صندلی مدیریت برای افراد چاق

پیدا کردن صندلی اداری برای افراد چاق شاید به نظر کار راحتی نباشد. زیرا این افراد ممکن است از نظر سیستم بدنی دچار مشکلاتی باشند که در زمان انتخاب باید به این موارد دقت بیشتری شود. جنس، نوع مواد بکار رفته، وضعیت قرار گرفتن سیستم بدنی، ابعاد و … از جمله مواردی است که در انتخاب صندلی افراد چاق باید مد نظر قرار داد. نشستن بر روی صندلی‌های مدیریتی به مدت زمان زیاد باعث می‌شود تا آسیب زیادی به ستون مهره‌ها و کمر افرادی که دچار اضافه وزن هستند، وارد شود. ممکن است این موضوع برای همه افراد صدق کند، ولی آسیبی که به افراد چاق وارد می‌شود، بسیار بیشتر خواهد بود. در این مقاله در خصوص نحوه انتخاب صندلی مدیریتی استاندارد برای این افراد و مواردی که باید مورد توجه قرار داد، توضیح می‌دهیم.

انتخاب صندلی استاندارد اداری برای افراد چاق

برای اینکه صندلی استانداردی را برای افراد چاق انتخاب نمایید، باید با استانداردهای لازم ، آشنایی داشته باشید. این استانداردها عبارت‌اند از:

  • صندلی اداری برای افراد چاق باید دارای پشتی مناسب باشد

یکی از مهم‌ترین ویژگی صندلی افراد چاق، داشتن پشتی مناسب است. بیشترین آسیب در نشستن‌های طولانی مدت و روی مدل‌های غیر استاندارد به ستون فقرات و کمر این افراد وارد می‌شود. گودی کمر و احساس کمر درد در این گروه به دلیل اضافه وزن، بیشتر از افراد معمولی است و نشستن طولانی مدت، احساس درد بیشتری را در آن‌ها ایجاد می‌کند. در نتیجه باید این صندلی‌ها طوری طراحی شود تا این مشکل را تا حدود زیادی مرتفع نماید. پشتی استاندارد و مناسب نیز می‌تواند تا حدود زیادی این مسئله را کمرنگ‌تر نموده و فرد بتواند به راحتی امور اداری خود را انجام دهد.

  • جنس صندلی استاندارد برای افراد چاق

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب، جنس این مبلمان اداری است. تأثیر وزن افراد چاق در مورد جنس صندلی بیشتر خود را نشان می‌دهد. جنس صندلی مدیریت برای افراد سنگین وزن به گونه‌ای باشد که اولاً نشستن و برخاستن این افراد راحت بوده و هم بتواند اضافه وزن را تحمل نماید. در نتیجه باید در زمان خرید این تجهیزات اداری به این موضوع اشاره شده و بهترین و مستحکم‌ترین جنس انتخاب شود. زیرا جنس‌های معمولی ممکن است با چند بار نشستن به هم ریخته و فرو بریزند. این اتفاق می‌تواند آسیب زیادی هم از نظر روانی و هم جسمی به این افراد وارد نماید.

طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت
بیشتر

جنس صندلی استاندارد برای افراد چاق

  • بهترین ابعاد و ارتفاع برای افراد چاق

همه کارمندان و کارکنان ادارات دارای اندازه و وزن مشابهی نیستند. برخی افراد وزن بالاتر و برخی وزن کمتری دارند. حتی افرادی که وزن کم و نرمالی دارند نیز در اثر نشستن‌های طولانی مدت بر روی صندلی‌های غیر استاندارد، دچار مشکلاتی می‌شوند. این مسائل در مورد افرادی که اضافه وزن دارند، کمی بیشتر بوده و آسیب بیشتری نیز می‌بینند. یکی از موارد مهم در انتخاب صندلی برای افراد چاق، ابعاد و ارتفاع صندلی است. در این قسمت به توضیح بیشتر این دو مورد می‌پردازیم:

