تمیز کردن مبلمان اداری چرم

از روکش‌های جذاب که برای مبلمان اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرم است. مبلمان اداری چرم باعث می‌شود تا فضا حالت مدرن‌تر و خاص‌تری به خود گرفته و اصالت بیشتری به محیط می‌دهد. ولی مشکلاتی مانند ترک خوردن رویه چرم و نیاز نگهداری ویژه از آن دغدغه افرادی است که این مدل مبلمان را برای دکوراسیون اداری انتخاب می‌کنند.  از این رو نیاز است تا اطلاعات کافی را در مورد نحوه مراقبت و نگهداری از مبل‌های اداری چرمی کسب شود. تمیز کردن مبلمان اداری چرم نه تنها به زیبا شدن محیط اداری کمک می‌کند بلکه تمیز کردن اصولی آن‌ها به افزایش طول عمر محصولات نیز کمک خواهد کرد. مبلمان چرم معمولاً در رنگ‌های روشن و تیره تولید و عرضه می‌شود و روش‌های تمیز کردن آن‌ها نیز با هم متفاوت است. به نظر می‌رسد که تمیز کردن مبل چرم مشکی راحت‌تر از مبل چرم رنگ روشن باشد و برای محیط‌های اداری پر رفت و آمد گزینه‌های بهتری باشد.

مزایای مبلمان اداری چرمی

استفاده از جنس چرم در محیط‌های اداری باعث می‌شود تا فضا حالت کلاسیک‌تری به خود گرفته و محیط بسیار لوکس و لاکچری دیده شود. میز اداری چرم، صندلی چرمی، مبل چرم و … از جمله تجهیزاتی است که در مبلمان اداری با تم چرم مورد توجه قرار می‌گیرند. استفاده از روکش مبلمان اداری چرم مزایای بسیار زیادی دارد هر چند نگهداری از چرم کمی سخت‌تر از دیگر متریال است. افزایش طول عمر مبلمان چرم به میزان زیادی به نحوه نگهداری و مراقبت از آن‌ها بستگی دارد. در این قسمت به مزایای عمده‌ای که می‌توان برای این روکش نام برد، اشاره می‌کنیم:

فایل سه کشو
بیشتر

مزایای مبلمان اداری چرمی

  • امکان تلفیق چرم با انواع دیگر متریال از جمله چوب و فلز باعث می‌شود تا زیبایی خاصی به محیط داده شود.
  • دوام و ماندگاری بالای این محصولات که البته مراقبت و نگهداری اصولی از آن‌ها نقش مهمی در این مورد دارند.
  • امکان انتخاب طرح و رنگ با توجه به محیط و دکوراسیون فضای اداری وجود دارد. انواع رنگ‌های روشن و تیره و نیز تنوعی که در طرح‌های چرم به چشم می‌خورد، می‌تواند راحتی انتخاب را برای فرد به همراه داشته باشد.
  • کیفیت و مرغوبیت مواد چرمی یکی از مزایای مهم این محصولات است. این نوع تجهیزات اداری به سرعت از بین نمی‌روند و طول عمر بالایی دارند. البته انتخاب نوع چرم را نیز باید در این مورد لحاظ کنیم. بهتر است برای مبلمان اداری که استفاده بیشتری از آن‌ها می‌شود، از جنس مرغوب‌تر و با کیفیت‌تر انتخاب شود.

امکان پاک کردن لکه از مبل چرم اداری به راحتی وجود دارد و نیازی به شستشوی کامل روکش نمی‌باشد. با کمک مواد شوینده مناسب و یک دستمال مرطوب به سرعت می‌توان اثر لکه‌ها را از بین برد.

