دفتر کار خانگی

عوامل متفاوتی در افزایش بازده کارمندان در طول ساعات اداری مؤثر است. نور پردازی در فضای اداری یکی از مواردی است که سبب می‌شود خستگی و خواب‌آلودگی از فضای اداری دور شود. این نکته هم در فضای دفاتر کاری هم در دفاتر خانگی مؤثر است؛ اما سؤالی که مطرح می‌شود این است، که چگونه یک نورپردازی مناسب داشته باشیم تا بتوانیم خواب‌آلودگی را از محل کار دور کنیم. علاوه‌برآن از خستگی چشم‌ها در طول زمان کارکردن جلوگیری کنیم. در این مطلب است که تاو دکور به بررسی این مسائل خواهیم پرداخت.

بهره گیری از نورپردازی صحیح در فضای اداری

وجود نور کافی سبب افزایش انرژی کارمندان میشود‌. و آنها را اکتیو و سرزنده میکند. راندمان کاری شما افزایش می یابد. و در نهایت نتیجه بهتری از کارتان خواهید گرفت‌. در مقابل نور کم و ضعیف انرژی محیط را کاهش میدهد. و سبب سر درد و خستگی چشم خواهد شد. به همین منظور لازم است تا با انواع نور در طراحی دکوراسیون اداری آشنا شوید.

انواع روش های بهره گیری از نور پردازی در دکور ادرای

نور و روشنایی اصولی در دکور اداری

نور عمومی در فضای اداری

به نور غالب در دکور اداری نور عمومی میگویند. بهتر است برای تامین نور عمومی از نور طبیعی بهره بگیرید. به همین دلیل دفاتر اداری با پنجره های بزرگ و گسترده مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. نور طبیعی خستگی را کمتر میکند. و نقش موثری در کاهش هزینه های انرژی خواهد داشت‌.

استفاده از نور طبیعی در فضای اداری

به‌طورکلی نور طبیعی بهترین و مناسب‌ترین نور برای مطالعه و انجام کارهای ظریف است. ازآنجایی‌که ذهن انسان به این نورعادت دارد، هنگامی‌که در مواجهه با چنین نورپردازی در فضای اداری قرار می‌گیرد کارایی بسیار بالایی بروز می‌دهد. اگر به طراحی دکوراسیون داخلی شرکت‌های بزرگ همچون گوگل فیس‌بوک و یوتیوب دقت کنید؛ متوجه می‌شوید که بیشترین تمرکز را بر روی این نکته دارد. تمام میزهای کاری در این شرکت‌ها، در کنار پنجره‌های بزرگ قرار گرفته است. بدین ترتیب در طول ساعات روز می‌توان از روشنایی خورشید استفاده کرد. همچنین هنگامی‌که چشم‌ها خسته شد، می‌توان کمی به فاصله‌های دوردست خیره شد تا از خستگی چشم‌ها کاسته شود. مزیت دیگری که با استفاده از نور خورشید دارد کاهش هزینه‌های مصرفی است. همچنین با استفاده از پارتیشن‌ شیشه‌ای می‌توانید نور طبیعی را به بخش‌های داخلی شرکت هدایت کنید.

نکات خرید نیم ست اداری
بیشتر

از نور طبیعی برای نورپردازی در فضای اداری استفاده کنید

نور مستقیم بر روی میز کار اداری

اگر موفق به استفاده از نور طبیعی هنگام نورپردازی اداری نشدید، می‌توانید از ایده‌های دیگر استفاده کنید. یکی از این ایده‌ها بهره‌گیری از نورهای مخفی توکار در اطراف میز کار، کتابخانه و محل مطالعه است. این نورها در حقیقت ریسه‌های باریک و منعطف هستند که قابلیت انعطاف بسیار بالایی دارد. به همین خاطر به‌خوبی در مکان‌های مناسب نصب می‌شوند. و نور مستقیم و با کیفیتی را برای میز کار شما ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید به جای این ریسه ها از برخی از لامپ‌های تزیینی، نظیر لامپهای ادیسونی برای میز کار خود استفاده کنید.

چراغ مطالعه در فضای اداری

استفاده از چراغ مطالعه یکی از روش‌های محبوب نورپردازی در فضای اداری از دیرباز تاکنون است. امروزه انواع چراغ مطالعه‌های پیشرفته که نورهای سالم برای چشم تولید می‌کند، در بازار موجود است. با کمی تحقیق، می‌توانید یک چراغ مطالعه ایده آل برای میز خود تهیه کنید. دقت کنید که هنگام خرید چراغ مطالعه، به قابلیت انعطاف گردنی و قابلیت تنظیم شدت نور توجه کنید. بدین ترتیب استفاده از چراغ مطالعه در تمام طول روز هیچ آسیبی به چشم‌های شما نخواهد زد.چراغ مطالعه را در دکور اداری فراموش نکنید

نورپردازی تاکیدی در فضای اداری

اگر دفتر کار شما محل حضور مشتریان است بهتر است به نورپردازی تاکیدی توجه ویژه ای بکنید. به این معنا که با کمک نور های بیشتر یا با رنگ های متمایز بخشی از دفتر کارتان یا اشیای خاص را در معرض توجه قرار دهید‌. نور تاکیدی سبب افزایش زیبایی محیط نیز میشود‌.

نورپردازی تاکیدی یکی از روش های نورپردازی اداری

نور عمومی و تاکیدی و تزئینی در دکور اداری

نورپردازی تزئینی در فضای کار اداری

همانطور که از نام آن پیداست بیشتر نقش زیبایی دارد. و بود و نبود این نور بیشتر به سلایق شخصی افراد باز می گردد. شما میتوانید برای تامین نور تزئینی از انواع ریسه های نور، آباژور ها یا دیوار کوب ها استفاده کنید‌.

کمد بایگانی
بیشتر

نکات مهمی که باید رعایت کنید:

در طراحی یک دکور اداری بسیار مهم است که همه بخش های دفتر کار به یک اندازه از نور بهره بگیرد. به همین دلیل نور پردازی را از نقاطی که از پنجره ها دور است آغاز کنید. و هرچقدر که به منبع نور طبیعی نزدیکتر میشوید میزان نور مصنوعی را کاهش دهید. از طرفی دقت کنید منابع نوری را طوری قرار دهید که از تابش مستقیم نور بر چشمان کارمندان جلوگیری شود.

سخن نهایی

اجرای یک نورپردازی اداری مناسب همانند سایر کارهای مربوط به دکوراسیون اداری امری تخصصی است. برای اجرای یک دکوراسیون اداری مناسب، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. کارشناسان تاو به کنکور با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و اجرای انواع دکوراسیون‌های اداری آماده ارائه مشاوره به‌صورت رایگان به شما عزیزان می‌باشد. شما می‌توانید برای دریافت پاسخ سؤال‌های خود با روابط‌عمومی شرکت تماس حاصل فرمایید.

4.6/5 - (299 امتیاز)

3 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.