نکته و ایده برای چیدمان دفتر خانگی

امروزه توجه زیادی به دفتر کار در منزل می‌شود و علت آن تغییراتی است که در سبک زندگی و شغل افراد ایجاد شده است. عدم نیاز به حضور در ادارات و نیز محیط‌های کاری باعث شده است که این موضوع اهمیت زیادی پیدا کند. با این حال چیدمان اتاق کار در منزل با آنچه که در محیط‌های کاری می‌بینیم متفاوت است. در اتاق‌های کاری در منزل زمان زیادی صرف می‌شود و در نتیجه باید با نحوه انتخاب اتاق مناسب کار آشنایی کامل داشته باشیم تا راندمان کار بالاتر رود. نیاز به آرامش و تمرکز بالا در محیط منزل با توجه به اینکه محل زندگی افراد دیگری نیز بوده و کنترل و مدیریت شرایط سخت‌تر است، از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از پارتیشن شیشه ای نیز در این راستا می‌تواند کمک کننده باشد. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر با چیدمان دفتر کار خانگی و نکاتی که در این زمینه مهم هستند، بپردازیم.

اجزای اصلی چیدمان دفتر کار خانگی

اولین و مهم‌ترین نکته پرداختن به اجزای اصلی است که باید در این فضا قرار گیرند تا شباهت بیشتری با دکوراسیون اداری ایجاد شود. برای چیدمان این فضا ابتدا باید مبلمان استاندارد و راحتی را برای خود یا هر فردی که قرار است از این فضا استفاده نماید، فراهم نمایید. استفاده از میز و صندلی اداری مناسب، صندلی مهمان یا ملاقات‌کننده در صورت لزوم، میز مخصوص، سیستم کامپیوتری برای استفاده راحت‌تر و … از جمله این لوازم است. همچنین می‌توانید از گیاهان که با آب و هوای محیط سازگاری داشته باشند و یا اکسسوری‌های مناسب استفاده نمایید. خلاقیت در دکوراسیون دفتر کار خانگی می‌تواند این فضا را به یک محیط دلپذیر و به دور از شلوغی و آشفتگی ذهنی تبدیل نماید؛ زیرا داشتن تمرکز برای انجام کار با شلوغی محیط و عدم نظم در آن از بین رفته و در نتیجه بازدهی کار پایین می‌آید.

صندلی اداری
بیشتر

استفاده از مبلمان در چیدمان دفتر کار خانگی

همان‌طور که گفته شد یکی از اجزای اصلی چیدمان دفتر کار در منزل، مبلمانی است که برای آن در نظر گرفته می‌شود. در مبلمان اداری معمولاً از میز و صندلی‌هایی ثابت استفاده می‌شود و توجه به برخی مسائل مانند ارتفاع میز و یا وضعیت صندلی کمتر است. چون افراد زیادی با شرایط متفاوت از این مبلمان استفاده می‌کنند. ولی در انتخاب مبلمان برای چیدمان دفتر کار خانگی می‌توانید متناسب با شرایط خود، میز و صندلی مناسب را سفارش دهید. میز باید طوری باشد که تمامی وسایل و لوازمی که نیاز دارید را بتوانید روی آن قرار داده و از آشفتگی محیط جلوگیری کنید. ارتفاع میز باید استاندارد در نظر گرفته شود تا به گردن فشاری وارد نشود. معمولاً ارتفاع 70 تا 75 سانتی‌متر برای این منظور مناسب‌تر است. البته امروزه میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع نیز طراحی شده‌اند که هرچند قیمت بالاتری دارند، ولی کمترین آسیب به گردن وارد می‌شد؛ بنابراین بهتر است کیفیت مقدم بر قیمت لحاظ شده و با توجه به ساعت کار طولانی که دارید، بهترین و مرغوب‌ترین مبلمان را برای این منظور سفارش دهید.

استفاده از مبلمان در چیدمان دفتر کار خانگی

مدل صندلی که انتخاب می‌کنید نیز باید با توجه به ارگونومی بدن سفارش داده شود. بهتر است صندلی دارای پشتی مناسب باشد که کاملاً ستون فقرات و گردن را پوشش داده و مانع آسیب به این نقاط شود. در انتخاب مبلمان اداری لازم است به مواردی مانند رنگ اتاق کار، سبک دکوراسیون اداری محیط، طراحی اتاق کار و … توجه شود. به عنوان مثال برای سبک کلاسیک باید از مبلمان مناسب این سبک که بزرگ‌تر و جاگیرتر هستند و بر روی آن‌ها از منبت‌کاری یا نقاشی استفاده شده است، بهره گرفت. در مقابل سبک مدرن به روزتر بوده و نیز تنوع طرح و رنگ در آن بیشتر است. در نتیجه انتخاب مبلمان با این سبک می‌تواند راحت‌تر انجام شود.

