دفتر کار خانگی

دلایل مختلفی می‌تواند سبب کارکردن به صورت دورکاری شود. اخیراً با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی؛ گروه زیادی از افراد ملزم به کارکردن به سبک دورکاری شده‌اند؛ لذا وجود یک دفتر کار خانگی ضروری می‌نماید. اما برای راه‌اندازی یک دفتر کار خصوصی در منزل به چه چیزهایی نیاز است؟ در این مقاله از تاو دکور قصد داریم شما را با ویژگی‌های یک دفتر کار خانگی مناسب آشنا کنیم.دفتر کار خانگی

روشنایی مناسب دفتر کار خانگی

برای جلوگیری از آسیب به چشم و همچنین خستگی زودرس؛ استفاده از نور مناسب ضروری می‌نماید. بهترین نور برای مطالعه و انجام کارهای اداری، نور خورشید است. پس اگر اتاق کارتان یک پنجره بزرگ داشته باشد، بسیار بهتر است. در غیر این صورت می‌توانید از انواع نورهای زرد و سفید که تشابه بیشتری به نور خورشید دارد استفاده کنید. بهتر است یک چراغ مطالعه دیمر دار نیز تهیه کنید. تا از بروز انواع آسیب‌های بافتی به کره چشم جلوگیری شود.

دفتر کار خانگی

تجهیزات اداری ارگونومیک دفتر کار خانگی

قبل از خرید تجهیزات برای دفتر کار خانگی ، بهتر است نیازسنجی کنید. به عنوان مثال نیازی به استفاده از یک پرینتر رنگی بزرگ نیست. چرا که می‌توان صفحات را با قیمت پایین در نوشت‌افزارها پرینت کرد. اما استفاده از یک صندلی مناسب و ارگونومیک و یا در صورت وجود فضای کافی استفاده از میز کارمندی در منزل ضروری است‌. توصیه تاو دکور به شما خرید میز و صندلی ارگونومیک و راحت جهت حفاظت از مفاصل در برابر فشارهای فیزیکی است. ممکن است خرید این لوازم اندکی هزینه بر باشد. اما تا سال‌های سال عملکردی بهینه خواهند داشت.

اهمیت نورپردازی در فضای اداری
بیشتر

تجهیزات اداری ارگونومیک

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان حرفه‌ای تاو دکور در ارتباط باشید. بدین منظور می‌توانید با روابط‌عمومی شرکت در ارتباط باشید.

ایجاد حریم خصوصی در دفتر کار خانگی

هرچند کارکردن در فضای منزل، مزایای زیادی دارد. اما عوامل محیطی می‌تواند حواس شما را پرت کند. به عنوان مثال سروصدای فرزندان یا صدای تلویزیون از مهم‌ترین عوامل حواس‌پرتی در دفتر کار خانگی هستند. اگر نیاز به تمرکز بیشتر دارید؛ می‌توانید فضای کار خود را از اتاق‌های دیگر جدا کنید. انواع پارتیشن چوبی و شیشه‌ای می‌تواند یک اتاقک خصوصی برای کار بسازد. همچنین ظاهر مدرنی که این پارتیشن‌ها به منزل می‌بخشد منحصر به فرد است.ایجاد حریم خصوصی در دفتر کار خانگی

کتابخانه‌ای برای جمع آوری اسناد

بیشتر کارمندان برای کارکردن نیاز به تجزیه‌وتحلیل مقدار زیادی داده‌های از پیش تعیین شده دارند؛ لذا مقدار زیادی سند و کاغذ برای طبقه بندی وجود دارد. این کاغذها را می‌توانید به‌صورت حرفه‌ای طبقه‌بندی کنید و در پوشه‌های مختلف قرار دهید‌‌. سپس پوشه‌ها و زونکن‌ها را در داخل کتابخانه‌های خلاقانه قرار دهید. در ادامه چند نمونه از کتابخانه‌های زیبا در فضای منزل را مشاهده می‌کنید.

چیدمان در دفتر کار خانگی

ازآنجایی‌که  در دفتر کار خانگی بیشتر وقت خود را باید پشت میز کار سپری کنید؛ میز بزرگ با ابعاد مناسب تهیه کنید. سطح میز باید به‌اندازه‌ای باشد که لب تاب و مدارک بر روی آن به‌سادگی قابل سازماندهی باشد. برای دسته‌بندی نوشت‌افزارها می‌توانید از انواع لیوان استفاده کنید. زونکن‌ها نیز انتخاب ایده آلی برای دسته‌بندی کاغذها محسوب می‌شود.چیدمان در دفتر کار خانگی

صرفه‌جویی و کمک به داشتن زمینی سبز

اگر در دسته افراد دغدغه‌مند و طرف‌دار محیط‌زیست قرار دارید؛ می‌توانید از تجهیزات قابل بازیافت استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که یک دفتر کار خانگی هزینه‌های جانبی زیادی دارد؛ لذا برای صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به انرژی بهتر است لب تاپ، پرینتر و سایر دستگاه‌های برقی را تنها در مواقع لزوم روشن کنید. تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود. نکته بعدی تفکیک زباله است. حتماً زباله‌های قابل بازیافت، تر و خشک را از یکدیگر جدا کنید و آنها را به مسیر بازیافت برگردانید. تا گامی مهم در راستای داشتن زمینی آبادتر بردارید.

صندلی اداری
بیشتر

تاو دکور در کنار شماست

طراحی دکوراسیون اداری چه در منزل و چه در ادارات امری تخصصی و پیچیده است. رعایت تمام نکات مربوط به تجهیزات و رنگ‌بندی و غیره قدری دشوار است. اما کارشناسان ما با سال‌ها تجربه آماده خدمت رسانی به شما دوستان عزیز هستند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید.

4.6/5 - (284 امتیاز)

2 نظرات

  • به نظرم دفتر کار خانگی همین که همه چیز منظم باشه ایده آل ترین حالت ممکنه چون اکثر فریلنسرها که تو خونه کار میکنن به نظم اتاق شون اهمیت نمیدن (:

  • داخل یه دفتر کار خانگی ایده آل به نظرم حتما باید از گل و گیاه استفاده بشه. گل های آپارتمانی جمع و جور بهترین گزینست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.