دکوراسیون داخلی مطب

معمولاً حضور در مطب پزشکان می‌تواند همراه با کمی استرس و نگرانی در افراد  باشد. ولی دیزاین و طراحی دکوراسیون مطب پزشکی می‌تواند این مشکل را تا حدود زیادی برطرف نماید. بخصوص برای پزشکانی که نیاز به آرامش روانی بیشتر بیمار دارند، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا این افراد با قرار گرفتن در فضاهای پر استرس ممکن است علائم بیماری بیشتری را در خود احساس کنند که روند درمان را با کندی پیش می‌برد. بنابراین مطب پزشک نه تنها محلی برای مراجعه و دیدار با او است، بلکه تأثیر روانی زیادی در فرد مراجعه‌کننده و ترغیب و تشویق فرد به مراجعات مورد نیاز و مستمر دارد. از جمله مواردی که باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرد، انتخاب صحیح مبلمان برای مطب، طراحی داخلی و استفاده از رنگ‌های متناسب با فضا و یا المان‌های مشخص می‌باشند.  

 

طراحی داخلی و دکوراسیون در مطب

در این قسمت بهتر است ابتدا با نحوه دکوراسیون اداری مطب و تشکیلاتی که بایستی در محل وجود داشته باشند، آغاز کنیم. این موارد عبارت‌اند از:

میز پذیرش و منشی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در ابتدای ورود مورد توجه قرار می‌گیرد، میز منشی مطب است. بیشترین تماس و پاسخگویی در این قسمت انجام می‌شود و رعایت دکوراسیون این قسمت بسیار اهمیت دارد. زیرا مانع از شلوغی و ازدحام در این قسمت شده و آرامش و اطمینان را برای مراجعین به همراه دارد. بهتر است میز پذیرش به گونه‌ای باشد که بیماران بتوانند ارتباط مناسبی را با منشی داشته و آرامش خاطر بیشتری را تجربه کنند. از طرفی زیبایی و مدرن بودن میز نیز نقش مهمی در تصور افراد دارد. زیبایی و به روز بودن این قسمت باعث می‌شود تا بدو ورود، افراد زیبایی و آرامش بیشتری را تجربه نمایند.

محیط کاری سالم زمینه ساز شکوفایی کسب و کار شما
بیشتر

انتخاب مبلمان اداری مناسب در دکوراسیون داخلی مطب

غیر از میز پذیرش، انتخاب بهترین مبلمان مخصوص مطب نیز از جمله مواردی است که بسیار اهمیت دارد. مراجعین و بیماران زمان زیادی را در اتاق انتظار به سر می‌برند. در نتیجه این محیط باید سرشار از آرامش و راحتی برای آن‌ها باشد تا گذران این مدت آزاردهنده به نظر نرسد. یکی از ابزارهای برای کمک به این مسئله، انتخاب مبلمان اداری مناسب مطب است. مبلمان راحتی که می‌تواند شامل مبل‌های تک نفره یا سه نفره بوده و نیز صندلی‌های انتظار راحت جزو این موارد هستند. انتخاب میز جلو مبلی اداری مناسب و نیز یا امکاناتی مانند نصب تلویزیون در سالن انتظار که زمان را برای افراد کوتاه‌تر می‌کند. بر روی میز می‌توانید از انواع مقالات و یا کتاب‌ها و مجلات سرگرم‌کننده نیز استفاده کنید. ولی در کنار این موارد رعایت دکوراسیون با سبک مورد نظر بسیار اهمیت دارد.

انتخاب صحیح مبلمان برای مطب از جمله صندلی اداری و … باید با رعایت سبکی باشد که در فضا رعایت شده است. معمولاً امروزه سبک‌های مدرن جایگاه بیشتری در مطب پزشکان دارند. زیرا مبلمان اداری استفاده از متریال مناسب مانند ام‌دی‌اف، طراحی‌های بی‌نظیر و خاص، رنگ‌ها و نیز نورپردازی مناسب این محیط، نیاز به سبک مدرن را بیشتر نشان می‌دهد. در مقابل سبک کلاسیک هم نیاز به جا و فضای بیشتری دارد و هم متریال مورد استفاده در آن از جنس چوب بوده و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه نیست. امکان طراحی‌های متنوع در این سبک وجود ندارد و در نتیجه امروزه تمایل بیشتری برای کمک گرفتن از سبک مبلمان مدرن و انتخاب دکوراسیون داخلی مطب بر اساس این سبک وجود دارد.

