نکات اساسی در طراحی دکوراسیون دفتر وکالت

شاید در نگاه اول تصوری که از دفتر وکالت داشته باشیم این است که با اتاقی بزرگ با رنگ‌های تیره و مبلمان کلاسیک و بزرگ مواجه خواهیم شد. در صورتی که امروزه دفاتر وکالت به این شکل کمتر دیده می‌شوند. دکوراسیون دفتر وکالت مانند هرجای دیگری دچار تحولات زیادی شده و سعی می‌شود تا در این فضاها نیز نکات مربوطه به طراحی و دکوراسیون رعایت شود. چیدمان دفتر وکالت باید به گونه‌ای باشد که فرد مراجعه‌کننده احساس آرامش و اطمینان نموده و بتواند راحت‌تر در مورد مشکل خود صحبت نماید. در عین حال اعتماد به فرد وکیل برای احقاق حق نیز باید ایجاد شود؛ بنابراین باید دیزاین دفتر وکالت به گونه‌ای باشد که آرامش خاطر در عین حال قدرت را به فرد القا نماید. نظم و عدم آشفتگی در این فضاها بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود تا متقابلاً فرد مراجعه‌کننده نیز بتواند تمرکز بیشتری روی مطالب داشته باشد. به کمک پارتیشن شیشه ای نیز می‌توانید آرامش بیشتری برای هر فضا ایجاد کنید.

نورپردازی در طراحی داخلی دفتر وکالت

یکی از مسائل مهم در ایجاد اطمینان و جلوگیری از ترس و تشویش در مراجعین، نورپردازی مناسب دفتر وکالت، اتاق انتظار و ورودی دفتر است. اولین محلی که فرد با آن روبرو می‌شود، در ورودی است. اگر این قسمت نور کافی نداشته باشد، احساس عدم اطمینان و یا ترس در فرد قوی‌تر می‌شود. بخصوص فردی که به وکیل مراجعه می‌کند، مشکلات و مسائل زیادی داشته و نیاز به کمک دارد؛ بنابراین باید ابتدا سعی شود ورودی پرنورتری را داشته و بهترین نور برای این فضا، نور زرد است. طراحی داخلی دفتر وکالت نیز بایستی از منبع نور خوبی تغذیه نماید. اگر دفتر وکالت از نور طبیعی برخوردار است و پنجره‌ای به بیرون دارد، بهتر است از پرده و کرکره‌های مناسب این فضا استفاده شود. در غیر این صورت پیشنهاد می‌شود از منابع نور زرد برای فضای داخلی نیز استفاده شود.

دکوراسیون دفتر وکالت کوچک

در دفتر وکالت کوچک که میتواند دارای میز مدیریتی نیز باشد معمولاً باید با دقت و وسواس بیشتری عمل کرد؛ زیرا امکان پیاده نمودن هر ایده و طرحی وجود ندارد. در این فضاها باید تا حد امکان از شلوغ نمودن فضا با مبلمان اداری بزرگ جلوگیری نمود. استفاده از میزهای مدرن و کم جا بهترین گزینه برای این مکان‌ها است. رنگ دیوارهای دفتر وکالت کوچک باید تا حد زیادی روشن انتخاب شود تا فضا را بازتر و بزرگ‌تر نشان دهند. استفاده از کاغذ دیواری‌های ساده و روشن برای محیط‌های کوچک گزینه بهتری است. نورپردازی نیز نقش مهمی در بزرگ‌تر نشان دادن فضا دارد. بهتر است نور بیشتری در گردش باشد تا کوچکی محیط کمتر به چشم بیاید. باید تا حد امکان از قرار دادن اکسسوری‌های بزرگ و شلوغ خودداری نمود. تابلوهای ساده در کنار مجسمه‌های کوچک و یا گلدان کوچک گل می‌تواند بهترین انتخاب به نظر برسد.

