راهنمای انتخاب بهترین صندلی انتظار از نظر ابعاد و رنگ

صندلی انتظار یکی از مهم‌ترین قسمت مبلمان و میز اداری است که در مکان‌های مختلف از جمله مطب پزشکان، سالن انتظار برای پایانه‌های مسافرتی، ادارات، اتوبوس‌ها و … کاربرد دارد. زمان زیادی بر روی صندلی انتظار اداری گذرانده می‌شود و راحتی و ایمنی آن‌ها باید مورد توجه زیادی قرار گیرد. اینکه بهترین صندلی انتظار باید چه فاکتورهایی داشته باشد باید مورد بررسی قرار گیرد؛ زیرا این ساعات برای افرادی که منتظر رسیدن نوبتشان است، خسته‌کننده است و صندلی راحت می‌تواند این مشکل را تا حدود زیادی کمتر نماید. حتی می‌توانید از سبدی در کنار صندلی استفاده کنید تا فرد بتواند وسایل اضافی خود را در این فضا قرار دهد. راهنمای انتخاب صندلی انتظار می‌تواند در این زمینه کمک زیادی نماید که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

انواع جنس صندلی انتظار

صندلی انتظار را از مواد و متریال مختلف و متنوعی می‌سازند که بستگی به کاربرد و مکانی دارد که از آن استفاده می‌شود. این مواد عبارت‌اند از:

انواع جنس صندلی انتظار

  • صندلی انتظار ام دی اف

یکی از پرکاربردترین متریال برای فضاهای اداری و کاری مدرن، ام‌دی‌اف است. تنوع بالای رنگی و استحکام این جنس باعث شده است که بتوان در تمامی فضاها بتوان از آن برای تولید میز و صندلی اداری و … استفاده نمود. ام‌دی‌اف زیبایی ظاهری زیادی دارد و می‌توان طراحی‌های مختلف را با توجه به سبک و سایر لوازم موجود در محیط به اجرا درآورد. از نظر قیمت نیز مدل ام‌دی‌اف مقرون به صرفه است و برای مکان‌هایی که به تعداد بالای صندلی نیاز داریم، انتخاب درستی به نظر می‌رسد. تنوع رنگی این مواد باعث شده که به راحتی هارمونی و همسانی لازم با دکوراسیون اداری اتاق انتظار یا سایر اتاق‌ها ایجاد نمود که نقش مهمی در فضای انتظار دارد.

  • صندلی انتظار چوبی

قیمت بالای چوب و کاربرد آن برای ساخت و طراحی صندلی انتظار باعث شده است که نتوان در همه فضاها از این متریال استفاده کرد. البته دوام و استقامت بالای چوب و زیبایی ظاهری آن از عوامل مهم انتخاب این ماده است. در زمان انتخاب باید به تناسب آن با دکوراسیون محل توجه زیادی شود. معمولاً از جنس چوب در سبک‌های کلاسیک بیشتر استفاده می‌شود و هماهنگی زیادی با این سبک دارد. البته با اینکه تنوع رنگی در این محصولات کمتر دیده می‌شود و قیمت بالای آن در مقابل مزایایی مانند استحکام و نیز زیبایی ظاهری این متریال ارزش این سرمایه‌گذاری را دارد.

  • صندلی انتظار فلزی

این مدل به علت مقاومت و استحکام بالایی که دارند، در مکان‌هایی که میزان استفاده زیاد است مناسب‌ترند. طول عمر این صندلی‌ها زیاد است و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شوند. قیمت این مدل‌ها به جنس بدنه، طراحی‌های اجرا شده، مقاومت در برابر ضربه، فشار و رطوبت، تحمل وزنی که دارند و مواردی از این قبیل برآورد می‌شود. بیشترین مکانی که از این جنس استفاده می‌شود، پایانه‌های مسافربری مانند ترمینال‌ها یا فرودگاه‌ها است؛ زیرا جمعیت زیادی از این صندلی‌ها استفاده می‌کنند و مقاومت و استحکام آن‌ها اهمیت زیادی دارد. البته می‌توانید این متریال را با موادی مانند چوب و پلاستیک ترکیب نموده و برای اتاق انتظار دفاتر کاری استفاده نمایید.

  • صندلی انتظار استیل

این مدل‌ها نیز دوام و طول عمر بالایی دارند. معمولاً برای نشیمنگاه آن‌ها از پارچه و در مواقعی از چرم استفاده می‌شود و پایه‌ها یا دسته‌های استیل ساخته می‌شوند. مقاومت و نیز طرح‌هایی که برای این صندلی‌ها در نظر گرفته می‌شود می‌تواند در تعیین قیمت آن‌ها مؤثر باشد. معمولاً از این صندلی‌ها در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد استفاده می‌شود تا مقاومت بالای آن‌ها بتواند تحمل ضربه، فشار و یا وزن بالا را داشته باشد.

