نباید شلوغ بکنیم. نباید وسایل اضافی داشته باشیم و تا جای ممکن نظم را باید رعایت کنیم.
  • اگر محیط کار شما با فرد دیگری مشترک است تا جای ممکن روبروی هم یا پشت به پشت هم ننشینید. چرا که اینطوری درگیری بیشتر میشود.

از زوایای تیز استفاده نکنید.

  • از رنگ های خیلی روشن یا خیلی تند بپرهیزید.
نکات خرید نیم ست اداری
بیشتر

تاو دکور در کنار شماست

تیم تاو دکور با سالها سابقه کاری درخشان در زمینه دکوراسیون داخلی علل الخصوص پارتیشن اداری ارزان اداری مانند پارتیشن شیشه ای و پارتیشن چوبی اماده ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان است. به همین منظور اگر شما هم قصد تغییر دکوراسیون داخلی خود را دارید، میتوانید با ما در ارتباط باشید. بدین منظو با روابط عمومی شرکت تماس حاصل کنید.

4.6/5 - (293 امتیاز)

4 نظرات

    • بله با فنگ شویی در محل کار، با استفاده از از رنگ ها، وسایل، و حتی جنس اجسام می‌شه محیطی مناسب رو ایجاد کرد که روی بهره وری افراد هم تاثیرگذار هستش.

  • اون قسمت از فنگ شویی در دکوراسیون داخلی که گفتین میز خود را در موقعیت قدرت قرار دهید رو متوجه نشدم؟! موقعیت قدرت یعنی کجا؟

    • به این معنی هستش که دورترین محل اتاق نسبت به ورودی رو برای قرار دادن میز در نظر بگیرین. در واقع وقتی پشت میز نشستید باید بتونید در رو ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.