استفاده از چوب در دکوراسیون اداری
بیشتر

دکوراسیون دفتر وکالت کوچک

تأثیر رنگ در دکوراسیون داخلی دفتر وکالت

برای رنگی که در دفتر وکالت استفاده می‌شود، رنگ‌های خنثی و آرامش‌بخش بهترین گزینه‌ها هستند. برای کسی که به این دفاتر مراجعه می‌کند، داشتن آرامش و بازگو کردن مشکلات با حس اطمینان و آرامش یکی از مهم‌ترین اصول است؛ بنابراین رنگ‌هایی مانند سفید، کرم و یا خاکستری و مهم‌تر از همه رنگ زرد می‌تواند این احساس را در فرد ایجاد نماید. در انتخاب رنگ برای میز اداری و یا مبلمان می‌توانید از رنگ‌های روشن و شادتری استفاده نمایید. رنگ‌هایی که بتواند احساس تشویش و اضطراب را در فرد کاهش داده و حس امنیت و آرامش را جایگزین نماید. در صورتی که بجای رنگ‌آمیزی از کاغذ دیواری استفاده می‌کنید، باید از طرح‌های ساده‌تر و با تم رنگی گفته شده، کمک بگیرید. در این صورت می‌توانید به راحتی ارباب‌رجوع را تشویق به بیان مشکلات و جزییات نمایید.

طراحی اتاق انتظار در چیدمان دفتر وکالت

اتاق انتظار ممکن است برای بسیاری از افراد مکانی خسته‌کننده و کسالت‌آور باشد؛ بنابراین رعایت نکاتی که بتواند این فضا را قابل تحمل نماید، بسیار مهم است. لازم است در این اتاق از مبلمان راحت با وسایل تزئینی و سرگرم‌کننده استفاده شود. می‌توانید از گل و گیاه نیز در این قسمت کمک بگیرید و فضا را دلپذیر تر نمایید. رنگ محیط باید ترکیبی از رنگ‌های شاد و گرم و نیز رنگ‌های خنثی باشد و در کنار آن استفاده از مبلمان روشن و شاد گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

ساختار دیوارها و فضای ورودی در دیزاین دفتر وکالت

یکی از فضاهایی که اهمیت زیادی در نگرش موکل و مراجعه‌کننده نسبت به وکیل دارد، فضای ورودی دفتر وکالت است. این فضا تأثیر زیادی در ایجاد احساس امنیت و آرامش در فرد مراجعه‌کننده دارد و باید به بهترین نحو دیزاین شود. می‌توانید در این فضا از تابلوهای آرامش‌بخش مانند تصویری از مزرعه و مواردی از این قبیل استفاده نمایید. در فضای ورودی بهتر است بجای استفاده از دیوارهای اجری از پارتیشن‌بندی شیشه‌ای نیز کمک بگیرید تا فضا را بزرگ‌تر و مدرن‌تر نشان دهد و از گرفتگی آن بکاهد. نورپردازی این قسمت از دفتر نیز جزو مهم‌ترین مسائل است که باید به آن پرداخته شود. سعی کنید از نور طبیعی و در غیر این صورت از نور زرد برای این فضا استفاده کنید تا حس بهتری را به افراد منتقل نمایید.

فایلینگ اداری چیست؟
بیشتر

ساختار دیوارها و فضای ورودی در دیزاین دفتر وکالت

نحوه طراحی مبلمان در چیدمان دفتر وکالت

در مورد سالن انتظار و نحوه چیدمان مبلمان در آن لازم است به نکاتی توجه شود. از جمله محل قرار گرفتن مبلمان باید به گونه‌ای باشد که امکان رفت و آمد افراد فراهم شود. از طرفی میز منشی نیز باید در محلی قرار گیرد که افرادی که در سالن انتظار هستند احساس نکنند که تحت کنترل هستند. باید سعی شود در این مکان‌ها وسایل سرگرمی مانند روزنامه، مجلات و … قرار داده شود تا افراد انتظار آزاردهنده‌ای را تجربه نکنند. استفاده از موسیقی ملایم و یا تابلوهای متفاوت دارای جملات مثبت می‌تواند ساعت انتظار را دل‌نشین‌تر نماید.

انواع دکوراسیون دفتر وکالت

دکوراسیون داخلی دفتر وکالت نیز مانند سایر فضاها می‌تواند به صورت دو سبک مدرن و کلاسیک و یا ترکیبی از این دو سبک طراحی شود. اینکه کدام سبک را انتخاب نمایید بستگی به سلیقه شخصی و ایده‌های خود فرد دارد. دکوراسیون دفتر وکالت شیک و به روز با کمک سبک مدرن امکان‌پذیر بوده و اگر به سنتی بودن علاقه بیشتری دارید، می‌توانید از سبک کلاسیک کمک بگیرید. در این قسمت این دو سبک را توضیح داده و تفاوت‌های هر کدام را بیان می‌کنیم.