پارتیشن تجاری
بیشتر

 

استفاده از نور کافی در طراحی دفتر کار خانگی

یکی دیگر از نکاتی که در چیدمان اتاق کار در منزل اهمیت دارد، نورپردازی این فضا است. نداشتن نور کافی در اتاق کار باعث خستگی و افسردگی می‌شود و از لحاظ روحی تأثیر منفی بر روی فرد می‌گذارد. بهتر است در زمان انتخاب اتاق کار، به وضعیت نور طبیعی توجه نمایید. تابش نور طبیعی و استفاده از هوای آزاد باعث می‌شود تا از نظر روحی برای انجام کار آماده باشید. در صورت نبود پنجره می‌توانید از لامپ‌های مناسب برای تأمین نور اتاق استفاده کنید. استفاده هم‌زمان از لامپ‌های زرد و سفید یکی از بهترین راهکارها است؛ زیرا باعث می‌شود تا چشم فرد آسیب کمتری دیده و خستگی آن برطرف شود. همچنین می‌توانید از لوسترهای مناسب با دکوراسیون اتاق استفاده کرده و فضا را بهتر و شیک‌تر نمایید. این موارد بستگی به سلیقه فرد داشته، ولی نمی‌توان از تأثیر زیاد آن در روحیه فرد و مراجعین چشم‌پوشی کرد.

 نقش اکسسوری در چیدمان اتاق کار در منزل

یکی دیگر از مواردی که در تجهیزات اداری کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد ولی می‌تواند در فضای کار در منزل مورد استفاده قرار گیرد، اکسسوری‌های مناسب است. استفاده از تابلوهای شیک در کنار وسایل فانتزی که می‌توانید بر روی دیوار یا میز قرار دهید، سادگی محیط را از بین می‌برد. همچنین می‌تواند محیط خشک و کسل‌کننده اتاق کار را به یک فضای دل‌نشین تبدیل نماید. البته باید گفت بهتر است در این مورد با وسواس بیشتری عمل نموده و فضای اتاق را شلوغ نکنید؛ زیرا باعث می‌شود تا حواس فرد به لوازم اتاق پرت شده و تمرکز لازم را از دست می‌دهد؛ بنابراین استفاده از اکسسوری‌ها در چیدمان اتاق کار در منزل باید با احتیاط بیشتری انجام شده و صرفاً به منظور زیباسازی محیط باشد. در انتخاب اکسسوری‌ها لازم است به سبک دکوراسیون اتاق کار نیز توجه شود. برای اتاق‌هایی با سبک مدرن در این مورد راحت‌تر می‌توان عمل کرد، ولی برای سبک‌های کلاسیک لازم است تا از تزئینات و اشیای قیمتی‌تر استفاده شود.

سنگ در دکوراسیون داخلی
بیشتر

 نقش اکسسوری در چیدمان اتاق کار در منزل

تأثیر گل و گیاه در چیدمان اتاق کار در منزل

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود تا زیبایی و در حین حال روحیه فرد در اتاق کار افزایش پیدا کند، افزودن گل و گیاه به این فضا است. در این مورد نیز نباید زیاده‌روی کرده و فضای اتاق را با انواع گل و گیاه پر کرد. لازم است به میزان لازم و صرفاً جهت بهتر کردن هوای محیط و افزایش روحیه از تعداد مناسب گل و گیاه استفاده شود. بهره‌گیری از تعداد زیاد و بیش از حد در فضای اتاق باعث می‌شود که اولاً محیط را برای انجام کار بسته‌تر نموده و از طرفی فضای گلخانه‌ای ایجاد شده باعث خستگی و کسالت فرد می‌شود. استفاده از یک یا چند گلدان کوچک بر روی میز کار باعث می‌شود تا فضای مطبوع و دل‌نشینی ایجاد شده و روحیه فرد را شاداب می‌کند.

کلام آخر

برای افرادی که نیاز دارند و یا ترجیح می‌دهند در منزل به امورات اداری و کاری خود رسیدگی نمایند، انتخاب اتاق مناسب به عنوان اتاق کار اهمیت زیادی دارد. نکات زیادی است که باید در این خصوص، مور توجه قرار گیرند. این نکات عبارت‌اند از: نورپردازی مناسب محیط کار، رنگ اتاق کار، خلاقیت و نوآوری در این محیط، استفاده از مبلمان مناسب برای این فضا و … در کنار این موارد باید سادگی و جلوگیری از شلوغی اتاق کار نیز مورد توجه قرار گیرد. تمرکز بر کار و آرامش در اتاق کار خانگی بسیار اهمیت دارد و باید در اولویت انتخاب‌ها قرار گیرد. مجموعه تاو دکور با در نظر گرفتن این موارد اقدام به ساخت و اجرای انواع دکوراسیون اداری نموده است.

4.5/5 - (296 امتیاز)

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.