چیدمان مبلمان اداری
بیشتر

تأثیر رنگ و ابعاد صندلی انتظار بر دکوراسیون محل کار

یکی از عوامل مهم در افزایش بهره روی و خلاقیت و نیز زیبایی دکوراسیون اتاق انتظار، استفاده از زنگ و طرح‌هایی است که برای صندلی‌های انتظار در نظر گرفته می‌شود. معمولاً رنگ‌های سفید و خنثی برای فضاهای اداری استفاده می‌شود. ولی برای اینکه این محیط‌ها را از حالت خستگی درآورده و انتظار را برای کسانی که در این فضا به سر می‌برند، قابل تحمل نماید. با استفاده از پارتیشن شیشه ای نیز می‌توانید فضاهای مختلف را تفکیک نمایید.

تأثیر رنگ و ابعاد صندلی انتظار بر دکوراسیون محل کار

ابعاد صندلی بستگی مستقیم با فضایی دارد که در اختیار است. همچنین تعداد صندلی‌های انتظار نیز در تعیین ابعاد مهم است. در مکان‌های کوچک به ناچار از صندلی انتظار تکی که فضای کمتری نیاز دارد، استفاده می‌شود. یا اگر مکان بزرگی در اختیار دارید، ولی تعداد صندلی‌ها باید بالا باشد مجبور به انتخاب ابعاد کوچک‌تر هستید. در مورد فضاهای بزرگ محدودیتی وجود نداشته و می‌توانید از انواع صندلی انتظار متصل که ابعاد بزرگتری داشته و نشیمنگاه راحت‌تری دارند، انتخاب نمایید. در نهایت باید فضایی که برای افراد منتظر در این فضا آماده می‌کنید تا حدود زیادی دلنشین و راحت باشد و از این رو انتخاب صندلی انتظار شیک باید اولویت اول شما باشد.

یکی از محیط‌هایی که انتظار در آن می‌تواند طاقت‌فرسا و آزاردهنده باشد، فضای بیمارستان است. صندلی انتظار برای بستگان بیمار باید نهایت راحتی را داشته باشد تا بتواند محیط را برای فرد قابل تحمل نماید. بخصوص ساعات زیادی که ممکن است افراد منتظر باشند نیز باید مدنظر قرار داد. توجه به ارگونومی بدن باید برای صندلی بیمار و بستگان بسیار مهم است و باعث می‌شود راحتی مورد نیاز فراهم شود. استفاده زیاد و مداوم از این صندلی‌ها در فضاهای پر رفت و آمد و شلوغ مانند بیمارستان‌ها باعث شده که برای متریال استفاده شده در تولید این صندلی‌ها نیز حساس شویم.

طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت
بیشتر

صندلی انتظار پایه استیل یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند جوابگوی استفاده مکر و مستمر از این امکانات باشد. در مورد طراحی و نیز رنگ این صندلی‌ها نیز باید مواردی مانند ایجاد احساس آرامش در افراد و بیماران و نیز تناسب با سایر قسمت‌های بیمارستان رعایت شود. بهتر است در طراحی این صندلی‌ها قسمت پشتی نیز مورد توجه قرار داده شود، زیرا احساس راحتی با داشتن صندلی مناسب بیشتر می‌شود. سازگاری با محیط و فضایی که در اختیار دارید نیز در انتخاب صندلی انتظار بیمارستان اهمیت دارد. برای فضاهای کوچک باید از صندلی‌هایی با حجم کمتر استفاده کرد و برای فضاهای بزرگ نیز لازم است تعداد افراد استفاده کننده مشخص شود.

نکات مهم در انتخاب صندلی انتظار اداری

این محصولات دارای انواع و مدل‌های متنوعی هستند که هر کدام کاربرد خود را دارند. برای انتخاب صندلی انتظار اداری از جمله برای بانک، ادارات، مراکز درمانی و … باید نکاتی را قبل از خرید رعایت کرد تا از نتیجه راضی بود. این نکات عبارت‌اند از:

نکات مهم در انتخاب صندلی انتظار اداری

  • نوع صندلی اداری

این محصولات دارای انواع مختلفی هستند که بنا به کاربردی که دارند باید انتخاب شوند. این تقسیم‌بندی‌ها عبارت‌اند از:

  • مدل به هم چسبیده یا متصل که برای مکان‌های پر رفت و آمد که رفت و آمد زیادی است و مدت زمان نشستن افراد بر روی صندلی کم است. نوع دسته‌دار و بدون دسته آن موجود بوده و تعداد آن‌ها بین 2 تا 10 عدد به هم چسبیده متغیر است.
  • مدل ماژولار برای فضاهای کوچک کاربرد داشته و طرح‌های متفاوتی دارد بعد از اتصال قطعات به هم حالت نیم دایره‌ای ایجاد می‌کنند.
  • سبک مدرن که امروزه بسیار کاربرد دارد. از جمله ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به متحرک بودن پشتی و خود صندلی، طراحی بر اساس ارگونومی بدن و راحتی آن، استفاده از متریال و مواد با کیفیت و …اشاره کرد.
  • مدل ارگونومیک که از نظر ابعاد، نوع دسته‌ها و پشتی بر اساس ساختار ستون فقرات و برای راحتی بیشتر استفاده‌کننده طراحی شده‌اند.
  • نوع دسته‌دار که برای فضاهایی که نیاز به نوشتن وجود است، کاربرد دارد.
  • جنس صندلی انتظار

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید مطرح می‌شود، جنس محصولات است. اینکه از چه متریالی برای ساخت این تجهیزات اداری استفاده می‌شود، تأثیر مستقیمی روی قیمت آن‌ها دارد. صندلی انتظار پروفیلی، فلزی، پلاستیکی، چوبی، ام‌دی‌اف و … از جمله این موارد است. جنس روکش‌ها می‌تواند از چرم، پارچه و … انتخاب شود. بر اساس کاربردی که دارند نیز باید مواد اولیه استفاده شده انتخاب شوند. مثلاً مواد استفاده شده برای محیط بانکی با بیمارستان متفاوت است. همچنین مقاومت و طول عمر این محصولات نیز بستگی مستقیمی با مواد اولیه دارد.

  • طراحی 

در زمان انتخاب باید به تناسب طراحی با دکوراسیون فضا اهمیت داده شود. صندلی‌هایی که برای سبک مدرن استفاده می‌شوند دارای طراحی‌های متنوع‌تر بوده و برای سبک کلاسیک این تنوع در رنگ و مواد کمتر دیده می‌شود. همچنین طراحی بر اساس ارگونومی بدن بسیار مهم است. به خصوص در مکان‌هایی که افراد مجبور هستند ساعات بیشتری را بر روی صندلی به انتظار بنشینند استفاده از صندلی انتظار به هم چسبیده کاربردی‌تر است.

  • اندازه و تعداد 

نکته مهم دیگری که باید در زمان خرید مورد توجه قرار گیرد، تعداد و اندازه صندلی‌ها است. فضایی که در اختیار دارید تعیین‌کننده این آیتم است. برای فضاهای کوچک باید از صندلی‌هایی با ابعاد کوچکتر و تعداد کمتر استفاده شود تا افراد به راحتی بتوانند جابجا شوند.

  • قیمت صندلی انتظار

یکی دیگر از مواردی که باید مدنظر قرار گیرد، قیمت است. جنس مواد بکار رفته، طراحی، برند و شرکت تولیدکننده، داشتن ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش از جمله مواردی است که بر روی قیمت نهایی این مبلمان اداری تأثیر می‌گذارد.

تشخیص صندلی اداری غیر استاندارد
بیشتر

کلام آخر

صندلی انتظار اداری یکی از تجهیزات مهم در بیشتر فضاهایی است که با مشتری یا ارباب‌رجوع سروکار دارند. راحتی این صندلی‌ها باید اولین نکته‌ای باشد که مورد توجه قرار گیرد. جنس این محصولات، طراحی و نوع آن‌ها تعیین‌کننده هستند که در زمان خرید بنا به کاربرد و نیازی که مشتری دارد، انتخاب شوند. تاو دکور با توجه به تمام فاکتورهای ذکر شده اقدام به تولید انواع مبلمان اداری نموده است. دعوت می‌کنیم از خدمات این مجموعه دیدن نمایید.

4.6/5 - (303 امتیاز)

5 نظرات

  • ممنون بابت مقاله خوبی که در رابطه با راهنمایی انتخاب صندلی انتظار آماده کردین
    فقط اینکه شما از مدل صندلی انتظار استیل که چندتا به هم متصل هستن موجود دارین؟ و اینکه قیمت شون به چه صورته؟

    • سلام وقت شما بخیر
      لطفا برای ارتباط با تاو دکور با شماره های زیر تماس بگیرید:
      021-44036086
      09120056090

  • سلام وقت بخیر ببخشید به نظرتون برای مطب صندلی انتظار چوبی مناسبه؟ پیشنهاد شما چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.