ابعاد مناسب صندلی برای افراد چاق

افرادی که دچار اضافه وزن هستند، عرض بیشتری دارند. در نتیجه باید در زمان انتخاب صندلی سایز بزرگ برای افراد چاق، به این نکته توجه شود تا از صندلی‌هایی با نشیمنگاه عریض‌تر انتخاب شود. در این صورت مدت زمان زیاد نشستن بر روی صندلی آزاردهنده نخواهد بود و فرد می‌تواند تمرکز بیشتری برای انجام امور و فعالیت‌های روزانه خود داشته باشد. بنابراین در زمان انتخاب صندلی برای این گروه از افراد، به پهنای نشیمنگاه توجه بیشتری شود تا امکان استفاده راحت‌تر از آن فراهم شود. البته صندلی‌های بسیار عریض می‌تواند تأثیر منفی بر روی دکوراسیون اداری داشته باشد و باید سعی شود تا نکات لازم را در این خصوص رعایت نمود.

ابعاد مناسب صندلی برای افراد چاق

ارتفاع صندلی برای افراد چاق

ارتفاع ایده آل برای افراد سنگین وزن باید به گونه‌ای باشد تا امکان تنظیم صندلی وجود داشته باشد. هرچند این مزیت برای همه کارکنان باید لحاظ شود تا صندلی مناسب با قد افراد قابل تنظیم باشد. ولی برای کسانی که دچار اضافه وزن هستند، قابل تنظیم بودن ارتفاع باعث می‌شود تا امکان جابجایی راحت‌تر فرد فراهم شود. البته امروزه بیشتر صندلی‌های مدیریتی مجهز به تنظیم در ارتفاع مناسب هستند و نیازی به ساخت صندلی ویژه افراد چاق نمی‌باشد. در صورت نبود این امکان، استفاده از زیر پایی استاندارد نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

تشخیص صندلی اداری غیر استاندارد
بیشتر

صندلی‌های غیر استاندارد و عوارض آن

نداشتن صندلی استاندارد برای کارکنان می‌تواند بر روی بازدهی و عملکرد این افراد تأثیر بسیار منفی به جا بگذارد. جنس نامناسب، ابعاد غیر استاندارد و عدم توجه به ارگونومی بدن باعث می‌شود تا فرد در زمان کوتاه‌تری دچار خستگی و کسالت شده و  از طرفی سیستم بدنی شخص به هم بریزد. درد کمر و فشاری که به ستون فقرات در ساعات زیاد نشستن وارد می‌شود، برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند بیشتر است. عدم استحکام کافی صندلی به علت انتخاب جنس نامناسب و یا کیفیت نامرغوب نیز از جمله مشکلاتی است که به علت سفارش صندلی‌های غیر استاندارد ایجاد می‌شوند. صندلی چوبی برای افراد چاق که در گذشته استفاده می‌شده، هیچ یک از این استانداردها را نداشته و به همین دلیل باید از لیست تجهیزات اداری کنار حذف شوند.

کلام آخر

احساس راحتی و آرامش در زمان نشستن بر روی صندلی و پشت میز اداری  می‌تواند باعث افزایش انگیزه و تمرکز در افراد شود. بخصوص برای ادارات و یا شرکت‌هایی که ساعات حضور کارمندان بیشتر بوده و مجبور هستند تا ساعت‌های متمادی را بر روی این صندلی‌ها بگذرانند. این موضوع برای افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، با چالش بیشتری روبرو است. داشتن گودی کمر بیشتر، کمر دردهای بیشتر به علت اضافه وزن باعث می‌شود تا در انتخاب صندلی استاندارد به ارگونومیک بودن آن دقت بیشتر شود. همچنین جنس و ابعاد این صندلی‌ها باید به گونه‌ای انتخاب شود تا هم استحکام کافی را داشته باشند و هم اینکه فرد با نشستن بر روی آن‌ها احساس خفگی و ناراحتی نکند. تاو دکور علاوه بر بازسازی تجاری برای تولید انواع مبلمان اداری متناسب با نیاز شما نیز آمادگی دارد. این مبلمان شامل انواع میز و صندلی و پارتیشن‌بندی اداری نیز می‌شود.

صندلی اداری
بیشتر

4.5/5 - (304 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.