دکوراسیون اداری باز

در دهه‌های گذشت روند طراحی دکوراسیون اداری باز در بسیاری از حوزه‌ها علل الخصوص حوزه فناوری تغییر پیدا کرد. به عنوان مثال، در گذشته کارمندان عادت به استفاده از اتاق‌های شخصی داشتند اما امروزه استفاده از فضاهای کاری تعامل محور بسیار رواج پیدا کرده است. این فضاها در قالب دکوراسیون اداری باز یا open office و فضاهای کاری اشتراکی وارد دنیای بیزینس و تجارت شد. هرچند این انتخاب برای برخی از مشاغل ایده‌آل نیست، اما در بسیاری از مشاغل این طراحی سبب افزایش تعامل میان کارمندان شده است. بدین ترتیب توسعه و خلاقیت بیشتری در زمینه کاری ایجاد شد و از رقابت‌های بیهوده و مضر کاسته شد. این مدل از دکوراسیون نقش بسیار مؤثری در جذب افراد جوان خواهد داشت. اما باید توجه کرد که این سبک برای افراد درون‌گرا ایده خوبی نیست و در بسیاری از موارد سبب حواس پرتی می‌شود. با همه این تفاسیر متوجه شدیم که فضای اداری باز نوعی شمشیر دو لبه است که می‌تواند در عین مفید و مؤثر بودن در برخی موارد مخرب هم باشد. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

دکوراسیون اداری باز

نظرات کارمندان امری تعیین کننده است

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، دکوراسیون اداری باز برای بهبود فرایند کار امری مؤثر است. اما نباید فراموش کرد که اگر این طرح از سوی کارمندان پذیرفته نشود، به‌سرعت با شکست مواجه خواهد شد. پس پیش از اقدام برای دکوراسیون، بهتر است نظرات و روحیات کارمندان را بررسی کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک تست شخصیت شناسی از کارمندان بگیرید تا بتوانید نوع خلقیات آنها را تشخیص دهید. با توجه به این نتایج، می‌توانید دست به انتخاب بزنید. از طرفی می‌توانید با توجه به میزان تعامل کارمندان با یکدیگر نتیجه‌گیری بکنید. اگر عمده کارمندان با یکدیگر روابط دوستانه دارند می‌توانید میزان این صمیمیت را با استفاده از محیط‌های تعاملی افزایش دهید.

پارتیشن ارزان
بیشتر

سکوت را برقرار کنید

یکی از مشکلاتی که کارفرمایان پس از استفاده از فضاهای تعاملی با ان مواجه می‌شوند، میزان آلودگی صوتی در محل کار است. همان‌طور که می‌دانید، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی‌های صوتی می‌تواند تأثیر مخربی بر روی روحیات شما داشته باشد. به همین دلیل بهتر است با وضع قوانینی تا حد ممکن از میزان آلودگی صوتی بکاهید. مهم‌ترین قدمی که می‌توانید در این راستا بردارید، تفکیک کارمندانی که در طول روز مکالمه تلفنی دارند با کارمندانی که برای کار خود نیاز به تمرکز بالاتر داند، است. می‌توانید میان این دو گروه از یک پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنید. از آنجایی که پارتیشن‌های شیشه‌ای عایق صوتی خوبی هستند نقش مؤثری در کنترل آرام محل کار خواهند داشت.

دکوراسیون اداری باز

میز کار من کجاست؟

سؤال بزرگی که پس از استفاده از دکوراسیون اداری باز با آن مواجه می‌شوید نحوه قرارگیری میزهای کاری در کنار هم است. هرچند برخی از کارفرمایان این امر را خودشان انجام می‌دهند، اما توصیه ما این است که اجازه دهید کارمندان خود دست به انتخاب بزنند. بدین ترتیب هرکسی کنج آرامش‌بخش خود را پیدا می‌کند. در نتیجه علاوه بر تفاهم کلی و عدم سلب حق انتخاب از کارمندان، نقش مؤثری در افزایش بازدهی آنها خواهید داشت.

از نور خورشید در دکوراسیون اداری باز بهره ببرید

بهتر است قبل از طراحی دکوراسیون و چیدمان وسیله‌ها همه جزئیات را در نظر بگیرید. یکی از این جزئیات، بهره گیری از المان‌های روشنایی است. از آنجایی که نورپردازی اداری امری مهم است، در مقالات قبلی تاو دکور به آن پرداخته‌ایم. می‌توانید از طریق لینک درج شده به مطالعه این مطلب بپردازید. فراموش نکنید که استفاده از پنجره‌های بزرگ علاوه بر دلباز کردن محل کار، می‌تواند نور طبیعی خوبی نیز ایجاد کند.

انتخاب پالت رنگ دکوراسیون اداری
بیشتر

دکوراسیون اداری باز

انتخاب‌های هوشمندانه داشته باشید

دکوراسیون اداری باز به این معنا نیست که دیوارها را تخریب کنیم و همه در کنار یکدیگر بنشینیم. این نوع دکوراسیون بسیار حساس و پیچیده است. در طراحی این دکوراسیون ارتفاع سقف، نوع کف‌پوش‌ها و رنگ دیوارها اهمیتی بیش از پیش پیدا می‌کند. توصیه می‌شود این دکوراسیون‌ها را در مکان‌هایی با سقف باز انجام دهید. این کار سبب می‌شود تا فضای کاری شما بزرگ‌تر از آنچه هست داده شود. کف‌پوش‌های روشن هم انتخاب مناسبی هستند که سبب زیبایی بیش‌ازپیش محیط می‌شوند. می‌توانید برای رنگ آمیزی دیوارها از رنگ‌های سازمانی یا لوگو و غیره استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به صورت رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

استفاده از اتاق های آکوستیک را فراموش نکنید

اتاقک‌های آکوستیک می‌توانند نقش بسیار مؤثری در کاهش آلودگی‌های صوتی داشته باشند. این اتاق‌ها می‌تواند به‌عنوان اتاق کنفرانس یا اتاق مدیریت استفاده شود. برای این اتاقک ها میتوانید از پارتیشن شیشه ای استفاده کنید. بدین ترتیب می‌توانید انواع جلسات محرمانه و خصوصی را در فضایی ایمن و با خیال راحت برگزار کنید.

دکوراسیون اداری باز

تیم تاو دکوراسیون همراه با شما

اگر شما هم به دنبال یک دکوراسیون اداری باز حرفه‌ای و زیبا هستید می‌توانید همه کارها را به تیم تاو دکوراسیون بسپارید. تیم مشاورین فعال و حرفه‌ای تاو آماده ارائه مشاوره و خدمات به طور رایگان و آنلاین هستند. همچنین برای آشنایی بهتر و بیشتر شما با فعالیت‌ها و پروژه‌های تاو کاتولوگی تهیه نمودیم که با کلیک بر روی لینک درج شده می‌توان آن را دانلود کنید. اگر هنوز هم در این زمینه سوالی دارید با ما در تماس باشید.

چیدمان اتاق کنفرانس
بیشتر

 

4.6/5 - (285 امتیاز)

3 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.