میز کردنزا یا بوفه مدیریتی چیست

یکی از انواع میز اداری که برای نگهداری لوازم و اشیاء ضروری در اتاق مدیریت و یا اتاق‌های دیگر که دارای ساختار اداری هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد میز کردنزا است. این میز در واقع به عنوان یک کمد اداری بوده و کاربردهای زیادی در اتاق‌های مختلف از جمله اتاق مدیریت، اتاق کنفرانس و … دارد. در زمان انتخاب میز Credenza بایستی به مدل میزی که قرار است در کنار آن قرار گیرد، توجه شود؛ زیرا هماهنگی این میز با سایر آن‌ها بسیار اهمیت دارد. همچنین ارتفاع آن باید به اندازه‌ای باشد که بتوان به راحتی به لوازم داخل آن دسترسی پیدا کرد. از این میز می‌توان به عنوان وسیله‌ای برای قرار دادن لوازم زینتی، لوح‌ها و یادبودها و نیز وسایل پذیرایی و همچنین کتابخانه مدیریتی استفاده کرد. ولی باید در زمان سفارش و خرید، به نوع کاربرد آن دقت شده و طول، عرض و ارتفاع مناسب را تهیه کرد.

کاربرد و مزایای استفاده از کنسول مدیریتی

به طور کلی کمدهای اداری از جمله میز کردنزا می‌تواند کاربردهای متفاوتی برای مشتری داشته باشد. استفاده از این میزها نیز بستگی به نیاز و هدف مشتری از خرید آن دارد. ولی در کل می‌توان گفت مدل کردنزا به عنوان یک نظم‌دهنده می‌تواند تأثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون اداری داشته و تمامی لوازم غیرضروری که نیاز به استفاده مداوم ندارند، در این کمد قرار داد. به طور کلی از این میز برای اهداف زیر می‌توان استفاده نمود:

یکی از کاربردهای این میز مربوط به نگهداری و قرار دادن وسایل تزئینی در محیط اداری می‌باشد. البته باید نوع میز نیز طوری انتخاب شود که امکان دیده شدن این لوازم باشد. در این صورت هم مکان مناسبی برای قرار دادن لوازم تزئینی خواهیم داشت و هم فضای زیباتری را خلق می‌کنیم.

میز کنفرانس
بیشتر

یکی دیگر از کاربردهای میز کردنزا، محلی برای نگهداری وسایل اضافی است. در برخی ادارات، لازم است تا با قرار دادن وسایل و یا پرونده‌های اضافی در کمدها نظم و ترتیبی به محیط داده شود. این میز می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای این موضوع باشد.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای این میز، استفاده از آن به عنوان کتابخانه مدیریتی است. با کمک این میزها می‌توان انواع کتاب‌ها، لوح‌ها و یا یادبودها را در محلی جمع‌آوری کرد و نظم محیط را افزایش داد. همچنین برخی فایل‌ها و اسناد مهم اداری را نیز می‌توان در داخل آن قرار داد تا دسترسی به آن‌ها راحت باشد.

قرار دادن وسایل پذیرایی در این کمدها، یکی دیگر از کاربردها و مزایای استفاده از کنسول مدیریتی است.

انواع بوفه مدیریتی

همان‌طور که گفتیم این کمدها کاربردهای زیادی دارند. انتخاب نوع مناسب آن نیز بستگی به نیاز و هدف مشتری دارد. انواع بوفه مدیریتی عبارت‌اند از:

انواع بوفه مدیریتی

  • کردنزا مدیریتی

این مدل بیشتر برای مدیران طراحی شده است. ابعاد آن معمولاً بین 140×70×35 در نظر گرفته می‌شود و می‌توان از آن برای قرار دادن لوازم تزئینی، اسناد و کتاب استفاده کرد. این میزها کشو و طبقات مختلفی دارند و هر یک کاربرد مخصوص به خود را دارد.

  • کنسولی

این مدل به گونه‌ای طراحی شده که فضای زیادی در داخل آن وجود داشته باشد. این مدل میزها دارای کشوهای جادار است که به صورت ریلی یا لولایی حرکت می‌کنند. از کردنزا کنسولی به عنوان نظم‌دهنده محیط استفاده می‌شود.

  • کتابخانه‌ای

این مدل  کتابخانه مدیریتی برای نگهداری کتاب‌ها و پرونده‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. طراحی آن به گونه‌ای است که امکان مشاهده این موارد وجود داشته باشد و زیبایی محیط را افزایش دهد.

میز استاندارد برای افراد کوتاه قد
بیشتر

تفاوت کمد کردنزا با سایر کمدها

میز credenza تفاوت زیادی با سایر کمدها ندارد. وجه تمایز این کمد با دیگر کمدها در نوع طراحی آن است. در ساخت این میزها، ظرافت و دقت زیادی بکار می‌رود و چون جنبه نمایشی نیز دارد باید توجه زیادی در طراحی آن به خرج داده شود. از طرفی این میزها کاربرد زیادی دارند و یکی از تفاوت‌های این کمدها با سایر انواع آن، در کاربرد زیاد و متنوع آن است.

تفاوت کمد کردنزا با سایر کمدها

سبک طراحی میز کردنزا

در طراحی میز کردنزا سعی می‌شود مدرنیته و سادگی و در عین حال کاربردی بودن آن لحاظ شود. از آنجایی که این کمدها شیک بودن این محصولات باعث شده تا مدیران زیادی نسبت به استفاده از آن تمایل داشته باشند. از طرفی این میزها بسیار جادار هستند و می‌توانند به عنوان نظم‌دهنده محیط کمک زیادی به مدیران و کارکنان نمایند. ولی باید در زمان خرید میز به تناسب طراحی آن با میزی که قرار است در کنار آن قرار گیرد، توجه شود. معمولاً این میزها از ام‌دی‌اف و چوب ساخته می‌شوند و بنا به سبک محیطی که در آن استفاده می‌شوند، می‌توانند به صورت مدرن و کلاسیک طراحی شوند. در طراحی آن‌ها بسته به نیاز، از چندین کشو یا طبقه با درب و یا بدون درب و یا ترکیبی از این دو استفاده می‌شود.

کلام آخر

میز کردنزا یکی از کاربردی‌ترین لوازم اداری است که می‌تواند برای اهداف زیادی مورد استفاده قرار گیرد. انواع مختلف این میزها بسته به نیاز مشتری می‌توانند بدون درب و یا دارای درب‌های لولایی و کشویی طراحی شوند. همچنین از موارد استفاده این کمدها می‌توان به عنوان کتابخانه نیز نام برد. کارشناسان ما در تاو دکور به عنوان یکی از تولیدکنندگان انواع لوازم و کمدهای اداری، پارتیشن شیشه‌ ای و اداری و … می‌توانند در زمینه انتخاب نوع مناسب این محصولات به شما یاری رسانند.

4.5/5 - (273 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.