طریقه مراقبت از مبلمان چرم اداری

استفاده از مبلمان چرمی در اداره در فضا و محیط‌های اداری بزرگ طرفدار بیشتری دارد. گفتنی است که برای بسیاری از فضاهای اداری بزرگ، این انتخاب بسیار هوشمندانه بوده و عظمت و شکوه فضا را بالاتر می‌برد. ولی در کنار این موضوع، نحوه مراقبت و نگهداری از این تجهیزات نیز بسیار مهم است. زیرا در اثر مراقبت غیراصولی، نباید انتظار طول عمر زیادی را از آن‌ها داشت. برای تمیز کردن مبل چرم باید به مواد شوینده‌ای که برای این منظور تولید می‌شوند، توجه زیادی شود. زیرا عدم انتخاب درست این شوینده‌ها باعث می‌شود تا مبلمان چرمی دچار آسیب جبران‌ناپذیری شود. احتمال خش افتادگی و نیز ترک خوردن روکش چرم وجود دارد، بخصوص اگر کیفیت مواد نیز در سطح بالایی نباشد. زیرا شوینده‌ها دارای مواد شیمیایی بوده و مواد چرمی را تحت تأثیر بیشتری قرار می‌دهند. بهتر است از محلول‌های خانگی و به نسبت‌های مشخص برای تمیز کردن رویه چرم استفاده کنید.

8 نکته اساسی در طراحی دکوراسیون دفتر وکالت
بیشتر

طریقه مراقبت از مبلمان چرم اداری

غیر از تمیز کردن روکش چرم، برق انداختن آن نیز باید مد نظر قرار گیرد. زیرا برق انداختن این ملزومات باعث می‌شود تا زیبایی بیشتری به محیط داده شود. برای این کار هم می‌توانید از روش‌های خانگی و هم از واکس‌های مخصوص روکش چرم استفاده کنید. این کار را باید در زمان‌های مشخص و به صورت متوالی و مستمر انجام دهید تا روکش چرم آسیب نبیند. بهتر است این کار با دقت و تمرکز زیاد انجام شود.

مبلمان چرم اداری تیره یا روشن؟

یکی از سؤالاتی که برای افراد ممکن است پیش آید، امکان انتخاب رنگ این تجهیزات و روکش آن‌ها است. چرم‌های اداری در رنگ‌های روشن و تیره تولید می‌شوند و هر کدام از آن‌ها مزایا و معایبی را به همراه دارند. مراقبت از مبل چرم تیره به مراتب راحت‌تر از مبل چرم رنگ روشن است، ولی این انتخاب بستگی زیادی به رنگ و فضایی دارد که در دکوراسیون اداری از جمله میز، صندلی، پارتیشن اداری و … مورد استفاده قرار گرفته است. تمیز کردن مبل چرمی سفید به مراتب باید با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. به محض افتادن لکه چربی یا خودکار بایستی سریعاً با مواد شوینده، ناحیه مورد نظر را تمیز کرد تا آثار آن از بین برود. ولی در نهایت این انتخاب باید با توجه به در نظر گرفتن مواردی مانند فضای اداری، سلیقه شخصی، میزان استفاده و رفت و آمد در محیط اداری و … انجام شود.

کلام آخر

مبلمان اداری چرم یکی از انتخاب‌هایی است که می‌تواند تحول زیادی در فضای اداری ایجاد نماید. ولی نحوه مراقبت و نگهداری از این تجهیزات اداری به خصوص نحوه تمیز کردن آن‌ها یکی از مسائلی است که در این مورد مطرح می‌شود. مراقبت و نگهداری شامل تمیز کردن لکه‌ها و گرد و غبار از روکش در کنار فرآیندهایی مانند برق انداختن روکش و … می‌شود. این موارد باعث می‌شود تا زیبایی دکوراسیون تحت تأثیر قرار گرفته و بر روی ذهنیت مراجعه‌کنندگان نیز تأثیر مثبتی به جای خواهد گذاشت. البته مراقبت و تمیز کردن روکش مبلمان چرم روشن به مراتب نیاز به دقت بیشتری دارد و کار سخت‌تری است. ولی با نگهداری اصولی از آن می‌توان این مشکل را به راحتی برطرف نمود. البته برای محیط‌های اداری پر رفت و آمد و شلوغ، استفاده از مبلمان چرمی تیره گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد. تاو دکور آماده بازسازی تجاری و ساخت مبلمان اداری با سلیقه شما است.

اشتباهات رایج دکوراسیون اداری
بیشتر

 

4.5/5 - (272 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.