در زمان شیوع بیماری های واگیر دار نظیر بیماری کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ادارات به یکی از مهم ترین دقدقه های مدیران تبدیل میشود. چرا که آنها باید علاوه بر تامین سلامت کارمندان، به بالا بردن میزان بهره وری انها نیز توجه نمایند. طراحی فضای اداری منعطف میتواند تا حدودی این فاصله ها را تامین نماید. اما باید دید، کارمندان میتوانند با این مسئله کنار بیاییند یا خیر؟ در این مقاله از تاو دکور قصد داریم به نسئله رعایت بهداشت در حوضه ادارات در هنگام پاندمی های جهانی بپردازیم.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ادارات

در تمامی ادارات برخی بخش ها نسبت به سایر بخش ها رفت و آمد بیشتری دارند. به همین منظور نیاز به مدیریت و رعایت بیشتری دارند. باید این منطقه را مشخص کنید. غالبا بخش های پرخطر هر دفتر کاری ویژگی های زیر را دارد.

  • صندلی اداری قرار گرفته در آنجا به کارمند خاصی تعلق ندارد. و هرکسی میتواند از آن استفاده کند.
  • بخش هایی که مخل تجمع و انتظار ارباب رجوع ها است.
  • بخش هایی که انواع فعالیت های مختلف در آنجا انجام میشود. و برای یک وظیفه مشخص اختصاصی نشده است‌.

اگر مکان مورد نظر شما این ویژگی ها را دارد باید در راستای اجرای سیاست های فاصله گذاری اجتماعی اقدام نمایید.

قدم دوم؛ چیدمان نو مطابق با شرایط ویژه به وجود آمده

برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ادارات می توان از گسترش بیماری در میان کارمندان جلوگیری کرد. لذا باید در مکان های پرخطر در دکوراسیون اداری خود تجدید نظر کنید. پیشنهاد ما کاهش میزان کارمندان شاغل در اتاق به حداقل مقدار ممکن است. به عنوان مثال اگر در بخش پذیرش چهار کارمند داشتید؛ حالا از دو کارمند استفاده کنید. و سایر کارمندان را به بخش های دیگر منتقل کنید.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی و اداری
بیشتر

قدم سوم؛ دورکاری را فراموش نکنید

همه ما میدانیم کت حضور تمام کارمندان در دفتر کار ضروری نیست. بسیاری از کارمندان میتوانند وظایف خود را به صورت دور کاری و از منزل به انجام برسانند. لذا نیازی به حضور فیزیکی آنها نیست. به همین دلیل میتوانند تمام کار های خود را از فاصله دور مدیریت کنند. شما میتوانید آنها را از حضور در اداره معاف کنید. بدین ترتیب فضای کاری کافی برای کارمندان کلیدی ایجاد کنید.

قدم چهارم، ارتباط کارمندان با یکدیگر را قطع نکنید

در مقالات قبلی تاکید کردیم که یکی از مهم ترین دلایل موفقیت یک کسب و کار، ارتباط های موثر میان کارمندان؛ و حذف رقابت های غلط است. با اعمال فاصله گذاری اجتماعی در ادارات میزان برخورد کارمندان با یکدیگر کاهش یافته است. لذا ممکن است تاثیرات منفی بر روی بازدهی شما داشته باشد. شما میتوانید با روش های گوناگون این کاهش دسترسی را مدیریت کنید. به عنوان مثال می توانید از پارتیشن اداری برای اعمال فاصله گذاری استفاده کنید. با این روش می توان اتاق های اختصاصی زیادی در فضای کوچک ایجاد کنید. علاوه بر آن پارتیشن شیشه ای ارتباط بصری کارمندان را حفظ میکند. و میزان رقابت مفید آنها را حذف نخواهد کرد.

قدم پنجم، آموزش به کارمندان

برای پیشگیری از انواع بیماری های عفونی ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در ادارات توسط مدیران به تنهایی کافی نیست. بلکه باید به کارمندان به طور کامل در رابطه با بیماری، نحوه گسترش و نحوه پیشگیری به طور کامل توضیح داد. بدین ترتیب همکاری آنها در رعایت نکات بهداشتی نیز بیشتر میشود. همه این عوامل به ما کمک میکند تا بتوانیم شرایط ایده آلی در محل کار خود برقرار کنیم.

پارتیشن تجاری
بیشتر

قدم ششم، تعیین یک پشتیبان

در شرایطی نظیر وضعیت پیش آمده تمام امور از حالت عادی خارج میشود. لذا وجود فردی به عنوان پشتیبان در تیم برای انجام هماهنگی ها و رفع مشکلات کارمندان کاملا ضروری است. لذا نیازی نیست به صورت مستقیم با تمام کارمندان در ارتباط باشید. و از امر مدیریت به دور شوید.

تاو دکور در کنار شماست

همانطور که اشاره کردیم اجرای فاصله گذاری اجتماعی در ادارات نیازمند تغییر دکوراسیون است. به همین منظور در کنار شما هستیم تا با طراحی و اجرای دکوراسیون اداری تخصصی بهداشت و سلامتی را به کارمندانتان هدیه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان تاو دکور در ارتباط باشید.

4.6/5 - (300 امتیاز)

2 نظرات

  • وجود پشتیبان رو باهاتون موافقم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ادارت
    خیلی میتونه کمک کننده باشه

  • چیدمان خیلی تاثیر داره توی فاصله گذاری اجتماعی در ادارت البته بازهم هستن افرادی که رعایت نمیکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.