بازسازی اداری تجاری
بیشتر

انتخاب بهترین مبلمان برای مطب دکتر

یکی دیگر از مکان‌هایی که در دکوراسیون داخلی مطب مهم است، محلی است که پزشک در آن قسمت حضور دارد. دیزاین مطب پزشک باید به همان سبکی طراحی شود که در سایر قسمت‌های مطب آن سبک رعایت شده است استفاده از میز اداری و مبلمان در این قسمت باید به گونه‌ای باشد که حس آرامش را به بیمار القا نماید. در عین حال باید طراحی آن تناسب لازم را با سایر قسمت‌ها داشته باشد.

انتخاب مبلمان اداری مناسب در دکوراسیون داخلی مطب

استفاده از رنگ در طراحی داخلی مطب

یکی دیگر از مواردی که در طراحی داخلی و دکوراسیون مطب مورد توجه قرار می‌گیرد، استفاده از رنگ‌ها است. ایجاد هارمونی در بین رنگ‌ها در دکوراسیون نقش مهمی در زیبایی محل دارد. این مورد در خصوص مطب پزشکان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. رنگ‌های آبی و سبز که آرامش و زیبایی خاصی را به مخاطب القا می‌کند، می‌تواند از جمله این رنگ‌ها باشد. در مورد سبک مدرن، آزادی عمل بیشتری در این زمینه وجود دارد. استفاده از مبلمان اداری با رنگ‌های متنوع، رنگ‌آمیزی دیوارها و فضاهای داخلی مطب و … از جمله مزایای این سبک به شمار می‌روند. رنگ‌های روشن می‌توانند باعث ایجاد روحیه بهتر در افراد شده و نیز انعکاس نور را بهتر نشان دهند.

در نتیجه محیط دلبازی را برای مراجعین و نیز افراد شاغل در مطب ایجاد می‌کنند. از جمله رنگ‌های آرامش‌بخش می‌توان به رنگ بژ، آبی، سبز اشاره کرد. رنگ‌های بسیار شاد بهتر است کمتر در این فضاها استفاده شوند، زیرا هیجان افراد را بالاتر می‌برند. رنگ‌های دیگر مانند زرد نیز بهتر است به اندازه نیاز مورد استفاده قرار گیرند. ولی در کل باید گفت استفاده از رنگ مناسب تأثیر مثبتی در روحیه بیماران دارد و بهتر است از ترکیب رنگی‌های متفاوت برای فضاهایی مانند مطب پزشکان استفاده شود.

لابی در دکوراسیون اداری
بیشتر

استفاده از رنگ در طراحی داخلی مطب

نورپردازی مناسب مطب پزشکی

یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون داخلی مطب مورد توجه قرار می‌گیرد، نورپردازی مناسب این محیط است. نورپردازی نقش بسیار مهمی در روحیه مراجعین و بیماران دارد. این موضوع در مطب پزشکانی که معمولاً بیماران پراسترسی را درمان می‌کنند، بسیار اهمیت پیدا می‌کند. استفاده از رنگ‌های مناسب و آرامش‌بخش در این فضا می‌تواند روحیه افراد را بهبود بخشیده و روند درمان را تسریع نماید. این مورد نیز در سبک مدرن محدودیتی نداشته و می‌توانید از نورپردازی‌های متنوعی در فضاهای اداری و نیز مطب‌ها کمک بگیرید.

کلام آخر

مطب پزشکان محلی است که افراد در غیر از اینکه مدت زمان زیادی را به انتظار می‌نشینند، در برخی موارد این انتظار نیز با استرس و اضطراب همراه است. بنابراین بهتر است دکوراسیون داخلی این فضا با تأمل و وسواس بیشتری انجام گیرد. استفاده از رنگ‌های مناسب در رنگ‌آمیزی و مبلمان محیط داخلی مطب، انتخاب مبلمان راحت و نیز امکاناتی مانند کتابخانه، تلویزیون و … می‌توانند این زمان را برای فرد کوتاه‌تر نمایند. کارشناسان ما در تاو دکور می‌توانند در این زمینه مشاوره‌های لازم را در خصوص انتخاب مبلمان مناسب، میز و صندلی اداری، استفاده از پارتیشن شیشه‌ ای برای جداسازی فضاها، نحوه دکوراسیون داخلی و … در اختیار شما قرار دهند.

 

4.6/5 - (298 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.