یکی از مکان‌هایی که طراحی داخلی و دکوراسیون اداری اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند در دفاتر کاری سازمان‌ها و ادارات است. اگر اصول طراحی داخلی اداری رعایت شود، نه‌تنها نیازهای سازمانی برطرف می‌شود، بلکه زیبایی نیز رعایت می‌شود. هنگامی‌که اصول اساسی رعایت شود به سلایق شخصی کارمندان، نوع مراجعان و سلایق آنها، مدت زمانی که افراد در این فضا حضور دارند و غیره توجه می‌شود. برای رعایت این اصول بهتر است از متخصصان این حوضه کمک بگیرید. کارشناسان تیم تاو دکور آماده ارائه مشاوره به صورت رایگان به مشتریان عزیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانید با روابط عمومی شرکت تماس حاصل فرمایید.

انتخاب صحیح رنگ‌ها در طراحی داخلی

همان‌طور که میدانید، رنگ‌ها تأثیر بسیار زیادی بر روی روحیات و خلقیات افراد دارد. این نکته هم در طراحی دکوراسیون اداری هم در دکوراسیون منازل اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. هنگام انتخاب یک رنگ مناسب برای دکوراسیون دفتر کار می‌توان بر روی خلقیات کارمندان و میزان تعامل آنها تأثیر مثبت داشت. به‌عنوان‌مثال اگر به دنبال طراحی یک دفتر کار شیک و تعاملی هستید می‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

 اصول طراحی داخلی اداری

انتخاب مبلمان یکی از اصول طراحی داخلی اداری

هنگامی که دفتر کار خود را تجهیز می‌کنید و در حال خرید مبلمان هستید، باید به ارکان مختلفی توجه کنید.

تناسب میان میز و صندلی اداری با وظیفه کارمندان

تناسب مبلمان‌های اداری با یکدیگر

تناسب رنگ و جنس میز و مبلمان‌ها با یکدیگر

تناسب تنالیته رنگی مبلمان با رنگ دیوار و سایر اکسسوری‌ها

توجه به راحتی و سلامتی تجهیزات خریداری شده

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، مکان‌هایی برای نشستن ارباب رجوع است‌. اگر تعداد زیادی مراجع به دفتر کار شما مراجعه می‌کنند باید رفاه و راحتی آنها را فراهم کنید. بهتر است مبلمانی متناسب با سن مراجعان انتخاب کنید.

فایلینگ اداری چیست؟
بیشتر

انتخاب مبلمان یکی از اصول طراحی اداری

تاثیر گیاهان در طراحی داخلی اداری

اگر سبک کاری شما به نحوی است که مراجعان برای کارهای خود مجبور به انتظار هستند، بهتر است از گیاهان استفاده کنید. گیاهان دکوراسیون داخلی ساختمان را از حالت بی روح و خسته کننده خارج می‌کنند و سبب افزایش انرژی مثبت در فضا می‌شوند. علاوه بر آن گیاهان نقش مؤثری در تصفیه هوا دارند و همواره هوای تازه در اتاق ایجاد می‌کنند. به همین خاطر خواب آلودگی و خستگی را از محیط دور می‌کنند.

تاثیر گیاهان در طراحی داخلی

معجزه نور طبیعی در اصول طراحی داخلی اداری

اگر به دکوراسیون داخلی شرکت‌هایی مانند گوگل، فیسبوک و یا تسلا نگاه کنیم توجه اهمیت نورپردازی می‌شویم. در تمامی این دکوراسیون ها میز های کاری به نحوی قرار گرفته است که در کنار پنجره های بزرگ باشد. به همین دلیل در طول روز میتوان از نور خورشید بهره برد. همچنین میتوان با استفاده از پارتیشن شیشه ای این نور را به قسمت های داخلی تر نیز منتقل کرد. از آنجایی که ذهن انسان به طور طبیعی به نور خورشید عادت دارد؛ هنگام مواجه با این نور بیشترین کارایی را دارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به مثالات قبلی تاو دکور مراجعه کنید.

معجزه نور طبیعی در اصول طراحی داخلی اداری

از پارتیشن‌ها در دکوراسیون داخلی استفاده کنید

یکی دیگر از اصول طراحی داخلی اداری استفاده از انواع پارتیشن اداری مدرن است. این جدا کننده‌ها قیمت مقرون به صرفه ای دارند و به سادگی می‌توانند محیط اختصاصی برای هر کارمند ایجاد کنند. بدین ترتیب هر کارمند دفتر خصوصی خود را دارد و شخصی امنی برای خود ایجاد می‌کنند. این مورد نقش بسیار مؤثری در شکوفایی استعدادهای آنها دارد.

انواع سبک دکوراسیون داخلی اداری
بیشتر

استفاده از پارتیشن ها در طراحی داخلی اداری

انتخاب پرده مناسب برای طراحی داخلی اداری

اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید تا از نور طبیعی استفاده کنید، بهتر است یک پرده مناسب هم خریداری کنید. پرده‌ها نقش مؤثری در کنترل میزان نور ورودی دارند. بدین ترتیب می‌توانید شدت نور ورودی را تنظیم کنید.

آیینه‌ها به بزرگ‌تر شدن محیط کمک می‌کنند

اگر به دکوراسیون شرکت‌های پیشرو توجه کنید متوجه می‌شوید که به صورت حرفه‌ای و ظریف از آینه ها استفاده کنید. آینه ها نه تنها سبب زیبایی و جلای دکوراسیون می‌شوند بلکه به بزرگ‌تر شدن محل کار شما نیز کمک شایانی خواهند داشت. در نتیجه آینه ها از اصول طراحی داخلی اداری است.می‌توانید به صورت حرفه‌ای به از ایده‌های انعکاس در آینه استفاده کنید.

سخن نهایی

طراحی دکوراسیون داخلی امری تخصصی است که برای اجرای آن باید از متخصصین این رشته کمک بگیرید. کارشناسان تیم تاو دکور آماده طراحی حرفه‌ای دکوراسیون داخلی دفاتر شما هستند. برای دریافت مشاوره مستقیم با کارشناسان ما در تماس باشید.

4.6/5 - (294 امتیاز)

3 نظرات

  • روی انتخاب رنگ مبلمان خیلی باید دقت کرد و رنگ مناسبی رو انتخاب کرد
    اون عکسی که گذاشتین از مبلمان طوسی تیره استفاده شده. به شدت جذاب و شیکه و کاملا اصول طراحی داخلی اداری رعایت شده

  • انتخاب صحیح رنگ‌ها در طراحی داخلی از مهم ترین نکات اصول دکوراسیون اداری هست باید خیلی خیلی بهش توجه بشه چون روی کارمندان تاثیر گذاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.