سبک مدرن

یکی از جدیدترین دکوراسیون دفتر وکالت مربوط به این سبک است. در سبک مدرن استفاده از متریال چوب و فلز جای خود را به شیشه، فایبرگلاس و یا پلاستیک فشرده داده است. در نتیجه حجم و سنگینی کمتری را در جابجایی و نقل و انتقال مبلمان اداری دفتر احساس خواهید کرد. از طرفی این طراحی به روزتر بوده و تنوع در طرح و رنگ در آن به وفور دیده می‌شود. استفاده از رنگ‌های شاد، سادگی در طراحی و زیبایی مبلمان در این سبک بیشتر دیده می‌شود. سبک مدرن برای هر فضایی کاربرد دارد و اگر فضای کوچکی نیز در اختیار دارید، نگران شلوغی و کمبود جا نخواهید بود. جدیدترین مدل دکوراسیون دفتر وکالت با کمک سبک مدرن و استفاده از طراحی این سبک امکان‌پذیر است.

سبک کلاسیک

این سبک بر خلاف سبک مدرن بیشتر با رنگ‌های تیره سروکار دارد. میز مدیریتی بزرگ با متریال چوب و استفاده از انواع جزئیات، کنده‌کاری‌ها و … بر روی آن از مهم‌ترین شاخص‌های سبک کلاسیک به شمار می‌روند. در این سبک معمولاً از مبلمان چرم، کفپوش‌های چوبی، قفسه‌های چوبی و کتابخانه استفاده زیادی می‌شود. سبک کلاسیک برای فضاهای بزرگ کارایی داشته و می‌تواند جلوه و شکوه لوازم موجود در فضا را نشان دهد. در این فضاها می‌توانید از اکسسوری‌های مناسب و متناسب با فضا به اندازه دلخواه استفاده نموده و نگران کوچک شدن محیط نباشید. هرچند ممکن است به نظر برسد با ورود به چنین فضایی، آرامش کمتری را احساس کنید ولی باید گفت استفاده از متریال چوب و رنگ‌هایی که بیشتر به قهوه‌ای تمایل دارند، حس قدرت و نیز اعتماد و صمیمیت را در بین افراد تقویت می‌کند.

دفتر کار خانگی ایده آل
بیشتر

تجهیزات مناسب برای دکوراسیون اداری دفتر وکالت

در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر وکالت مانند هر فضای اداری دیگری نیاز است تا از میز و صندلی اداری مخصوص استفاده شود. در این مورد باید با احتیاط بیشتری عمل شود؛ زیرا ایجاد رابطه صحیح و درست موکل و وکیل می‌تواند به حل مشکل کمک زیادی نماید. در این اتاق یک مراجعه‌کننده وجود دارد که تقاضای کمک داشته و باید راحتی و آرامش او فراهم شود. در نتیجه باید میز و صندلی موکل نیز مانند وکیل از جنس مرغوب و با کیفیت انتخاب شود. میز وکیل باید با دقت زیادی سفارش داده شود؛ زیرا وکیل مدت زمان زیادی را به نشستن و گوش دادن به صحبت‌های موکلین می‌گذراند و ایجاد احساس راحتی برای این ساعات متمادی بسیار اهمیت دارد. همچنین این میز نباید شلوغ باشد و بهتر است محلی را برای قرار دادن وسایل و فایل‌های اضافی در نظر بگیرید. در نتیجه بهترین دکوراسیون دفتر وکالت باید دارای تعداد میز و صندلی متناسب با بهترین کیفیت برای ایجاد احساس آرامش و راحتی در طرفین است.

تجهیزات مناسب برای دکوراسیون اداری دفتر وکالت

کلام آخر

یکی از مکان‌هایی که افراد با مشکلات متعدد به آنجا مراجعه می‌کنند، دفتر وکالت است. مهم‌ترین نکته در دکوراسیون داخلی این فضا، ایجاد احساس امنیت و آرامش در عین حال قدرت و اعتماد است. باید در این محیط از رنگ‌هایی که کمتر فرد را تحریک و دچار تشویش می‌نماید استفاده شود. نورپردازی مناسب محیط کار و ورودی دفتر، مبلمان اداری راحت، رنگ‌آمیزی و استفاده از کاغذ دیواری‌های شاد و آرامش‌بخش می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

4.7/5 - (289 امتیاز)

2 نظرات

  • بین تمام سبک ها سبک مدرن برای چیدمان دفتر وکالت بی نظیره الان اکثرا از سبک های قدیمی و کلاسیک استفاده میکنن متاسفانه

  • به نظرم استفاده از رنگ های قهوه ای تیره توی دکوراسیون داخلی دفتر وکالت خیلی میتونه جالب باشه و حس بهتری به مراجعه کنندگان بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.