دکوراسیون اتاق مدیریت

در هر دفتر کوچک، اتاق مدیریت دقیقا همان جایی است که نبرد نهایی انجام میشود. دکوراسیون اتاق مدیریت دقیقا همان چیزی است که شما را برای پیروزی نهایی آماده میکند. با استفاده از یک دکوراسیون اداری صحیح میتوانید علاوه بر مشتریان، کارمندان را نیز تحت تاثیر قرار دهید. مطابق با اصول دکوراسیون داخلی اداری، بهتر است اتاق مدیریت در مکانی قرار بگیرد که بتواند بر همه بخش های کاری نظارت کند. برای تحقق این ایده راهکار های زیادی مطرح شده است که در این مقاله از تاو دکور به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

فضاهای باز، بهترین انتخاب برای مدیریت مستقیم

از بهترین ایده هایی که برای مدیران سخت گیر میتواند جالب توجه باشد، دکوراسیون اداری باز است. در این سبک دکوراسیون همه افراد در یک فضای آزاد به کار و فعالیت مشغول میشوند. عموما اتاق مدیریت در مرکز این مجموع قرار میگیرد و با استفاده از پارتیشن شیشه ای از سایر بخش ها جدا میشود. پارتیشن شیشه ای به حفظ حریم خصوصی تیم مدیریت و ایجاد سکوت کمک شایانی میکند. از طرفی کارفرمایان میتوانند به طور دقیق عملکرد هر یک از اعضا تیم را به طور دقیق ارزیابی کند. اگر علاقمند به این سبک از دکوراسیون نیستید، از راهکار هایی که در ادامه مطرح می شود استفاده کنید.

فضاهای باز، بهترین انتخاب برای مدیریت مستقیم

محل قرارگیری اتاق مدیریت

چیزی که علاوه بر دکوراسیون اتاق مدیریت اهمیت دارد، محل قرار گیری آن است. راه حل دیگری که برای انتخاب اتاق مدیریت می توانید دنبال کنید این است: اتاقی که در انتهای راهرو اصلی است و نسبت به بقیه اتاق ها در ارتفاع بیشتری قرار دارد. این اتاق میتواند سکوت کافی برای جلسات را فراهم کند. علاوه بر آن میتوان از طریق راهرو بر روند فعالیت کارمندان نظارت کنید. اگر در فضای شرکت خود اتاقی با اسن خصوصیات ندارید میتوانید با استفاده از انواع پارتیشن ارزان اداری مانند پارتیشن چوبی اضافه کنید.

پارتیشن شیشه ای رنگی
بیشتر

میز مدیریت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

میز مدیریت، محل قدرت یک مدیر است. این میز در اکثر مواقع بیانگر ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی مدیران نیز است. کارشناسان دکوراسیون اداری توصیه میکنند در انتخاب میز مدیریت به هیچ عنوان خساست به خرج ندهید. میتوانید نمونه هایی از میز مدیریت را ببینید و هر کدام که برای شما مناسب تر بود به کارشناسان تاو دکور ارسال کنید و مشابه آن را تهیه کنید.

میز مدیریت باید چه ویژگی هایی داشته باشد

میز مدیریت در کدام قسمت از اتاق قرار می گیرد؟

در چینش اسباب و وسایل همواره باید از اصول اولیه دکوراسیون پیروی کرد. به عنوان مثال بهتر است میز مدیریت رو به روی پنجره یا در کنار آن است. این کار سبب میشود که در طول روز از نور خورشید بهره مند شوید. بدین ترتیب می توانید تا حدودی در مدیریت هزینه های مربوط به انرژی نیز صرفه جویی کنید. نور خورشید سبب میشود تا در طول روز خسته و خموده نباشید و خواب آلودگی را از محیط کاری شما دور میکند.

کمد و کتابخانه را فراموش نکنید

هنگامی که دکوراسیون اتاق مدیریت را طراحی میکنید، ایده هایی برای ساماندهی پرونده ها و کتاب های لازم را داشته باشید. یک اتاق مدیریت آشفته که برگه ها و پرونده ها به صورت نامرتب در گوشه ای انباشته شده باشد، میتواند بیانگر عدم نظم و ترتیب در سیستم کاری شما باشد. استفاده از کتابخانه ها و کمد ها به صورت اصولی میتواند ایده بسیار خوبی برای مرتب کردن وسایل شخصیی و اسناد باشد.

استفاده صحیح از نور در اتاق مدیریت

یکی از مواردی که نه تنها در اتاق مدیریت اهمیت دارد، بلکه در کل مجموعه اداری اهمیت دارد نورپردازی است. در اتاق مدیریت این موضوع بیشتر از سایر بخش ها اهمیت دارد. مدیران معمولا ساعات بیشتری از روز را سرگرم کار و فعالیت هستند. از طرفی بیشتر این فعالیت ها به صورت ذهنی است و اکثر زمان مدیران صرف تجزیه و تحلیل میشود. در نتیجه وجود نور کافی بسیار ضروری است. بهتر است در دکوراسیون اتاق مدیریت از دو چشمه نور طبیعی و مصنوعی بهره بگیرید. چشمه نور طبیعی میتواند با قرار گرفتن میز کار در نزدیکی پنجره تامین شود. چشمه های نور مصنوعی نیز باید به صورت موازی و دقیقا در بالای میز مدیریت قرار بگیرد تا بتواند نور کافی در ساعات آخر روز را تامین شود.

پارتیشن دفتر وکالت
بیشتر

استفاده صحیح از نور در اتاق مدیریت

تاو دکور در کنار شماست

تیم تاو دکور با سالها تجربه موفق در زمینه دکوراسیون داخلی اداری و بازسازی ساختمان ها آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز میباشد. اگر شما هم تمایل دارید تا از تجربه ها و ایده هی خلاق این تیم جوان بهره ببرید، میتوانید به صورت رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید و سوالات خود را از ما بپرسید.

4.6/5 - (290 امتیاز)

3 نظرات

  • نورپردازی هم تو اتاق مدیریت و دکوراسیون اتاق مدیریت خیلی تاثیر داره اما متاسفانه اتاقم پنجره مناسبی نداره برای نورگیری شما پیشنهادی دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.